OPPGITT INN-MED-TESKJE-INNLEGG!

Det er noen som irriterer meg.
Dersom det finnes lesere der ute som har fulgt bloggen min en stund uten å fatte det råder jeg til å oppsøke lege.

Så hva er det som irriterer meg nå?
Det er ikke til å legge et lokk over det faktum at de siste dagene ikke helt er tilpasset meg.
Jeg har gjort meg utilgjengelig på mobilen da den står på lydløs for det meste, noe den ikke gjør i så stor grad til vanlig. Attpåtil sørger jeg også for at Skype og facebook-chatten står som avkoblet, da jeg ikke er interessert i kontakt med omverden.

Er alt dette på grunn av den kjærlighets-krasjen jeg blogget om i forrige innlegg?
Nope. Man kan vel si at min lave selvtillit når det kommer til damer, samt en konkret sak som har utløst en høyst ønsket sjalusifølelse har vært hovednøkkelen til at jeg har “låst meg inne” nå.. Men det er også andre tanker og irritasjonsmomenter som preger mitt sinn nå.

Sånn som en viss person som jeg kjenner ganske godt.
En person som man kan si jeg har kjent en del år nå. Faktisk hele livet.
Det er en type personlighet som virkelig skulle vært forbudt…

Det er spesielt en person jeg kjenner veldig godt som har veldig irriterende uvaner om å bestemme seg på forhånd om at h*n ikke liker ditt og datt, som regel fordi h*n har hørt ting fra noen bekjente som så har gjort at h*n har bestemt seg for at det og det er noe som ikke er noe for h*n. Misforstå meg rett, vi har alle fordommer. Og vi SKAL ha fordommer, og vi SKAL være skeptiske.. Men å bare bestemme seg for at noe er sånn og sånn fordi det er hva man har hørt fra andre, er idioti. Og ikke minst en YNKELIG SVAKHET! Dessverre gjelder dette for så alt for mange… (Heldigvis ikke alle, men igjen; mange..)

Verden er jo sånn at hvert eneste individ har hver sin unike mening om alt.
Vi finner INGEN som har en helt identisk mening om noe!

Det er en av mange grunner til at jeg er i mot at folk skal bygge sine meninger om noe utifra en annens oppfatning av noe. Vedkommende har i alle de årene jeg har kjent h*n hatt til uvane å være veldig skeptisk til mye. Skepsis er sundt. Jeg er som sagt selv skeptisk til en god del. Men jeg har er i alle fall i stand til å bedømme noe utifra mine egne erfaringer, ETTER at jeg eventuelt har sett den og den filmen, hørt på det og det bandet.. Møtt den og den personen.

Personen jeg beskriver er snart statistisk sett kommet halvveis i livet.
Så lenge jeg har kjent vedkommende, har vedkommende alltid vært veldig flink til å synse om ting og folk h*n engang aldri har møtt eller sett/hørt selv.. Og det har også ved flere anledninger vært tilfelle at etter jeg har vist denne personen foreksempel en film så har personen faktisk funnet ut at filmen var veldig bra, og til og med gått for å eie den selv.. Tiltross for at h*n har uttalt fordommsfulle, trangsynte kommentarer på forhånd, som altså KUN har vært bassert på noe skvip h*n har fått hørt fra noen andre.

Det som for meg er enda mer uforståelig er at selv etter alle disse årene er h*n fortsatt like rask til på forhånd mene at ting er sånn og sånn, mens det som regel igjen kun er den individuelle oppfatningen til noen andre hun har bygget sin mening på.
Så det er tydeligvis ikke håp for alle, når det finnes de som beviser at de er like ille selv om de har blitt eldre..

Jeg mener.. Kort og enkelt;
Hvorfor gjøre som de andre i flokken din? Trenger du å mene det samme som de andre?
Selv om mange andre mener at en person er teit, trenger nødvendigvis DU å mene det samme, enda du ikke en gang har blitt kjent med den det gjelder? Må du nødvendigvis høre på den samme artisten og det samme bandet som de andre vennene dine hører på? Og må du foreksempel røyke bare fordi det er vanlig at mange andre røyker? Jeg blir så oppgitt av enkelte mennesker! FAEN ALTSÅ, FAEN, FAEN FAEN!

Jeg blir så provosert av mennesker som gjør og mener som andre..
Jeg synes det er trist når andre henger seg på en mote av den grunn at det kanskje er mer sosialt.

FUCK YOU, FUCK YOUR FRIENDS, FUCK THE WORLD!

Sauementaliteten er så og si i ferd med å ta over verden.
Det er en sykdom som er mer utbredt enn kreft, det er tydeligvis ikke lov å tenke selv lenger uten at man skal være upopulær, usosial og utstøtt!..

Det er greit at folk hater en film.
Det er greit at folk hater en tv-serie.
Det er greit at folk ikke liker en person.
Det er greit at folk ikke liker et miljø.
Det er greit at folk ikke liker et spill.
Det er greit at folk kler seg i et bestemt antrekk.
Det er greit at folk ikke kler seg i et bestemt antrekk.

Men jeg liker IKKE at man ikke liker noe KUN fordi noen andre ikke liker det.
Jeg liker IKKE at noen gjør noe KUN fordi at mange andre gjør det.
Jeg liker IKKE at man unngår å gjøre noe, KUN fordi noen mener det er dust.

Dessverre er det mange som gjør nettopp slike ting, og gjerne velger venner fremfor egen identitet og egne valg.
Det er faen meg trist! RYGGRAD FOLKENS, RYGGRAD!!!!!!!

Vi reblogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg