Jomfruens lyssky

Jomfrudommen!
Et skummelt ord for noen. Et tidsspørsmål for andre.

For mange er det å være jomfru etter en viss alder en negativ ting, noe å skamme seg over. Men er det å være jomfru etter å ha fylt 20 (i undertegnedes tilfelle: 21 år) egentlig så ille?

Jeg kan bare snakke for meg selv. Ja, det er klart at det ikke er så utrolig kult. Å være jomfru for meg i min alder føles som en vanskelig ting. Spesielt i stunder hvor jeg får litt ekstra motgang så er tanken på at jeg ligger etter noe jeg kan bli ekstra nedtrykt av, enn ellers. Så og si alle andre har gjort det, for en stund siden. Det er heller ikke til å fornekte at jeg innimellom tenker hva det er så er galt med meg. Samtidlig så hjelper det ikke mye at jeg er såpass av-sosial, og i tilllegg sær på hvem jeg gidder å omgi meg med og ikke.

Men jeg håper likevel på å bli kvitt jomfruen før den dagen jeg dør. Nå er jeg i den situasjonen at jeg har en spesiel person jeg er veldig glad i, og omså andre jenter skulle tilby noe så er det uaktuelt for meg å gjøre noe med andre enn den ene. Så lenge jeg er betatt og forelsket i den ene, og hun kanskje ikke i meg så får jeg heller vente til følelsene mine for henne skulle gå over og at jeg ikke lenger er betatt av noen spesiel. Eller at jeg får følser for noen andre hvor det er gjensidig.

Kort sagt, så lenge jeg har en spesiel i mine tanker så vil jeg ikke gjøre noe annet med noen andre enn henne, selv om hun ikke finnes interessert i meg.

Så skal jeg komme meg til det jeg tenkte dette innlegget skulle være godt for. Nemlig en liste med visse fordeler ved å være jomfru etter fylt 21 år.


© Foto: Kim Jakobsen


I. Man slipper kjønnsykdommer
Riktignok burde ikke dette være noe problem dersom mannen bruker kondom. Men så er det jo de som er allergisk mot kondomer, både enkelte kvinner og menn. Men det skal jeg i hvertfall ha, man kan si mye rart om meg, men jeg har i det minste ingen kjønnsykdommer!

II. Ingen uønskede barn
Atter et punkt som ikke burde være et problem dersom begge parter har nok vett i skolten med å bruke beskyttelse, og helst ikke smeller på hverandre når man har drukket så mye at man ikke tenker klart lenger. Hvert år så kommer det ønskede barn til verden. Hos noen går det bra, men en del uforbredte foreldre takler det ikke særlig bra og man har egentlig verken plass eller råd. Det er ei ingen hemmelighet at mange barn som føler seg uønsket fort kan ende opp som stoffmisbruker eller kriminell, eller begge deler i litt eldre alder.

III. “Sterkere” sex
Dette er altså ikke noe jeg vet noe om enda. Men jeg liker i hvertfall å tro at en av fordelene med å bli kvitt jomfrudommen i eldre alder gjerne kan føre til at det blir noe sterkere følelsesmessig når man først finner den man virkelig liker, fremfor at man har seg i yngre alder med noen tilfeldig, noen ukjent, noen man bare har litt følelser for eller miksede.

IV. Mindre kresen
Det er fort gjort at folk som har fått en del gjerne blir mer bortskjemt og at når de får seg nye partnere så krever man at de skal gjøre alt som de andre har vært med på å gjøre.

Jeg tror dessuten at mange som er jomfru i eldre alder gjerne er mer forsiktig enn de som er mer erfaren. I tillegg til at eldre jomfruer gjerne blir bedre kjærester for sin fremtidlige partner enn de som har hatt en del i den forstand at mange som har hatt mye sex med flere gjerne blir mer kresen.

V. Bedre forberedet teoretisk
Forskjellen på en som debuterer i foreksempel 21-årsalderen og en som debuterer i 15-årsalderen er at 21-åringen gjerne har gått gjennom mer av informasjon som er å få med seg i bøker, på nett også videre.


Det er helt sikkert flere punkter jeg kunne lagt til. Men kommer ikke på noe konkret som er verdt å taste ned just nu.
Hvor gammel var du da du eventuelt kastet jomfrua på huet og rævva ned i kranskekaka?
Er det noen andre der ute som enda er jomfru etter en viss alder, og i såfall føler dere at det er noe negativt, eller synes dere det er greit?

Vi reblogges!

6 kommentarer
    1. “Man slipper kjønnsykdommer sålenge begge parter bruker beskyttelse” (ikke helt nøyaktig sitert )
      Trenger kun kondom, om dama bruker p-pille eller sprøyte gjør ingen forskjell da det ikke har noe effekt mot klamydia og lignende.
      Sterkere sex. Det tror jeg varierer fra person til person, men jeg kan elske en person av hele mitt hjerte og dø og drepe for den personen selv om jeg mistet jomfrudommen til en ganske tilfeldig i ung alder, så tror ikke det er så relevant.
      Jeg var vel 15-16 eller noe da jeg mistet min, hadde ingen erfaring da, men har mye i dag(ikke fordi jeg har ligget rundt) Hva du forventer av partneren din, og hvor bra du er har ingenting med alder du mistet jomfrudommen eller hvor mange du har ligget med, det kommer helt ann på hvordan du er som person. Jeg forventer alltid det aller beste, men det er også fordi jeg selv er villig til å gi det aller beste. Aldri fått noen klager 🙂
      Jeg tror ikke man er noe dårligere eller bedre menneske om man er jomfru eller ikke jomfru, det er trossalt snakk om sex, sex er ikke alt.

    2. Det finnes de som sier at det du gjør er det eneste riktige. Det er ikke sikkert det kommer noe godt ut av det å ha sex med for mange i ung alder…….:-)
      Hva som er rett og galt her er vel egentlig opp til den enkelte å ta stilling til……..:-)
      Deveny 🙂

    3. Min første gang var vel sommeren ifjor, etter å ha blitt dumpet på kusinens begravelse, så man trengte litt trøst. jeg kjente han da, ofc, og vi har enda kontakt. Etter det har jeg kun hatt sex med min nåværende kjæreste.
      ooog ja, jeg visste faktisk ganske mye! Jeg er et meget, meeget nysgjerrig menneske, så jeg nærmest leser alt jeg kommer over om det er interessant nok. 😀

    4. Det er nok ikke så veldig mange barn som er uønsket. Uplanlagt, ja, men ikke uønsket. Har man først valgt å bære det frem ønsker man det jo.
      Situasjonen er kanskje en annen for menn, de får ikke samme tilknytning til barnet som moren som går gravid i 9 mnd?
      Selv har jeg et barn som ikke var planlagt, men når det først hadde skjedd var det VELDIG velkomment.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg