3000 demonstrerende muslimer mot islamhets – Mine tanker!

Norge er et land som absolutt kunne vært bedre! Vi kunne hatt noen andre bak styret enn Arbeiderpariet, det at Jens Stoltenberg bytter ut folk i partiet gjør etter mitt syn ingen forskjell fra eller til. Kanskje litt fordomsfullt sagt, men rødgrønne er rødgrønne uansett. Det får man ikke gjort noe med, uansett hvem som sitter i hvilken stilling.

Så skal jeg komme til selve grunnlaget for dette innlegget!
Jeg skal nemlig skrive om noe som ikke fult så mange andre bloggere har skrevet om, nemlig det faktum at 3000 muslimer i dag står og demonstrer mot såkalt “muslimhets” i Oslo.

Da en dansk redaktør trykket karekaturtegninger av Mohammed måtte han gå nærmest under jorda, sammen med familien for å ikke bli drept..
Nå er det muslimer i utlandet som prøver å kreve at den ansvarlige for filmen «Innocence of Muslims», som dere kan se her:

Personlig synes jeg filmen heller er dårlig, og ikke morsom. Men det er ikke fordi den handler om det den handler om, jeg syntes rett og slett den bare er kjedelig. Derimot er jeg for at denne filmen skal få fortsette å ligge tilgjengelig for alle!

Så fremt man er muslim så er dette selvfølgelig ikke til å akseptere… Det at 3000 muslimer nå protesterer, er et hån og et angrep mot ytringsfrihet, ikke mot mobbing! For hvor mange grupper og ting i samfunnet er vel ikke vitset om på samme eller verre nivå, UTEN at det har blitt noe oppstyr? Sist gang jeg kan huske at noen andre enn muslimer har reagert fordi de føler seg “mobbet” var da en mentalt forvirra Lars Andreas Larsen gikk ut mot Team Antonsen fordi han mente de mobbet nordlendinger og samer, forså å legge seg langflat da flere nordlendinger syntes dette var tåpelig av han..

Her i Norge synes og mener jeg at vi skal få tegne hva vi vil, hvem vi vil, og vi skal også kunne lage filmer om absolutt hva som helst, så lenge filmen ikke har et budskap som går ut på å drepe eller plage noen, så synes jeg at ALT annet skal tillattes! Denne filmen sier ingenting om at vi skal mobbe noen, det er kun en litt snål film. Satire, sort humor. Men slettes ingen mobbefilm, ikke mer mobbefilm enn sketsjene fra Torsdagskveld Fra Nydelen f.eks…

Dersom vi skal ha muslimer i Norge, må de tåle satire, spøk og humor, på lik linje med alle andre før de kan begynne å skrike og true til seg respekt!

Vi reblogges!

9 kommentarer
    1. Jeg skjønner at folk blir irritert av filmen… jeg selv mener den er latterlig dårlig, dårlig skuespill og “effekter”, en skikkelig amatørfilm. MEN at muslimer lager så mye oppstuss rundt dette?
      Jeg er selv katolikk. For noen år siden lagde Kevin Smith filmen “Dogma” som er gjør narr av katolikker, deres tro og katolske symboler… og jeg må ærlig innrømme at jeg synes det var en kjempemorsom film.

    2. scorsese86: Denne filmen jeg la til “Innocence of Muslims” synes jeg også, som sagt er en dårlig amatørfilm, men igjen ser jeg ingen grunn til å tenne på noen plugg, til tross for at jeg selv ikke er muslim.

      Se der ja 🙂 Ser nesten bare ut som det er muslimer som reagerer, furter og tenner på plugger….

    3. Nei. Du ser, for mange er religion det siste de har etter årelang krigføring fra oss mot de, filmen representerer ikke ytringsfrihet, men heller alt ytringsfriheten er mot. Hets.
      Ytringsfriheten skal også beskytte oss mot hets, og slikt, og det her er hets, alle vet hvordan muslimer reagerer på det, så hvorfor framprovosere noe hele tiden? Det er tragisk, og FrPersk.

    4. vel… En gang i tiden hadde vi bildeforbud også i kristendommen/jødedommen. Det var forbudt å lage/fremstille noen form for avbildninger av noe levende vesen. (Tror det er 2. mosebok i Bibelen som omtaler dette.) Men bildeforbudet har vi i vår kultur/religion gitt opp for lengst. (selv om det fortsatt er svært sjelden vi ser bilder av Gud. Og jødene bruker fremdeles ornamental kunst (vakre border og sånt) i sin kunst og i utsmykningen av sine synagoger.)
      Bildeforbudet i Islam er heller ikke så sterkt/strengt som det en gang var (De færreste muslimer vil f.eks synes det er noe galt i å ta “vanlige bilder” av mennesker.), men de er fortsatt mer tilbakeholdne med bilder og bildebruk enn f.eks “kristne”. Dessuten står bildeforbudet fremdeles sterkt når det gjelder religion, og der ligger selvsagt poenget.
      Å fremstille bilder av Muhammed er noe helt annet enn å trykke bilder av Jesus, uansett karakter på bildene. Og det å lage/publisere spydige, hånlige, harselerende, stygge, latterliggjørende bilder av Muhammed, er i beste fall uvitenhet, i de verre tilfellene er det respektløst, ondsinnet, provoserende og dypt krenkende.
      At en viss prosentandel blir provosert, evt rasende forbannet, synes jeg derfor ikke er det spor rart. Hvorfor skal man bruke ytringsfriheten til å tråkke på folk? Hvordan kan det komme noe godt ut av det? Hvor mange klarer å føre en saklig diskusjon når de er sinte? Klarer vi ikke å si noe om de elementene vi ikke liker og er uenige i, uten samtidig å tråkke på hva andre holder hellig?
      Forøvrig ser jeg at de mediene jeg har lest, omtaler demonstrasjonen du henviser til som “fredelig og rolig”, men at det er noen få “radikale stemmer” som er krassere i ytringene og ønskene sine. What else is new? Samme tendensen finner vi over alt, enten det er kristne, muslimer eller jøder… eller miljøvernere, dyreaktivister, politikere, Birken-gåere, sykkelentusiaster eller selfangere for den saks skyld. Men å tolke noen sinte, hatske, ytterliggående stemmer til å representere “sannheten” om hva en stor gruppe av mennesker mener, ønsker og står for – det er idioti. Uansett hvilken gruppe det er snakk om.
      og nei, jeg mener ikke at vi ikke kan skrive, si, mene kritiske “ting” om islam/muslimer eller andre religioner, men vi kan jo forsøksvis beholde “vanlig folkeskikk” og bruke huet littegrann når vi legger fram synspunktene våre..?

    5. whatwouldnemido: Dette handler mer for meg om at Islam er en svært farlig ting, det at de lar seg provosere for noe sånt sier så alt for mye om de på en svært negativ måte.

      Jeg mener at dersom vi ikke får kastet de ut snart, så vil Norge snart lide under svært ubehagelige og voldsomme hendelser. Denne filmen kan ikke kalles mobbing, da kan også Monty Pyton-filmen kalles mobbing, noe den absolutt ikke er.

      Folk som ikke takler at de blir spøkt noe med har igjen lite her å gjøre! Religion generellt er som gift, det dreper fornuften i folk, og som personlig laveyansk satanist er jeg kraftig i mot all form for idioti (les religion). Vanlige folk tåler som regel mer enn det, og de som ikke tåler det bør heller gjøre noe med det, og gå til psykolog! Voksne folk som lar seg “tråkke på” av så lite… Hva faen er egentlig å tråkke på i denne saken? Hvem er det som tråkker mest på muslimer egentlig? Det mener jeg er de selv, da de underkaster sine menneskelige verdier ved å la kvinnene leve i frykt, og… Ja… Det er i hele tatt trist at disse tingene er noe jeg behøver å skrive for noen som helst..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg