Something stupid

Da vår herre skapte vår klode glemte han å legge inn et filter mot at dumme parasitter skulle feste seg til den for så å bli værende. Noe av de parasittene han nok må ha angret på at han lot komme til er de parasittene kalt “såkalte kristne” som legger skylden på han hver gang det skjer noe tragisk i verden, da er det den gamle mannen som er sint. Det mest ynkelige er at de “såkalte kristne” innerst inne nok vet at stakkaren er for gammel og svak til å forsvare seg selv mot det bildet de “såkalte kristne” lager.

Vel, jeg føler fortsatt at jeg har skrevet nok om religion for en del år fremover, derfor skal resten av innlegget ikke dreie seg om det på noen måte.

Jeg har hittil laget tre innlegg over ting som irriterer meg. Jeg har også laget et innlegg om ting jeg hater, og i ettertid laget et annet innlegg om at “å hate” er et såpass sterkt uttrykk som igjen tilsier at jeg egentlig ikke hater det meste på den “såkalte listen”. Jeg i tillegg laget innlegg om ting som gjør livet for meg verdt og leve. Jeg har også skrevet fordummende og nedvergende om ting, og det er mer det siste jeg har tenkt å gjøre nå, bare på en litt annen måte enn jeg har gjort får.

Med andre ord, jeg vil dele en liten “liste” med dere over ting jeg rett og slett bare syns er dumt. Ta den for hva den er.


I. Gigantiske pupper

© Bildet tatt fra myspace.com

Jeg liker bryster. Det er ikke sånn at jeg er homofil eller noe. Så ja, jeg liker bryster, kvinnebryster for å være konkret. PUPPER, for å skrive det rett ut. Men det får da være måte på. Jeg kan forstå de som oppsøker kirurg etter at de har hatt et eller flere utklemte fostre til å totalforandre det som før var en respektabel pupp til å bli to misshandlede jur. Det jeg ikke forstår er de som gjør sine helt vanlige pupper om til… Store, et eller annet… Ballonger!

På svært mange felt er jeg ikke som de andre. I går holdt jeg på å kverke bestevenninna mi da jeg ærlig sa at jeg ikke forsto hvorfor Heidi Alexandra ikke gikk videre i Idol, da jeg faktisk mente hun hadde et talent i fremføringen sin. Men ja, tilbake til temaet om store pupper. Dette er som resten av innholdet på bloggen min; mine meninger. Altså, jeg vet at jeg skiller meg litt ut i fra en del menn da jeg faktisk har veldig lite interesse av pupper. Du kan for min del ha Anne Dahl Torp sine bryster for min del. Det gjør ikke noe for meg om dama har små bryster, jeg synes nesten det er det aller fineste jeg om vi først skal snakke pupper. Jeg er heller ikke totalt hjerneskada, og jeg har ikke noe i mot om dama har litt større, men dog NATURLIGE pupper heller. Men, ja. Da kan jeg skvise pupp til neste punkt.

II. Morten Ramm

© Bildet tatt fra dagbladet.no

La meg få dette helt klart. Morten Ramm er for meg en mann som kun mennesker med mangel på selvrespekt liker. Hans såkalte humor kan på ingen måte kalles for kvalitet, men kvantitet! Bare det at han gjerne blir beskrevet som kronjuvelen av “Torsdagskveld fra Nydalen” burde si mer enn nok om hvor dramatisk fort det går nedover med æren til Norge i dag, med tanke på at dette er et program som har gått sesong etter sesong.

Dette er selvfølgelig ikke Morten Ramm eller resten av gjengen sin skyld, det er DERES skyld, dere som uke etter uke bruker en times tid på dette døve (ikke for å virke diskriminerende) programmet! Morten Ramm er noe av de dummeste menneskene jeg har sett på norsk fjernsyn, sånn hvis man ser bort fra Petter Pilgaard og noen til… Men… Poenget, Morten Ramm finnes ikke morsom. Dessverre er det litt for mange andre som synes at han er nettopp det, og her har dere enda en grunn til hvorfor jeg avskyr menneskeheten! Den er fordummende, uten respekt for seg selv og med stor mangel på smak og kvalitet! Gud (skulle ikke nevne han mer nå, men..) skulle brukt LITT lengre tid da han skapte oss…

Jeg vurderer herved å opprette en støttegruppe til dere som er uenige, og faktisk edru klarer å si helt alvorlig at denne svampen er morsom.

III. Menneskeheten

© Bildet tatt fra ecoglobe.ch

Tredje og siste punkt i dag var jeg inne på i sta, nemlig menneskeheten.
Det var vi som skapte religion, det var vi som oppfant janteloven, det er vi som slakter dyr forså å lage usmakelige produkter som f. eks pelsklær, det er vi som drikker alkohol for å være mer sosial (da jeg mener at det er de som drikker som er mest asosial, da det altså er den berusede personen som sosialiserer seg, og IKKE den edrue personen du er skapt som), det er vi som bomber og dreper hverandre fordi vi ikke blir enige, det er vi som ofrer liv og ære og plutselig tøyer grensene litt mer enn vanlig når vi først får mulighet til å se en kjendis vi ser opptil (IGJEN; vi mennesker har ikke mye respekt for oss selv når vi går så amok for en annen FREMMED som vi ikke en gang PERSONLIG kjenner, JÆVLA IDIOTER!!!), og det er vi som fortsetter å lese en eller annen tekst selv etter at vi for en stund siden har begynt å kjenne at vi er blitt litt irritert.

Jeg kan heller ikke skrive et innlegg om menneskeheten uten å nevne forurensning, Kvinnegruppa Ottar, politikk og onepiece (akkurat den var det forresten Teletubbiene som oppfant, så hvorfor bare “MÅTTE” vi stjele den?..) Jeg kan godt fortsette å forklare hvorfor jeg forakter menneskeheten, men akkurat det blir bare for dumt, da jeg tross har bedre i fôre tidslinjen min med.


Hva synes du er, rett og slett for dumt her i verden?
Vi reblogges!

12 kommentarer
    1. Da får vi bare være uenige. Jeg takler ikke Eia. Eneste den mannen gjør er å rope og etterape dialekter uten å lykkes særlig godt med det. (Lena fra Døden på Oslo S har ALDRI skarret på R-ene!!!). Hans siste års forsøk på å fremstå som intellektuell samfunnskommentator har også fremstått som patetiske for meg. Sorry, vi får bare være enige om Ramm og være fornøyde med det 😉

    2. Emilie: Helt greit å være uenige, vi er i hvertfall enige om det! 🙂

      Jeg er forresten også enig i at Lena-parodiene hans er nokså dårlige, da de ikke ligner eller minner om Lena-karakteren i hele tatt. Og tror du har rett angående R-ene, er en stund siden jeg så Pelle og Proffen-filmene.

      Når det gjelder Brille som jeg antar at du sikter til synes jeg det er et interessant program i det minste, om det ikke er like gøy hele tiden. Man lærer i det minste mer enn de syrehodene som følger med på Nydalen..

    3. Jeg sikter både til Hjernevask, Brille og diverse kronikker i Dagbladet i det siste. Og at han hver gang han får kritikk for å vri kildene til å passe de synspunktene han prøver å misjonere, så trekker han seg for lett unna ved å bare si “haha, kødda”.
      Lena var jo en ekte Oslo-jente, fra Grorud. Folk fra Grorud skarrer ikke på R-ene, med mindre de er innflyttere.

    4. Emilie: Vi har litt ulike oppfatninger og meninger her ser jeg. Når det gjelder folk fra Grorud og hvem som skarrer på R og ikke så er det noe jeg ikke vet noe om, og dermed heller ikke kommer med noe svar på, inntil videre 🙂 Men, jeg tror i hvertfall det stemmer det du skriver om at Lena ikke skarret på R, men er som sagt lenge siden jeg så de filmene, så..

    5. Må bare minne på at du faktisk er en del av menneskeheten. ;]
      Jeg skjønner ikke hva kristendommen har med teamet her i innlegget gjøre, men jaja. Det er ikke slik at de kristne legger skylden på Han Gamle Mannen Der Oppi Himmelen. Det er faktisk akkurat som du faktisk nevner i siste avsnitt; menneskeheten. Mennesker lager våpen, skaper krig, frykt og ondskap. Menneskene har skylden. Å si at alle kristne legger skylden for alt ondt i verden på Gud er helt feil.
      Kanskje du burde sette deg ordentlig inn i en relgion før du kritiserer den? Hvor mange kristne kjenner DU personlig, egentlig?
      Og bare for å nevne det – det er faktisk slik det oppstår krig; mangel på forståelse.

    6. Susanne E. AYAY: Jeg tror ikke det står noen plass at ALLE religiøse gjør det, men svært mange jeg har vært borti har hatt en slik holdning om at når det har skjedd noe som foreksempel 22. juli så har det vært fordi Gud har vært sint og bestemt seg for å gi oss en liten advarsel for at vi foreksempel har tillatt homofili i for stor grad og at vi er for skeptiske ovenfor muslimer i Norge.

      Og jeg er fullstendig klar over at jeg beklageligvis er et menneske, har jeg skrevet at jeg ikke misliker og forakter meg selv oppi alt sammen? For at verden i mitt bilde skulle blitt et bedre sted skulle alle mennesker, inkludert meg selv, forsvunnet!

    7. Jeg er enig med Susanne. Jeg synes egentlig du generealiserer altfor mye, og man kan trygt si at å kalle kristne for “parasitter”, er å generalisere. Jeg spør som Susanne; hvor mange kristne kjenner du egentlig? Og hvor mye vet du egentlig om den religionen?
      Jeg personlig er kristen. Jeg har alltid trodd på Gud. Men jeg er ikke en sånn “idiot-kristen” som du fremstiller. Personlig har jeg mitt eget forhold til Gud, og lar sjeldent andre mennesker komme med innspill på forholdet mellom meg og Gud. Hvorfor? For andre mennesker er ikke i posisjon til å blande seg.
      Synes det virker som at du har en sånn “fuck the world”-holdning, mens du egentlig ikke er hakket bedre selv. Igjen drar jeg eksempelet på forrige innlegg du hadde, hvor du fortalte om hvor fæl menneskeheten er utifra en film av forskjellig elendighet fra virkeligheten, som du selv hadde kjøpt, sponset og støttet. Det blir litt sånn: “Å så fæl mennesker er som kjører på hverandre med biler. Selv om det var jeg som kjørte bilen, så synes jeg at mennesker er så fæle, inkludert meg selv! Hvis jeg ikke hadde vært født, så hadde jeg aldri overkjørt naboen! Vi er så fæle! Det er pga Gud og de kristne parasittene!” ( Ja, jeg ble provosert )
      Hvis man har problemer i livet sitt, så kan man enten prøve å ta tak i dem, istedet for å sette seg ned å sutre om det. Sutring og surmuling vil ikke gi deg verken drømmedamen eller drømmejobben i voksen alder, selv om det kanskje var effektivt for å få en iskrem av mor før i tiden.
      Jeg er kanskje litt hard, men jeg ble provosert av flere punkter, og tillater meg selv å skrive fritt.

    8. Jolle: Personlig har jeg aldri kjent veldig mange religiøse veldig godt, av folk jeg har hatt nær kontakt med en stund blir det nok fire stykk. Og jeg skal ikke skryte på meg at jeg vet så alt for mye om kristendommen, men det jeg vet er mer enn nok til at jeg helst vil unngå mest mulig kontakt med de troende. Og da mener jeg religiøse uansett religion, spesielt kristne og muslimer holder jeg meg mest mulig unna.

      Om jeg skulle valgt meg en “religion” hadde jeg personlig gått for satanismen. Men ja, det har ikke så mye med det du skrev å gjøre, så skal ikke gå nærmere innpå det.

      Jeg har som du nevner en “fuck the world”-holdning, og jeg har heller aldri skrevet at jeg er bedre eller verre enn resten, i hvertfall ikke i dette innlegget. Verden hadde i mitt hodet vært bedre med de andre dyrene på jorda. Det er de jeg mener jorda er skapt for i første omgang, om det hadde eksistert noe Gud, Jesus og Satan, så er hele menneskeheten INKLUDERT meg selv Satans verk. Når det gjelder drømmedama og drømmejobben er det minst en like stor klisje som å tro en annen Gud enn eventuelt seg selv.

    9. Jeg skal ikke si at jeg ikke nødvendigvis forstår tanken bak synet du har på menneskeheten. Jeg blir også rystet med jevne mellomrom. For tiden er jeg SVÆRT bekymret på hva som foregår i Nord-Korea. Denne nasjonen ( ja, nå snakker jeg ikke om hvert eneste individ i N-K, men ledelsen ) sitter regelrett og truer omverdenen med død og masse-ødeleggelse, og har til og med laget videoer av USA under atom-angrep o.l. Men av en eller annen merkelig grunn, virker ingen å ta det på alvor nok. Det er “tomme trusler” osv. Jeg håper “vi” er sikker på at disse truslene er tomme. For jeg for min del, tenker at dette kan være en potensiell undergang, hvor feilen i utgangspunktet var at resten av omverdenen var for treg med å ta ting på alvor, før det var for sent. Det hevdes at det kun er tomme trusler, fordi Nord-Korea ikke har våpen til å rekke USA, selv om de hevder at de har det selv. Jeg synes det er en anelse pussig at “vi” har så utrolig god oversikt over nøyaktig hvilke våpen et så isolert og “skjult” land har. KAN det være at de har noen ess i ermet som vi ikke vet om? Dette var nok litt avsporing, men samtidig: Dette har ikke med kristendommen å gjøre. Det har med menneskets manglende evne til å akseptere at vi er forskjellige, og mennesket manglende evne til å dele vårt eneste hjem: Tellus. Kloden selv.
      Jeg personlig foretrekker heller å trekke meg mer tilbake fra andre mennesker, og nærmere Gud. Så vi er kanskje litt omvendt der. For meg er Gud harmoni, fred, intelligens og tilstedeværelse. Samtidig kan jeg si at jeg har fått folk til å reise seg og gå i store møter arrangert av pinse-venner, fordi jeg stilte spørsmål de ikke likte. Jeg spurte dem om hva de mente om homofile osv. De mente det var en sykdom som måtte “helbredes”, og drog frem fundamentalistiske gloser fra bibelen som fikk hårene i nakken min til å reise seg. På dette punktet merket jeg at disse menneskene var i posisjon til å berøre mitt syn og min tro på Gud på en negativ måte, og til slutt var det jeg som reiste meg og gikk. Skjønner du hva jeg mener med dette? Idet jeg gikk ut døren, tenkte jeg stille: Skal jeg høre på dem om hva den Guden jeg har forholdt meg til hele livet mener om ditt og datt, eller skal jeg heller forholde meg til dette fredelige og harmoniske forholdet jeg selv har til ham? Jeg valgte det siste, for jeg tror ikke Gud er slik han ofte blir fremstilt. Jeg tror Gud er en utrolig snill og rettferdig kraft, men IKKE slik han ofte blir fremstilt av “harde kristne”. Så det jeg tror er ekstremt viktig, i ditt tilfelle såvel som andres, er å skille mellom tolkningen til de forskjellige troende, og Gud selv. Og til slutt: Gud er ingen barnevakt som sørger for at verden er et rettferdig og harmonisk sted. Han ønsker nok dette for oss, men han har gitt OSS valget. Hvis du tenker deg om, så vil du oppdage at store deler av kristendommen dreier seg om tro selvsagt, men også valget. VALGET. Friheten til å velge selv. Dette er en gave vi mennesker har fått. Vi kan velge selv. Adam og Eva hadde valget i Edens hage. De hadde en perfekt tilværelse, men de ble svak for fristelse, og gikk til slangen i treet. De valgte det selv. Hvis Gud hadde vært en barnevakt som styrte alt selv, hadde ikke treet med slangen i det hele tatt eksistert. Djevelens kraft er så tilstedeværende på jorden, fordi vi selv velger det. Fristelse, kynisme, egoisme, rasisme og vrangforestilte, fundamentalistiske, ekstremistiske tolkninger av skriv som i utgangspunktet er fredelige. Både koranen og bibelen sier at det er galt å drepe, for eksempel.
      Mitt råd til deg: Hvis du skal prøve å sette deg inn i hva Gud er, så begynner du med å finne din indre sinnsro og harmoni. DRIT i hva andre sier. Du virker som en oppegående person med masse på hjertet, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt du skriver, så skriver du bra. Og bloggen din sin originalitet og ærlighet er noe jeg setter pris på. Men bare drit i hva andre sier. Sett spørsmålstegn ved alt. Sett skille mellom de troende og religionen selv, og spør deg selv når du hører ting du opplever som skurrende fra fundamentalister og ekstremister: Tror jeg virkelig at det disse menneskene hevder, er Guds egne ord? Er det virkelig slik Gud er? Kanskje, til og med du, vil komme frem til at du kjenner Gud langt bedre enn du tror, uten at du trenger innspill fra andre mennesker som kanskje har mindre kontakt med den ekte Gud enn du selv. Guds veier er uransakelige, til og med for deg.

    10. Her sitter samfunnets absolutte kremtopper og rakker ned på andre og begrunner det meget godt!
      Så flott at noen mennesker er så mye bedre en andre at de med rette kan slenge dritt og hat til andre!
      Dere som helt klart har innsett at deres syn på de fleste ting burde vært en del av pensum på skolen!
      Jeg har aldri ledd av hverken Harald Eia eller Morten ram! Jeg synes ikke de er morsome så da burde jeg slengt litt med leppa! Og pupper? Jeg er lykkelig gift så pupper legger jeg kun merke til de som er festet fast i min kone! Så Joda! Kanskje jeg har noe dritt til alle andre med pupper! De såkalte likestilte damene som jo
      Mer i så mange fasonger! Æsj!
      Og menneskeheten med den forferdelige religionen! Som er opphav til all krig og nød og elendighet og sånn!
      Ja Gud straffet Adam og Eva med å kaste dem ut av paradis! Og ga dem selvstendighet og egen fri vilje!
      Og se hvordan DET har gått?
      Det er det frie menneske som lager dritt til seg selv!
      Og dere som kommenterer her er jo nettopp en del av den saueflokken!
      Hadde Gud regjert på jorden hadde vi alle levd i paradis med evig liv og uten sykdom nød osv!
      Men djevelen overtok og det er han som har skapt Harald og Morten slik at vi andre må lide!
      Så dere har vel helt rett! La dem brenne sakte i eget fett med hvitløk og chilli mens vi dasker til en pupp med hver vår bibel før vi slenger dem på bålet og gjør opp varme til mulla krekar og FrP ledelsen!
      Så griller vi og koser oss med el øl på bålet av alle verdens tåper og diskuterer verdensherredømme! Vi er jo tross alt bedre en alle andre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg