Aspergers VS. ADD

Jeg har som nevnt før både aspergers syndrom og ADD (Attention Deficit Disorder). I dag har jeg lyst til å snakke litt om hvordan de to diagnosene påvirker konsentrasjonsevnene mine. For det er jo ikke en ukjent sak at vi med aspergers gjerne er veldig, VELDIG gode innenfor de få interessene vi har og at det vi bryr oss om å berøre ofte blir til gull. Har man derimot ADD kan det være at man heller får nøye seg med sølv. (Likevel, jeg er mye mer kvalifisert til å bli verdensmester i noe enn dere fleste der ute!) Sånn, da føler jeg at introduksjonen for min nyeste aspie-video er i kakeboks!

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. hei. leser innlegget ditt og må si det er meget tøft gjort det du sier.
      jeg selv fikk diagnosen ADD i en alder av 18 år og i tilegg fikk diagnosen Asberger 5 år senere, altså nå nylig
      jeg leser mye av det du har skrevet og sliter selv med konsentrasjon dyseleksi, er lett forvirret og har en særeget preg på humoren min.
      takk for at du skriver om dette. dette for meg også til å forstå meg selv lit bedre TAKK:D
      hilsen en nordlansk fyr i helgeland

    2. oddbjørn kvannli: Oi, da er du faktisk enda senere diagnosert enn hva jeg ble :/ Hvordan føler du det var å få diagnosene såpass sent i livet, ødelagt mye for deg? Det gjorde det for meg da jeg først fikk navn på ting mot slutten av ungdomskolen… :/

      Hyggelig at du likte innlegget mitt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg