“Prøvd å tenke positivt noen gang??”

Jeg vet jeg kanskje ikke burde, men enkelte tankeløse kommentarer er likevel ikke så lett å unngå å hisse seg opp over. Særlig når man allerede har noen tøffe dager som jeg har nå. Det jeg snakker om denne gang er en kommentar jeg fikk på Facebook rett etter jeg postet det forrige blogginnlegget som jeg publiserte for en times tid siden.

Kommentaren låt som følger:
Prøvd å tenke positivt noen gang??”

Først og fremst så vet ikke vedkommende om hva han snakker om, for det andre, han vet VIRKELIG ikke hva han snakker om.
Hadde vedkommende lest bloggen min litt oftere, vært mer inne på Facebooken min eller kjent meg personlig så hadde han visst at jeg til tider kan være veldig god på å fokusere positivt. Det er liksom som om jeg med vilje fokuserer negativt og VIL ha det vanskelig?

Jeg må bare spørre… Er det noen som helst der ute som på ramme alvor faktisk TROR at det finnes noen som innerst inne vil ha det jævlig og som ikke vil ha det bra? Eller, vet dere, det er faen meg likegyldig om noen tror det… Jeg VIL i alle fall IKKE ha det som jeg har det nå.

Spesielt siden idioten bak denne kommentaren er en person som bruker såpass mye tid på å ruse seg for å ha det gøy burde jeg i alle fall ikke tatt den kommentaren seriøst… Men jeg har klart å gjøre det nå likevel. Grunnen til at jeg nå har valgt å skrive dette innlegget er rett og slett for å få ut frustrasjonen mot slike ignorante og uvitende mennesker som dette. Folk som ikke vet hva de snakker om.


© Bildet er tatt fra safeblogshopper.com

Jeg kjenner jeg virkelig blir provosert av mennesker som har en sånn holdning om at folk som sliter bare må ta seg mer sammen så blir alt så mye bedre… Jeg sliter og prøver hver eneste dag. Jeg vil ikke være deprimert… Jeg prøver hver dag så godt jeg kan å få ting til å forandre seg. Jeg har mer og mer utfordret meg selv ved å gjøre nye ting, mestre ting jeg ikke har vært like god på før, eller ikke gjort i hele tatt. Generelt føler jeg selv at jeg faktisk gjør en del for å få det bedre, men enkelte dager er det dessverre lettere sagt/skrevet enn gjort.

Sånn som nå har jeg skrevet et innlegg igjen, og jeg kjenner allerede nå at det hjelper. I alle fall mot den ene frustrasjonen som den ene kommentaren fra den ene uvitende idioten klarte å komme med…

Vi reblogges..


14 kommentarer
    1. Slike folk skulle hatt en kule midt i panna. Alt er liksom så enkelt for de som aldri har vært borti mentale sykdommer. Skulle likt å kaste personlighetsforstyrrelsen min over på dem for en periode. Du kunne ha kastet dine tanker over på dem. Da hadde det kanskje blitt andre boller i ettertid.

    2. V: Hehe, noe skudd et sted har allerede vedkommende godt sørget for da han skjøt seg selv hardt i foten med denne kommentaren med tanke på ting og tang jeg vet om han… Så det skuddet han sørget for å gi seg selv nå får holde for en liten stund. 😉

      Som deg skulle jeg også likt å kaste mine forstyrrelser, mentale sykdommer og det som er langt, langt bort. Men det får jeg ikke gjort… Og som skrevet i innlegget, jeg føler jeg gjør det beste jeg kan hver dag for å få det bedre… Nei, huff, jeg synes denne kommentaren fra han var utrolig tankeløs og dum.

    3. Jeg har lyst til å riste folk som sier sånne ting. Hardt. Skikkelig hardt. Folk som aldri har opplevd en psykisk lidelse (eller har kjent noen med en) skulle hatt seg ett kurs før de får lov til å åpne kjeften.
      Det var litt på spissen, men ofte er det sant.

    4. Tenk positivt er en kommentar som jeg hater.
      Du skal forholde deg til virkeligheten. Å tenke postivt går ikke om alt er vondt, da skal du fortelle hvordan du har det. Å tenke postivt vil bare skape avstand.

    5. deveny: Altså jeg mener jo at om man får til så skal man helst fokusere mest mulig positivt, men ja det er mildt sagt veldig lettere sagt enn gjort når man foreksempel har det som jeg har det nå..

    6. Klar man skal fokusere på å skape et godt liv. En liten avgjøresle i dag, kan skape et bedre liv i morgen, men når alt er svart, så må man fokuserer på gjøre noe med det, være ærlig….også gå tilbake til det positive når det vonde er løst….:-)

    7. Folk som ruser seg burde ikke bli tatt på alvor. Håper du fjerner sånne nek fra omgangskretsen din 🙂 Folk som dømmer slik burde ikke ha anledningen til å fortsette med det. Om du hadde vært negativ med vilje er jo det like mye hans (.. for jeg fikk inntrykket av at det var en dude?) sak som at du faktisk sliter med noe.

    8. Noen folk veit dessverre ikke bedre. Trist, men sant!
      Og så må jeg bare si at det er trist å høre om Belle (ok, som ei med fobi for slike dyr, så er det kanskje vanskelig å tru på), for jeg veit jo hvor mye hu betydde for deg <3
      Jeg har ikke vært så mye inne på bloggen din som før fordi jeg alltid fikk mareritt i lang, lang tid etter at jeg kom over et bilde av Belle, og jeg bare takler det dårlig. "Profilbildet" ditt er ille nok liksom, men jeg må jo lese det du skriver også, så det får bare gå som det går. Jeg prøver i det minste 🙂

    9. Hanne Rams: Sletter sjeldent folk, men akkurat den idioten har jeg nå fjernet. Ikke for det med i dag, men også fordi han har kommet med en del nedvergende, tankeløse ting tidligere, så nå er jeg rett og slett lei og gidder ikke mer.

    10. Elin Slåen: Takk, angående det Belle-greiene så tror jeg deg selv om du har fobier mot edderkopper i småe og større størrelser.

      Synes du er tøff som våger deg inn til tross for det med edderkoppbilder og mareritt. Jeg hadde NEPPE gått inn på en blogg om det var noe der jeg slet med som foreksempel bilder av folk som farger hår, tatoverer seg, osv.

    11. Meh! hev deg over det:) skjønner det er vanskelig, til tider og kan tro at det er spesielt vanskeligere nå for deg enn hva det pleiere å være. (som du skriver til vanlig er du en positiv-ladet fyr som tenker positivt)
      Stå på videre!^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg