20 TING Å GJØRE FØR JEG DØR – anno 2015

Morbid som jeg er har jeg etter hva jeg kan huske laget intet mer enn TO lister de siste fem årene over ting jeg vil gjøre før jeg dør. Flere ting som jeg oppførte på den første listen har jeg nå oppnådd da jeg blant annet har flyttet hjemmefra og hatt egne kjæledyr siden den gang, og det er også diverse ting på den litt nyere varianten som også har gått i oppfyllelse, for å si det sånn.

Noen syns kanskje det er teit at jeg nå for tredje gang velger å oppdatere denne dødslisten, det får så være. Denne bloggen er fortsatt først og fremst laget for min egen tilfredsstillelse. Jeg synes det er gøy å lage disse listene, men også noe interessant. Særlig for ettertiden vil jeg finne en viss verdi i å se tilbake på hva jeg en gang hadde som mål, og hva jeg faktisk har oppnådd siden.

Så, hvis det ikke skulle være tydelig nok. Jeg skal nå lage en ny liste. Jeg ser for meg at denne 2015-modellen kommer til å inneholde et og annet fra de tidligere listene, men godt mulig også et og annet nytt. Vi mennesker forandrer jo oss hele tiden, mer eller mindre.

Ettersom vi blir eldre utvikler vi gjerne et litt annet syn på hva vi syns er viktig, og hva vi syns er spennende. Litt klønete forklart, men dere som er verdt det er intelligente nok til å likevel skjønne hva jeg vil frem til.

Disse 20 tingene vil jeg gjerne oppnå før jeg ruller inn:
1. Flytte til et sted hvor jeg har flere gode venner enn her i Oppdal.
2. Skaffe meg en leilighet som er større enn den jeg har nå (79 kvd).
3. Reise til og utforske Trondheim helt på egen hånd (eventuelt fot).
4. Få meg tarantell igjen!!! <3 Og kanskje en slange.
5. Besøke Hotel Cæsar-settet.
6. Publisere noe som blir delt av en veldig kjent person. (Kong Halvor og Kjendistegneren er ikke kjente nok xD)
7. Oppnå en småvrien platina-trophy i et PS-spill
8. Bli flinkere til å trene.
9. Overvinne frykten jeg har ovenfor diverse kroppskunster.
10. Hoppe i høyet (bokstavelig talt – ikke like keen på den mer intime versjonen)
11. Drømmer FORTSATT om 5000 “venner” på Facebook.
12. Oppleve en hyggelig julaften med noen som jeg er glad i.
13. Overleve Halloween med noen som er minst like fucked up som meg selv.
14. Tilbringe en hel natt under stjernehimmelen med en helt spesiell person (som f.eks meg selv..)
15. Utrydde snorking, sjalusi, rasisme, hat og smålige fordommer.
16. Leve til både Svein Krogstad, Jens August og Gabriel Munthe er tilbake i Hotel Cæsar <3
17. Duellere i et bilspill med Rune Rudberg.
18. Klare å suge meg selv.
19. Reise tilbake i tid og drepe Adolf Hitler FØR 2. verdenskrig er blitt et tema.
20. Møte meg selv i døra (fy fader, jeg er så deilig. Det har jeg fått bekreftet xD)

Jeg merker nå at det faktisk ble litt vrient å komme på ting mot slutten her nå. Det har mye med å gjøre at jeg de siste årene har vært en veldig heldig person når det kommer til diverse drømmer og mål jeg har satt meg tidligere. På veldig kort tid har jeg mildt sagt oppnådd mye i livet som jeg såvidt turte å drømme om for 5 år siden.

Mange forbinder meg kanskje mye med mørke ting og depresjon (særlig dere som eventuelt ikke har lest bloggen min på en god stund), men når sant skal sies har jeg stort sett et veldig vellykket og herlig liv. Og ja, det begynner å bli en god stund siden jeg følte meg sånn supermislykka nå. Emoperioden er over for å si det sånn.

Er det forresten noen som ønsker å ta en titt på de to listene jeg har skrevet tidligere så finner man de her:
“100 ting å gjøre før jeg dør!” (2011)
“20 ting å gjøre før jeg dør!” (2013)

Hvilke mål ønsker du å oppnå i livet før fuglen slutter å kvitre?

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Leste bloggen din for noen år tilbake. Jeg har slekt i Oppdal så er der av og til. Du virker som en arti type 😀 digger bloggen din.

    2. Ida: Så hyggelig, har du selv hatt blogg på den tiden også? Kanskje vi har vært inne og kommentert på hverandres blogger før, isåfall?

      Aha, bare å hilse på hvis du skulle se meg en gang. Ikke sikkert jeg merker det da jeg er kjent for å være veldig i min egen verden, men hvis du har lyst til å gi det et forsøk må du ihvertfall ikke være redd for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg