VI MÅ STÅ SAMMEN FOR HOTEL CÆSAR!

Stadig flere sjekker ut..
Det er mandag og betyr atter en Cæsar-uke fylt med intriger, drama, hat og elsk. I en årrekke har dette nå vært en større selvfølge, noe jeg nærmest har tatt forgitt. Likevel vet jeg innerst inne at intet varer evig, selv ikke Hotel Cæsar.

Onsdag forrige uke postet Nettavisen en artikkel som ikke akkurat har vært noe hyggelig lesning for meg og andre trofaste fans rundt omkring. Slik ting er nå ser det ut som den berømte tv-såpa snart vil felle sin siste dråpe. Seertallene har falt til et historisk bunnivå og det ser ganske enkelt noe mørkt ut.


© Bildet er tatt fra Tv2.no

Til våren er det meldt produksjonsstopp og i følge de som lager serien er det rett og slett fordi det er for stor avstand mellom episodene som blir produsert og de som vises på tv. Man ønsker med andre ord at serien skal bli mer aktuell. Likevel er det nå flere fans der ute som er bekymret for at det kan ligge noe mer bak det hele og at de siste episodene som blir filmet før denne stoppen også blir de aller siste noen sinne.

Personlig velger jeg å håpe og tro at dette ikke er tilfelle, men etter forrige ukes mediaoppslag er jeg ikke lengre like sikker. Inntil nå nylig har jeg valgt å tro at denne innspillingstoppen kun skyldes at man ønsker serien mer aktuell slik som de har sagt, og at årsaken til at det nå er færre som følger serien når den vises “direkte” på tv er at flere og flere heller velger å se Cæsar på Tv2 Sumo, eller at folk heller tar opp episodene på boks.


© Bildet er tatt fra varden.no

Likevel har jeg jo merket at det er ganske mange som er misfornøyd for tiden. Særlig Hotel Cæsars offisielle Facebook-side har rent over av misfornøyde seere som hevder de har vært trofaste i mange år, men som nå ikke gidder lengre. Noen av de som har klaget har valgt å være saklig og konstruktiv og skrevet hva de ikke liker og hvorfor, mens mange andre har derimot heller valgt å være litt usaklige og ikke fult så konstruktiv. “Få vekk Edvin!” er kanskje rett på sak, men ikke særlig konstruktivt.

Jepp, for det er særlig seriens nåværende skurk “Edvin Holte” som får gjennomgå. Personlig har jeg sans for denne karen og jeg mener det faktisk er han som skaper mest spenning nå for tiden. Selvfølgelig, han er ikke like perfekt som Scott var i sin tid, men sammenlignet med det meste andre som skjer nå mener jeg han er seriens nåværende høydepunkt.


© Bildene er tatt fra kjentfolk.no og hcfan.blogg.no – I motsetning til Hotel Cæsars tidligere skurk Scott Wallace har ikke fansen like mye til overs for seriens nåværende skurk, “Edvin Holte”.

Hvis jeg skal fortsette å nevne litt om mine egen personlige meninger så vil jeg også legge til at jeg er en av de som faktisk liker de nye episodene som vises nå. Jeg synes særlig historien til “Edvin” er veldig spennende og jeg syns særlig nå i de siste episodene at han har tatt seg enda noen hakk opp. PERSONLIG (som ser ut til å være dagens ord i tillegg til “konstruktiv”) syns jeg at storyen til Pelle og Hilde til tider også er underholdende om ikke så veldig spennende.

Når det igjen er sagt er jeg enig i at serien gått kunne gått i et annet tempo enn den gjør i dag. For ja, det går litt tregere med Arne Berggren sine episoder enn det gjorde med de som Tom Sterri produserte, og ja, serien hadde ikke hatt vondt av å gi samtlige karakterer visse oppturer snart i stede for stort sett bare uendelig med motgang og nedturer. Jeg skjønner de som syns det blir litt i det mørkeste laget, selv om det er nettopp det JEG liker så godt her og nå xD

Etter hva jeg har hørt fra enkelte kanter skal det til våren avgjøres om Hotel Cæsar skal få fortsette eller om man skal stoppe serien for godt. Dette er det flere (igjen inkludert meg selv) som syns blir noe urettferdig og feil i og med at seriens nåværende sjef Marie Hafting da så vidt får vist hva hun er god for før de eventuelt velger å legge noe hode på en blokk.


© Bildet er tatt fra dramatiker.no – Hotel Cæsars nye sjef Marie Hafting.

Hafting sine episoder kommer ikke på tv før i mars (ifølge tv2.no) og da sier det seg selv at det blir for dumt hvis det faktisk er sånn at Tv2 skal avgjøre seriens skjebne til våren. Jeg sier som Ole Johannes bak hcfan.blogg.no: Gi serien litt mer tid! Såpass syns jeg Tv2 skylder oss, og at serien fortjener..

Vær med å redd Hotel Cæsar, før det er for sent!
Ok, jeg skal nå gå på rett på sak. Kjære alle fans der ute som fremdeles følger med eller som har fulgt med på et tidspunkt. Jeg oppfordrer ALLE som noen sinne har brydd seg om Hotel Cæsar til å komme med innspill til de som lager serien om hva man kan gjøre for å løfte serien opp igjen. Fortell hva dere eventuelt liker med det som vises i dag, og fortell hva dere ikke liker og HVORFOR.

Det er nå viktigere enn noen gang at vi ALLE står sammen for å redde dette fantastiske, enestående såpehotellet som vi har elsket og hatet og elsket å hate i 16 år. Og det trenger ikke være så vanskelig, man trenger ikke ha mailadressen til noen som helst i Tv2 eller Metronome Spartacus, det holder rett og slett at flest mulig klikker oss inn på Hotel Cæsars offisielle Facebook-side og skriver en saklig kommentar om nettopp hvordan vi ønsker at serien skal være. La dine meninger og ønsker være synlige, VIS AT DERE BRYR DERE!


© Bildet er tatt fra tv2.no – “Hotel Cæsar gjør noe med deg!”

Vi må alle nå stå samlet for å redde Hotel Cæsars skjebne før det er for sent. Den dagen Hotel Cæsar forsvinner fra tv-skjermen mister Norge mye av sin sjel, mange nordmenn vil komme til å få en betydelig kjedeligere hverdag og livskvaliteten til det norske folk vil komme til å synke betraktelig!

Vi reblogges!

PS: Tv2, hvis dere ønsker å få serien mer aktuell kan dere godt begynne med å vise Hotel Cæsar på fredager igjen sånn at man får 5 episoder ukentlig slik som før. Ikke rart det blir et mellomrom når man bare viser 4 episoder ukentlig, men fortsetter å produsere 5.

4 kommentarer
    1. Det er ikke rart at folk slutter å se på hotel Cæsar fordi det er bare teit og ingen like det som skjer på Cæsar nå – skal de få tilbake lesertallet må de få ut Edwin og få tilbake Jens August. Jeg ser ikke lengre på dette fordi jeg ikke liker Edwin og han ødelegger hele serien. Dette er en tidligere følger av HC sin mening.

    2. gunnnis: Mange som ser ut til å mene som deg. Jeg personlig tror det kan gå an å beholde Edvin i serien, samtidig som man kan få flere av seerne til å komme tilbake. Men da må det noen grep til. Edvin trenger rett og slett mer motgang, det at han nærmest får bolle seg fritt nå tror jeg er en av de viktigste årsakene til at såpass mange ikke orker å følge med nå.

    3. Vet ikke helt hva jeg synes om serien, men har lenge hatt dårlig motivasjon for å følge med. har ikke fulgt med på tv siden 2007 faktisk, men heller sett på sumo. men ikke på de som går på tv samtidig. Irriterer meg mye over den lange tiden mellom innspilling og visning. Samtidig som de bruker tiden det blir innspilt som utgangspunkt. Har bare lest om de siste sesongene. Virker som Edwin er en ny Scott på mange måter, begge klarte å bli kvitt Jens August midlertidig… eller om det er midlertidig denne gangen. De burde hvertfall slutte å spille inn så mye episoder på en gang og heller holde seg så nærme visning som mulig, det har jo skapt problemer med handling og greier.

    4. Dark Elf: Jeg har heller ikke sett tv på en god stund, riktignok ikke så lenge siden som 2007 da jeg faktisk så noe sitcom-greier som gikk på Tv Norge en morgen i sommer, men ellers er det blitt veldig lite tv på tv.

      Ja, Edvin er på mange måter en ny Scott. Som du skrev klarte de begge å få ut Jens August. Begge klarte å manipulere enkelte i Anker-Hansen familien ganske godt og begge har utvilsomt sine mørke hemmeligheter fra fortiden, bare for å nevne noe.

      Begge har også på et tidspunkt jobbet med å hjelpe andre mennesker. Scott gjorde det mot slutten av “karrieren” før han tok selvmord, mens Edvin holdt på med det da han enda var ganske fersk i serien.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg