Night of the living dead 3D – Re-Animation (2012)

De aller fleste begravelsesagenter som får et lik de skal kremere, gjør som regel det. Men Gerald Tovar (spilt av Andrew Divoff) er ikke som alle de andre. På krematoriet skjuler han en hemmelighet han ikke enda har delt med verken broren eller de ansatte. Han har rett og slett aldri fått seg til å brenne lik. Han er kort fortalt ikke venn med ilden.

Etter at han en stund har overvåket krematoriet med et videokamera har han funnet ut at de døde forblir ikke død. Særlig etter at han har gitt dem “livets blod”, som han selv kaller det. Bak den som regel stengte døren til rommet ligger det nemlig hundrevis av zombier, levende døde. Og man trenger ikke lukte veldig sterkt på saken før man skal ane at dette til slutt vil ende galt.

I tillegg til Gerald finner vi også andre spesielle karakterer i denne filmen. Min personlige favoritt må være den litt bitchie og nekrofile sex-bomba DyeAnne (spilt av Robin Sydney). Hun elsker jobben sin, men mest på en måte som ikke er sosialt akseptabelt. Noe dere vel forsto når jeg nevnte hun er nekrofil. Når Gerald ansetter en annen deilig sukkerklump ved navn Cristie Forrest (spilt av Sarah Lieving) prøver Cristie å komme best mulig overrens med DyeAnne. Det ser ikke ut til at DyeAnne trives med tanken på ny kollega. For det er ikke det at DyeAnne ikke trives på jobben sin. Hun elsker den som sagt, men hun trives ikke like godt blant de levende.

Hemmeligheten om at krematoriet er fylt av levende døde blir en dag avslørt på et uheldig vis. Når tante Lou (spilt av Melissa Jo Bailey) en dag går inn dit etter at Gerald ikke har husket å låst døren etter seg, blir hun bitt. Og vips dør hemmeligheten like fort som andre ting i nærheten, som de få karakterene som jobber der foreksempel.


© Bildet tatt fra torrentszona.com


© Bildet tatt fra igorslab.com

“Night of the living dead 3D – Re-Animation” er en morbid, blodig, morsom og til tider sexuelt opphissende film. Det er ikke like mye action som jeg hadde sett for meg, men det lot sakte passere. I mitt syn er denne likevel bedre enn “Night of the living dead” fra 1968, som denne filmen IKKE er en re-make av. Når det først er nevnt er dette oppfølgeren til remaken, av den originale filmen.

Jeg koste meg fra filmens start til slutt. Det eneste jeg har å utsette er enkelte av animasjonene når det kommer til det som går på splatt og slakt. Ellers er dette i mine to øyne en film du bare må få med deg om du har en slags tiltrekning for horror, zombier og upassende en til tider upassende latter.

Terningkast

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. Vet du, jeg tror jeg så en av de første i starten på 80 tallet, da det også var populært med zombier.
      Jeg har aldri sett så mye skrekkfilmer som fra slutten av 60 tallet, da jeg snek meg til å se slike uten at foreldrene mine visste om det og frem til 82-83, da var det stopp for min del, for en kompis fikk disse værste filmene fra Usa som jeg holdt på å spy av.. da fikk jeg nok…
      I dag så sitter jeg å ler av de, jeg kan ikke noe for det men nå blir det for mye av det gode.. de andre ser bare rart på meg når jeg får latterkickene mine ..ohh..dåån.. jaja jeg er ikke lettskremt lenger iallefall:))

    2. Ja du vet det begynte jo med varulver, dracula, frankenstein-monsteret, disse sniktittet jeg på da jeg bare var 8-9 år..skumle saker..hehe.. så kom jo exorsisten, djevelutdrivelsen, omen, carrie, rosemarys baby, the car osv på 70 tallet, litt annerledes skrekkfilmer, så satte de igang med zombifilmene iallefall her i norge rundt 80 tallet og gud som de var spennende da:))
      Men så kom det værre ting lignende motorsagmassakeren, de filmene som kom på den tiden er hundre ganger værre enn de i dag, og uten alle spesaleffekter de bruker nå så de temmelig ille ut… jeg husker navnet på en som het The Beond eller Beyond.. den klarte jeg ikke å se husker jeg… men i dag hadde jeg vel gapskrattet av filmen, disse var ikke lov i norge på den tiden så han sendte etter videokassetter uten lov derfra, haha han var gal etter slike filmer, dette var da en kamerat av oss:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg