Hvordan påvirker aspergers syndrom hverdagen?

15 kommentarer
    1. Asperger syndrom for meg kan være veldig vanskelig i hverdagene mine i og med at jeg har angst sammen med Asperger.. Skal begynne på ny skole snart og jeg har ikke noe kontroll eller noe som helst.. Ser goså at vi er ganske like, ut i fra hva du sier!
      forresten.. vurderer å kjøpe meg en taratuella, kunne du skrevet et innlegg om hvordan ta vare på en og slikt?

    2. Oda Karianne: Angst er vi også to om. Har det nemlig selv. Hvis du vil snakke om noe av det du sliter med eller eventuelt lurer på er det bare å skrive til meg et sted.

      Jeg kan selvfølgelig skrive et innlegg om tarantella-stell en gang 🙂

    3. wow, kjenner jeg blir stolt over deg nå selv om jeg ikke kjenner deg! Noe av det jeg brenner aller mest for er åpenhet rundt psykisk helse og å ikke ha tabu rundt forskjellige diagnoser, så dette er skikkelig bra! Jeg har diverse diagnoser selv, men helt andre (ptsd og nevrasteni blant annet), og sliter ordentlig med å fortelle hva dette innebærer uten at skammen kommer (som selvfølgeig ikke burde være der, men som oppstår likevel), men jeg prøver litt etter litt. Du er modig!

    4. minnenesomvarer: Takk for dagens fjerde hyggelige kommentar, hehe. Jeg har alltid vært veldig åpen om det aller meste, blant annet aspergers.

      Er til og med åpen for at hvem som helst kan legge meg til på facebook og spørre meg om det er noe de lurer på angående diagnosene mine. Har fått en del forespørsler av foreldre med barn som nettopp har fått enten asperger eller add (som jeg også har). Liker å kunne hjelpe folk, da jeg føler jeg gjør noe nyttig for meg 🙂

      Ptsd og nevrasteni er to diagnoser jeg knapt har hørt om tror jeg. Men, jeg synes ikke det er noe du skal skamme deg over, du er som du er. Og jeg har i alle fall til nå et inntrykk av at du er en god og herlig jente.

      Takk.

    5. hehe, jeg ble skikkelig inspirert til å lese bloggen din, så da ble det sånn 😉 For å være ærlig (uten å forhåpentligvis være “påpakkende, det er noe jeg ikke ønsker å være) så var det faktisk gjennom fb jeg kom innpå bloggen din, fikk for meg at jeg skulle be for deg nemlig 😉 (er kristen), og så fikk jeg bare skikkelig omsorg for deg liksom gjennom Gud 🙂 Så da vet du det 🙂
      Utrolig inspirerende at du er så åpen om det og villig til å svare på spm fra foreldre til barn som har diagnosen, jeg merker jeg blir fascinert!! Du gjør en fantastisk innsats, vedder på at de setter stor pris på det 🙂
      Takk for det 🙂 Jeg vet egentlig jeg ikke har noen grunn til å skamme meg, men så kommer skammen bare likevel… men jeg holder litt etter litt på å øve meg til å si til folk at jeg går i terapi (uten å utdype noe mer ovenfor dem nødvendigvis) og ikke i studier… Litt etter litt hjelper det 🙂 Så jeg er på vei, kanskje en gang klarer jeg å gjøre som deg – å si at foreldre til feks seksuelt utsatte barn kan ta kontakt med meg. Jeg har aldri tenkt på det før, men nå merker jeg at det hørtes helt fantastisk ut! Wow! Nå fikk jeg skikkelig gode fremtidsperspektiver her, hehe :p Stå på!

    6. minnenesomvarer: Ah, så koselig da. Selv om jeg ikke er kristen selv. Jeg håper bare ikke du blir støtt eller noe av å lese videre på bloggen da det finnes en del veldig krasse innlegg om religion, der jeg ofte har tatt VELDIG i for å provosere med vilje. Men ofte så går jeg litt for langt over en grense og har endt opp med å kanskje såre like mye som jeg har provosert..

      Jeg har ikke lest alt for mye på din blogg, men jeg har lest litt i går. Og særlig det innlegget om voldtekt synes jeg var veldig trist. Du virker som en utrolig god person, og jeg synes det er så tragisk at du har vært gjennom alt det helvete som du har.

      Du, hvis du ikke allerede er min venn på Facebook? Lyst til å legge meg til? Til tross for at jeg tror vi er ganske forskjellige på en del måter er jeg likevel blitt såpass nysjerrig på deg av forskjellige grunner at jeg godt kunne tenkt meg en liten “prat” 🙂 Aylar Von Kuklinski, heter jeg på Facebook.

    7. Hehe, det gjenstår å se 😉 Kan godt hende jeg kommenterer tilbake under der, er veldig glad i diskusjoner, så håper ikke jeg støter deg heller ;p (selv om jeg prøver å unngå det såklart)
      Takk for det 🙂
      Jepp, gjerne! Syntes du virker som en veldig interessant og reflektert person. Legger deg til nå , jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg