Se meg

Det var ikke meningen å såre deg da jeg ikke dukket opp.
Dere satt å ventet på meg alle sammen der dere satt.
Kledd for anledningen, alt grunnet meg.
Men jeg dukket ikke opp som du skulle ønske.
Du gråt der du satt, du følte deg så alene.
Jeg kunne ikke holde rundt deg, jeg kom ikke.
Ikke fysisk, ikke synbart.

Alle andre rundt hadde nok med sitt.
Du satt der med folket, du var helt alene.
Jeg var i tankene dine, men ikke i rommet.
Ikke fysisk, ikke synbart.

Jeg befant meg et annet sted,
på et vis…
Og du satt der på benken.

Jeg tittet mot dere, på avstand.
Jeg skulle gjerne vært der,
men jeg var forhindret.

Du har hatt problemer med å se meg før.
Du hadde problemer med å se meg da.
Du skjønte det ikke før det var for sent.
Det ble aldri deg og meg, ble det vel?

Jeg er lei meg for at jeg ikke kom da.
Eller, jeg er lei du ikke så meg,
selv om jeg på en måte var på stedet.
Bare ikke synlig.

Det var vondt å se deg gråte i begravelsen.
Fint å høre deg tale ved min kiste.
Fint at du brydde deg akkurat da.

Men om en uke er jeg glemt igjen.
Men uansett,
takk for at du kom i begravelsen min <3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg