Dette er IKKE en filmanmeldelse for Inside The Whore! (2012)

Å måtte skrive en filmanmeldelse på en film ved navn Inside The Whore er som å villede en turist til et sted som ikke eksisterer.
For hva er egentlig Inside The Whore? Jo, det er en falsk “bak om”-film som ikke eksisterer.

Vi snakker om en film som utgir seg for å være en bakomfilm til en film som ikke eksisterer, og bakomfilmen er falsk.
La oss i hvertfall håpe at denne filmen er falsk, for ellers har jeg kontakt med en død Caroline Andersen på facebook, og en kaldblodig seriemorder ved navn Reinert Kiil.

Denne filmen er også kjent under navnet Hora 2, kort sagt oppfølger til en film som jeg syntes var så dårlig at den ikke engang var verdt en blogganmeldelse. Hora var rett og slett så dårlig at den var ikke verdt å slakte.

Så, hvorfor skriver jeg nå om denne filmen?
Når sant skal sies er denne filmen noen hakk bedre enn Hora.
Konseptet er ikke originalt, men i motsetning til Hora så er ikke dette en dårlig blåkopi av en annen film (I Spit On Your Grave).
Sammenlignet med filmer som Cannibal Holocaust prøver denne å gi inntrykk av at dette er en ekte film, der også skuespillerne ble drept i virkeligheten, og ikke bare i fiksjonen.

Men sammenlignet med CH så er denne filmen ikke en fremtidlig klassiker, den er ikke nyskapende, og den kommer ALDRI til å bli noen stor hit! At Reinert i hele tatt har baller til å lage noe for et så syltynt marked er for meg en underlig sak. Hvorfor lager man filmer som dette? Når det så kommer til ballene, så får han brukt de. For det er ikke måte på hva jentene skal gå gjennom. Ikke bare skal de drepes “in the real life”, de blir også voldtatt på settet i tillegg.


© Bildet tatt fra nordicfantasy.wordpress.com


© Bildet tatt fra dagbladet.no

Det er også lov å spørre seg hva slags rusmidler Reinert har gitt til skuespilleren Jørgen Langhelle for at han skulle si ja til å medvirke i denne filmen. Langhelle er riktignok ikke Aksel Hennie-stor, men han er likevel en anerkjent skuespiller fra blant annet Olsenbanden Junior (julekalenderen på Tv2), Torpedo og The Thing. Hvorfor voldta sitt eget rykte med å stappe hodet sitt inn i denne skitne, skitne tingen?

JEG kunne lett vært med i denne filmen om jeg ble spurt. Jeg har ingen fremtid i sammenligning, men hvorfor JØRGEN LANGHELLE, eller den koselig Gråtass-jenta Dagrun Anholt stikker kroppshårene sine inn i denne “tingen” (det kan ikke kalles for en film), forstår jeg ikke. Jeg begynner nesten å tenke mer på hva som har skjedd i privatlivene til disse nevnte skuespillerne, fremfor det som har med “filmen” å gjøre.

Og det er ikke bare det som forstyrrer meg i konsentrasjonen her.
Filmen.. Den har også en en undertekst som lyver. Det er ikke alltid at det står det som blir sagt i undertekstingen.
For ofte kan undertekstingen være som “Ja, stikk den kniven inn i meg. Jeg er din lille hore, og jeg fortjener å bli behandlet deretter”, mens det jenta egentlig sier er; “Nei, hver så snill. Jeg vil ikke være med på dette lengre, du er sinnsyk!!”.


© Bildet tatt fra insidethewhore.com

Så hva er det som nettopp har sugd 86 minutter ut av livet mitt?
Jeg aner ikke! La oss håpe at de falske skuespillerne som ble drept på fake, kommer tilbake fra den fake døden, til det fake livet, og avliver den fake, fake Reinert Kiil!

Ikke mer filmer fra den fronten nå!

Ja, en siste ting skal skrives. På noen merkelige punkter kom det noen merkelige, uvirkelige øyeblikk som ikke var så ille.
For på en måte virker det som om noe har tilfredstilt meg? Kan det være det innbilte soundtracket? Eller den volden jeg har trodd jeg har sett? I dont know. Å være vitne til “dette” er som å få lurt i seg et narkotisk stoff, du TROR du ser på en eller annen film der og da, men det er tydelig bare en av flere hallusinasjoner!

Terningkast…
Ja, denne gangen kaster jeg terning bare for morro skyld, siden det ikke er noe å kaste terning for..

“Terningkast”

Og Reinert.. Du er en kuk med alt for stort ego. Sånn sett er vi litt like 🙂

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Det lille jeg har hørt om Reinert Kiil er ikke særlig flatterende. Han har visst et voldsomt ego og viser lite selvironi, (ref. Thomas Giertsen og “Helt Perfekt”).
      Er ikke Viktoria Winge med i dette “verket”?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg