INGEN KAN ERSTATTE HOTEL CÆSAR!


© Bildet er tatt fra tv2.no

En fryd med bismak!
Det begynner nå å bli en liten stund siden sist jeg blogget om og for Hotel Cæsar, og jeg hadde egentlig tenkt at det forrige innlegget mitt skulle være det siste hvor jeg prøver å overbevise dere som ikke (lengre) ser på serien om å begynne å se på igjen, men etter en nedslående artikkel fra kampanje.com forrige uke har jeg nå følt en viss trang til å komme med minst et innlegg til. Artikkelen jeg sikter til kan leses her.

Nå er det fortsatt sånn at det er først og fremst alle andre nettaviser enn Tv2 selv som har skrevet om en eventuell nedleggelse. Fremdeles er ingenting avgjort, ingenting er enda bekreftet eller av-bekreftet, men jeg syns at all usikkerheten begynner å bli såpass ubehagelig at det rett og slett er med på å påvirke hverdagen min.

Litt før og etter nyttår skrev jeg noen innlegg om den kommende vårsesongen (som nå går på tv), om hvor bra den skulle komme til å bli og hvor mye nytt som snart skulle bli sprøytet inn i det fantastiske universet som jeg syns at Hotel Cæsar er. Riktignok har det ikke kommet så mye skriverier fra meg ETTER at de helt nye episodene til Marie Hafting kom på luften, så det har jeg tenkt til å gjøre noe med nå.

Episodene i dag!

© Bildet er tatt fra tv2.no

Helt siden månedskiftet mars-april har vi fått sett Hotel Cæsar fra ganske så nye sider enn hva man har vært vandt til før. Vær eneste uke har det skjedd noe, vær eneste episode har de siste ukene rett og slett vært en fryd. Før gjorde det ikke så mye om man tok litt “ferie” fra hotellet, men nå… Dersom man i dag skipper f.eks tre episoder, ja så har man faktisk gått glipp av en del.

Ting går altså i et mye raskere tempo enn det har gjort før. Men selv om ting går fortere, så er ikke det det samme som at historiene har blitt dårligere. Et kjent ordtak vil ha det til at hastverk er lastverk, og jeg skal innrømme at jeg var litt spent på hvordan den kommende sesongen ville bli med tanke på at alt skulle speedes såpass opp. Men nå kan jeg ikke si annet enn at jeg er rett og slett imponert over den kvaliteten de nye episodene faktisk har til tross for hastigheten. Det er rett og slett helt unikt.

I tillegg har serien fått mer varme enn den hadde for f.eks to måneder siden da det meste var ganske kaldt, ensformig og det meste var fokusert på den ustabile psykopaten “Edvin Holte” (R.I.P). Serien har i dag blitt mye morsommere, noen vil kanskje si at det er på vei til å tippe over og at Hotel Cæsar nå nesten er mer en komedie-serie enn en såpe-serie, men det er ikke jeg enig i.

For selv om det utvilsomt er mye mer humor og feelgood så er det fremdeles en såpeserie med dramatiske hendelser, intriger og glamour. Som Juni Anker Hansen så fint kommer til å si til en viss Winther (Geir Børresen) i morgen: – Selv om man prøver nye ting så betyr ikke det at man mister seg selv, eller at man trår bort fra sine røtter. Identiteten består jo.


© Bildet er tatt fra tv2.no

Det er noen år siden jeg gjerne så en og samme episode flere ganger etter hverandre. Men etter at de helt nye episodene kom på skjermen i vår har det rett og slett begynt å skje igjen. Jeg syns at de episodene som går nå er så utrolig underholdende, jeg er så skrekkelig begeistret for de tingene som skjer på favoritthotellet mitt for tiden at jeg kan ikke beskrive det godt nok. Jeg koser meg, jeg ler, jeg trives på Hotel Cæsar, men dessverre er det noe som er med på å gjøre at god-følelsen likevel ikke er like høyt oppe som den kunne ha vært….

Hotel Cæsar kan IKKE erstattes!
Og det er nå vi vender tilbake til årsaken til at jeg nå skriver dette innlegget. For i følge ryktene leter nå Tv2 etter en eventuell ny såpeserie som skal erstatte Hotel Cæsar etter jul. Hvis det skjer at Cæsar forsvinner fra skjermen og blir erstattet av noe annet kommer jeg til å bli både veldig lei meg, sint og frustrert.


© Bildet er tatt fra tv2.no

Da jeg leste den ene artikkelen her om dagen ble dagen min ødelagt. Jeg tenkte på å skrive noe her inne allerede da, men er glad for at jeg ventet litt med tanke på hvor provosert jeg ble den kvelden. Jeg har veldig mange rare tanker om dette, og det er ekstremt få av de som er nevneverdig positive. Først og fremst er det tanken på hvor utrolig stort tomrom som kommer til å oppstå dersom Cæsar legges ned som preger meg her og nå….

Men… Jeg er også bekymret for hva som vil skje med diverse vennskap dersom noen av mine nåværende venner begynner å følge med på og i verste fall like den eventuelt nye serien. Særlig de som eventuelt ikke gidder å en gang gi de nye Cæsar-episodene som går nå en sjanse fordi de har bestemt seg for at Cæsar ikke er noe for dem basert på et eller annet som var for noen år tilbake…….

For å si det rett ut jeg er rett og slett bekymret for at jeg ikke kommer til å takle det særlig bra, og jeg tror faktisk at HVIS det skjer at noen av de som ikke en gang gidder å se på en eneste episode av Hotel Cæsar dette året kommer til å like den eventuelt nye arvtageren… De vennene kommer jeg antageligvis ikke til å orke å ha noe mer med å gjøre lengre… Jeg kommer til å se på de som svikere, rett og slett.


© Bildet er tatt fra tv2.no

Men, nå skal jeg ikke ta alle sorgene på forskudd. For selv om jeg er veldig bekymret nå, så er jeg vel først og fremst (innerst inne) mest optimistisk på at ting skal gå bra, at Tv2 vil skrive en ny kontrakt med Metronome Spartacus (selskapet som produserer Hotel Cæsar), og at flere av dere som ikke har sett Hotel Cæsar denne våren fordi dere tror at Hotel Cæsar fremdeles er sånn og sånn som det var for en stund siden likevel vil gi serien en ny, fair sjanse og faktisk blir ganske overrasket over hvor mye som har forandret seg siden sist.

Helt til slutt vil jeg dele noen enkle oppfordringer fra HC-bloggen til Ole Johannes Ferkingstad om hva vi alle sammen nå bør gjøre for å redde Hotel Cæsar fra å bli stengt til jul:

Skriv til TV2 på facebook.

Se HVER eneste nye episode. 

Lik “Nei til nedleggelse av Hotel Cæsar” på facebook.

Del siden og bildene der inne videre med dine venner. 

Fortell om Hotel Cæsar personlig til venner og familie.

Få alle til å følge med på alt det nye som skjer. Jeg er sikker på at folk vil følge med om de bare får med seg de nye episodene. 

Vi reblogges! 

2 kommentarer
    1. Fint bilde av bygget… Har aldri sett det fra det perspektivet! Ja etter så mange år er det vaskelig å tenke at noen serie kan erstatte denne.. Det blir intenst når man følger med hver dag.. For man går som du sa glipp av masse som er i en episode som blir vist på en eller annen tirsdag hvis man ikke ser den. Cæsar er kjempebra nå… Har ikke fulgt med på 5 år men har lest ting på nettet og det ser bra ut. Er mange forskjellige grunner til at jeg mange ganger har sluttet å se. Blir for intenst noen ganger og har en del tvangstanker som gjør at jeg blir redd for å indentifisere meg eller andre med karakterer jeg synes er dumme og ikke kan fordra.. Liker Jens August veldig godt da, kjenner meg litt igjen i han. Har aktivert sumoen igjen en måned mest så jeg får sett de Robinsonepisodene jeg gikk glipp av.. Men mens jeg har den kanskje jeg ser gjennom sesong 1 av Cæsar for å se hvordan det utviklet seg helt i starten og muligens finne ut når Juni sa “Alvorlig talt” for første gang heheh.. Men er ikke sikker

    2. Dark Elf: Cæsar-bygget har vært vist fra flere forskjellige vinkler de to siste månedene etter at det kom ny produsent inn i bildet ^^

      Ah, 5 år siden sist ja. Da har du gått glipp av en hel masse. En ting er å lese om ting på nett, men noe annet er å se det selv ^^ Men.. Med slike tvangstanker som du beskriver kan jeg på sett og vis forstå at du har valgt å holde deg litt mer unna såpehotellet.

      Ehm, du… Mens du har Sumoen der. Ta en titt på Hotel Cæsar sesong 31, episode 140, i hvertfall de 10 siste minuttene xD Og forbered deg på et lite, energisk sjokk xD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg