HUNDEDRIT! Det er drit det!

Who let the dogs out? Who!!! Who!!! Who!!! Who!!!
Who let the dogs out??? Who!?!? Who?!?! Who!?!? Who!!!!???

Tidligere i år har jeg skrevet om avføring fra hunder som man finner så og si over alt. På plena, på byen.. Ingensteder hvor man ikke kan finne det.

Selvfølgelig er det avføring fra andre dyr som er noen ganger verre størrelsesmessig. De verste klattene bæsj man finner i Norge kommer helst fra kuer, eller hester.
Spesiellt hester er det normalt å ta med på forskjellige steder ut på tur, og uansett hvor man tar med seg hesten kan det komme bæsj, akkurat som om man skulle luftet noe annet.

Greit, da har jeg fått poengtert at jeg vet det finnes verre avføringsdyr enn hunder!
Da kan jeg bevege meg til hovedpoenget uten at jeg trenger å få kommentarer fra bjeffende hundeeiere som forteller meg det jeg alerede har kommet opp med.

Heller uvanlig er det at naboens hest setter seg i hagen din og lar det flomme ut. Jeg vet ikke hvordan det er ellers i landet, men i Oppdal er det i hvertfall ikke vanlig kost at verken kuer eller hester setter seg utenfor døra til andre mennesker og gjør fra seg.

Og, jo.. Det er fint med gjødsel. Men for all del, så lenge noen ikke har et stort ønske om at andres dyr skal komme å gjøre fra seg på hans/hennes private eiendom, så holder du dyra dine bort fra andres!
Budskapet på slutten er kanskje komisk og useriøst for mange, men det burde faktisk komme en ny lov i Norge dersom man liker rettferdighet!

DERSOM du kan bevise at noen andres dyr har gjort fra seg på din private eiendom uten din godkjenning burde du ha fullt lov til å gå på vedkommendes eiendom neste gang du må gjøre noe på naturens vegne, sett deg gjerne sammen med hagenissene og la den brune, deilige, myke og illeluktende bæsjen din komme ut!

Jeg syns vi for en gangs skyld virkelig skal skape færre forskjeller på dyr og mennesker! Dersom dyr kan avlives dersom de står i veien for noe, så burde også mennesker kunne avlives på samme måte! Dersom vi kan sette dyr i bur uten at de har gjort noe, burde det også kunne gjelde mennesker!
Dersom et annet menneskets dyr gjør fra seg på din eiendom, burde du ha full rett til å gjøre fra deg på eiendomen til eieren av dyren, dersom det kan bevises.

Dersom du som hundeeier ser at hunden din skal til og gjøre fra seg, og den sitter på privat eiendom, så synes jeg du i alle fall burde forsøke å dra hunden vekk sånn at den heller gjør fra seg på feks fortauet som eies av staten/kommunen ^^
Når vi først stanker og snakker om det! Dette gjelder ikke kun hunder! Dette gjelder like mye de som drar rundt på hest. Ta med spade og pose, nå!

Bæsj er bæsj, og liv er liv.
Rettferdighet er inntil videre ikke rettferdighet!

Vi reblogges!

7 kommentarer
    1. Haha, enig. Folk som lar bikkjene sine drite rundt er i grunn svært ekle.
      Naboen vår hadde to pudler som hele tiden skulle drite i hagen vår. typisk at man klarer å tråkke i det og dra det inn i biler, huset etc. Ble ganske lei av det til slutt og naboen nektet å ha bikkjene i sin egen hage, han lot dem gå løs rundt i nabolaget og drite rundt. Men en dag sto Pappa å vasket bilen sin når disse pudlene kom tassende ned i hagen så han han brukte de likesågodt som vaskefiller. Vi så aldri bikkjene igjen.

    2. Så absolutt.
      Langt bedre enn hun fine dama på oslo vest som tok opp en bit med papir etter at bikkja hadde driti bare for å tørke den i ræva…! Papiret kastet hun på bakken der dritten lå igjen…
      Jeg skjønner meg ikke på enkelte folk. Det er avføring liksom… Frekt av folk å ikke ta det opp.
      Men burde det ikkr gjelde hester og? For det er ikke særlig delikat med de svære klasene de legger igjen på fortauet :s Kan jo bare feste en liten spade til salen..?

    3. zenazuza: Så absolutt! Dersom mennesker ikke skal få gjøre fra seg på private områder, burde man i det minste ALLTID ta med poser og spader mot denne store hestemøkka! Jeg er lettere irritert over enkelte som drar på ridetur diverse steder uten å ta dette til etterretning!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg