Den perfekte oppskriften på suksess!

Jeg liker å tro at overskriften gjelder enhver blogg som eksisterer i verden.
Faktisk så føler jeg meg 100% sikker på at det aldri vil finnes en blogg for absolutt alle og en hver.

Du skal aldri satse energien din på noe som vil fenge alle, da det er bare bortkastet tid, og dessuten umulig.
Sex er noe som interesserer veldig mange, det betyr ikke at det er det som folk helst vil lese at du skriver om.
For dersom sex ikke egentlig er på ditt bord, så bør du ikke prøve å servere det alt for ofte heller.

Hvis du bare er gjennomsnittlig opptatt av sex og vet like mye som folk flest, er det ikke nødvendigvis det beste for deg å skrive om. Bare for å trekke et eksempel. Det er ikke nødvendigvis at alle og enhver kan skrive om det som statistiskk sett er det folk søker mest på.

De tingene jeg vet at jeg kan mest om, viser seg stadig å være de tingene som får best likes, lesere og kommentarer.
Jeg kan en del om asperger syndrom, jeg har gjort meg en god del tanker om det å være seg selv og det å kjøre sin egen stil og jeg har også en styrke innen visse filmsjangere.

Selv om de fleste bloggerne på blogg.no fortsatt er jenter som er opptatt av sminke, klær og det ytre, så betyr ikke det at det er de tingene jeg vil få best ut av å skrive. Jeg kan nesten ingenting om mote og sminke, skulle jeg skrive innlegg om det ville ikke det fenge de som vanligvis lar seg fenge av de emnene, rett og slett fordi det er ikke mine sterke sider.

Man kan ikke skrive om det som er mest populært kun for at det er populært, dersom det ikke er noe man vet noe spesiellt om.
Jeg er garangtert noens oppmerksomhet om jeg blogger om Justin Bieber. Dermed hadde jeg vært garangtert enda fleres oppmerksomhet om jeg hadde kunnet om Justin Bieber, vært interessert i Justin Bieber forså å skrevet om han.
For om jeg kun skriver om han med det lille jeg vet om han, så vil det kun føre til at noen tilfeldige Belibere er innom innlegget og det er det. Hadde jeg derimot hatt et nært forholdt til han, og skrevet om han ville jeg endt opp med et mer seriøst, godt resultat som først og fremst hadde gjort at jeg hadde fått noens oppmerksomhet ved foreksempel en Bieber-overskrift, og dermed hadde den fansen som liker Beliber likt innlegget fordi det var skrevet av noen som skrev et godt innlegg, noe som igjen hadde resultert i at de hadde delt og spredd innlegget videre.

Vil jeg skrive et innlegg som har best sjanse for at det blir delt med flest mulig bør jeg for min del heller skrive om monstere, død, zombier, skrekkfilmer, vampyrer eller andre morbide ting. For en ting er å skrive om noe bare for å skrive noe, og plukke her og der fra forskjellige nettsider og sånn man finner tilfeldig. Noe helt annet er å faktisk vite noe på forhånd, og faktisk lage et innhold man legger mer av sjelen sin i. For det er da man også føler at man virkelig har laget noe man liker, og da er også sjansen for at flere vil like det.

Uansett hvor tynn interesse det er for det du bryr deg om, er det garangtert at du heller vil få mer lesere på å skrive om det, enn om du skriver om noe som på markedet og i statistikken er mer populært, men som DU personlig kan og vet mindre om.

Og mens vi snakker om folks valg av temaer, emner og saker.
Hvorfor ikke samtidlig bevege oss på overskrifter? En ting er å ha et godt innlegg, som er skrevet godt av noen som har skrevet om noe man brenner for. En annen ting er å skrive overskrifter som faktisk ikke er helt ute å kjøre.
Engelsk er utvilsomt et utrolig populært språk, verden over. Det betyr ikke at det beste er å skrive overskrifter på engelsk.
Språk er vanskelig, og dersom man skriver feil på et språk man ikke kan godt nok, blir det bare dumt.

Skal du foreksempel lage et sinnainnlegg om falske venner bør du unngå den engelske overskriften “Untrue friends” eller “False friends”, da jeg finner det bedre med “Fake friends”. Ja, man kan finne flere ord med noen lunde lik betydning, men ikke alle de like betydningene er like korrekt å skrive.

Er du ustødig på andre språk enn ditt eget. Bruk vettet, skriv på det språket du mestrer. Noe annet vil bare slå tilbake, og du vil mest sannsynlig ikke vinne på å gjøre noe du ikke kan.
Det er også populært for enkelte norske blogger å legge tid ordet “time” i mange av overskriftene.
Du er glad i putene dine, du er trett og skal kanskje lage et innlegg om putene dine…
“Pillow time”!

Eller enda mer spennende. Du er bil interessert, men dårlig i engelsk.
“Car time”… Jeg tror faktisk du på ditt eget språk, som altså er norsk, ville kommet på en litt mer fengende overskrift, dersom du kan så dårlig engelsk at du skriver det engelske ordet for noe du interesserer deg for, samt å legge til ordet “time”.

Skriv på det språket du kan best, ikke det språket som er mest populært hvis du faktisk ikke mestrer det godt nok.
Skriv om det du interesserer deg mest for, ikke om det som folk flest interesserer seg for statististisk, da det som sagt vil tape seg for ditt vedkommende med tanke på ditt manglende engasjemang som igjen gir dårligere resultat enn om du hadde brent mer for det!

Helt til slutt skal jeg kort innom bilder.
Bilder gjør opplevelsen av et innlegg enda bedre. Men ikke legg til et bilde for å ha et bilde med, dersom du ikke har et bilde du er stolt nok av, eller som ikke har noe med teksten å gjøre. Skal du skrive et innlegg om foreksempel likvidering, så går jeg utifra at du mest sannsynlig ikke har mange egne bilder av nettopp det. Da bør du heller låne et bilde som alerede ligger på nettet, uansett ikke legg ut et bilde av katta di, eller en fotball du tilfeldigvis har tatt bilde av for å ha et bilde. Da er det enten bedre å ikke ha med bilde i hele tatt, eller å rett og slett tyv”låne” noen andres! Men da må du i såfall skrive at du har tatt det fra noen andre, og hvem du har tatt det fra.

Dette burde ikke være så vanskelig, og det er det heller ikke.
Holdt kjeft om det du ikke vet, skriv om det du virkelig kan!
Blogger du i utgangspunktet kun for å få flest lesere og oppmerksomhet uten å ha noen spesielle talenter eller interesser å skrive om, ambefaler jeg deg heller å finne på noe annet, da blogging ikke er noe for deg.

Vi reblogges!

9 kommentarer
    1. Skriver om det jeg kan, ikke kan og helst skulle kunnet noe om. Bloggen har i grunn blitt mer en søppelplass en oppsamlingsplass den siste tiden.

    2. Ja, det var veldig gode tips. Det går igjen mye av det samme her, men det er jo mest unge tenåringsjenter her og det er vel ganske typisk på den tiden at de fleste vil være som “alle ander”.
      Husker hvertfall selv at jeg helst ville være som de andre og ikke utenfor, heldigvis setter man mer og mer pris på seg selv, uansett om man er lik andre eller ikke, når man blir eldre.

    3. Hehe, du sier du merker når jeg interesserer meg for noe.. Da kommer det masse tekst, så det er rett.. Er ikke interessen der kommer ikke teksten heller-_-
      Derfor fikk jeg dårlig karakter i historie.. Jeg kan fremdeles ikke forskjellen på 1. og 2. verdenskrig fordi interessen ikke er der! Eneste er at jeg tror Hitler var i den andre, så husker ikke hvorfor det var en første heller akkurat..

    4. zenazuza: Gikk veldig i det samme her ja, det er jeg klar over, men føler at det var såpass viktig at det var egentlig helt greit å skrive det så som jeg har gjort ^^

      Mange som går i den patetiske fella at man skal og vil være som de andre, men da uvitende om at de utenfor ofte kan være kulere enn de som er i flokk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg