Forbedringspotensialer

Tenkte akkurat NÅ, eller det vil si… Ikke nå. Faktisk ikke nå heller… Men NÅ, å skrive litt om samtlige forbedringspotensialer jeg har. Ting jeg vil bli bedre på, ting som plager meg litt at jeg er litt dårligere på. Det er selvfølgelig mer enn tre ting, men det er først og fremst de tre tingene som blir nevnt i dette innlegget som går mest igjen i hverdagen av det som plager meg mest her og nå.

Og… Ja, jeg vet det ikke er lenge siden jeg sist skrev om ting jeg ville forandre på.

Punkt nummer 1: Svare folk.
Jeg er ikke alltid like god på å svare på meldinger jeg får. Mail, sms, også videre. Nå har det hendt at det har kommet inn ting som jeg aldri har giddet svare på uansett av forskjellige årsaker jeg tror folk flest ville vært enig i meg i. Men jeg har utenom det også noe å gå på når det gjelder å svare på enkelte mailer ellers. Er det venner som skriver til meg i chatten på Facebook så får de som regel svar så fort jeg er online. Men er det foreksempel på blogg.no jeg får noe, så er jeg dårligere. Også når det kommer til enkelte sms, så er jeg også litt treg innimellom. Selv om jeg for lengst har sett meldingen, da særlig om den kommer fra noen i familien.

Punkt nummer 2: Fullføre ting.
Dette er noe jeg har skrevet om flere ganger i det siste, når jeg først har giddet å skrive noe. Jeg er dessverre blitt mer og mer en person som gir veldig fort opp. Enten vi snakker om en ide jeg har til noe, en diskusjon med noen jeg er redd for å bli uenig med.. Også videre. Generelt, jeg gir fort opp. Tanker blir fort bare til tanker og ikke handlinger. Mye av det jeg begynner på blir ofte bare halvferdig, eller ikke alltid det en gang. Av alt jeg ønsker å bli bedre på er det å gjennomføre ting (ordentlig) definitivt det som står høyest på denne tilfeldige rangerte listen.

Punkt nummer 3: Spise jevnlig.
Jeg har vært ganske dårlig på å spise jevnlig igjen den siste tiden. I går sto jeg opp i 15-tiden og jeg spiste ikke noe som helst før i 21-tiden. Med andre ord, jeg hadde vært oppe i 6 timer før jeg bestemte meg for å spise noe. Det går langt mellom hvert måltid som regel, og det er ikke bra. Hadde jeg blitt bedre på å spise så tror jeg også det i alle fall hadde blitt litt lettere å gjennomføre de to første punktene som er nevnt. Jeg mistenker selv at jeg er det som heter for underernært da jeg anser meg som tynn, i tillegg til at jeg de fleste timene av døgnet har liten energi og kort fortalt føler meg mer slapp og umotivert…

Sånn, det var kveldens selvplukk. Har du mye ved deg selv du ønsker å forbedre, som IKKE har noe med utseende å gjøre da det ikke faller meg som spesielt interessant å høre om uansett.

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. Punkt nummer 3 sliter jeg også med. Men ellers burde jeg bli flinkere til å ha en jevn døgnrytme, da helst at jeg står opp i det folk ser på som normal tid, og legge meg ikke altfor sent. Jeg bør også lære meg til å fokusere mer på skolen når jeg har oppgaver og liknende som må skrives. Sikkert masse mer jeg kan bli bedre på, men kommer ikke på mer i farta. :p

    2. Renate Løvlien: Døgnrytme har jeg ikke lenger, men av forskjellige årsaker så er ikke det noe jeg bryr meg så mye om heller nå. Skjønner det er noe du bryr deg mer om med tanke på skole og at du kanskje også har venner og sånn i nærheten?

    3. Det er veldig lett å “glemme” å spise, særlig når man bor alene eller har lite kontakt med andre, (merker det ellers i året når jeg er på hybelen). I en periode ble det mye Red Bull. Og det var sikkert ikke så lurt.
      Og svar… svare på blogg, og ikke minst SMS, den kjenner jeg meg absolutt igjen i! Jeg bruker mye energi på og irritere meg over at meldinger kommer når jeg ikke har tid osv, også glemmer jeg de, også får jeg dårlig samvittighet osv. Sære greier.
      Det der med å fullføre ting… har du prøvd å gi deg selv belønninger? Jeg praktiserer det egentlig, for når det er noe som er usedvanlig kjedelig som må gjøres, (vaske badet, ordne regnskapet, slikt som må gjøres men er gørr), så er det greit å vite at man får premie, og man kan nyte den med god samvittighet – trenger ikke være store greiene heller, her om dagen var belønningen en Donald Pocket :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg