Hva gjør deg redd?

Frykt!
Det sitter innerst inne i hodet på et hvert menneske og dyr som er skapt på vår planet.
Enten vi liker det eller ikke, vi alle frykter noe, eller lar oss skremme av noe.

Jeg er ikke spesielt redd mørket at det gjør noe, jeg er ikke redd små dyr, men noe som skremmer meg er nyhetene!
Det er skremmende å tenke på hvor mange mennesker som blir drept, voldtatt og terrorisert hver eneste dag.
Det skremmer meg hvor lite som skal til for at medmennesker, ja MEDMENNESKER skal liste fatningen totalt, og gjøre noe som ALDRI kan endres igjen.


© Bildet tatt fra webpsykologen.no

Muslimene som nå protesterer mot Mohammed-filmen “Innocence of Muslims”, for å ta et eksempel. At mennesker kan gå så forstanden, kun på grunn av en film, det er skremmende i mine øyne! Når man tyr til vold, og drap på grunn av en film som fornærmer en Gud de elsker mer enn seg selv. Da er det forståelig at folk mister tro på menneskehetens evne til å tenke fornuftig! Da er det lov å bli bekymret.

Muslimene er ikke de eneste ved nyhetene som er skremmende. Det er skremmende hvor mange voldtekter som foregår, og de foregår nær de fleste av oss. De kan like så gjerne bli begått av den overhyggelige læreren din på 47 år, som den voldelige og usikre guttegjengen på 18 år, som stadig sitter utenfor skolen og spiller supermario på en mobiltelefon. I en hver drakt, bak et hvert skinn kan vi finne en voldtektsforbryter, uavhengig av alder, kjønn, yrke og tidligere rulleblad.

Så er det også skremmende å lese om all kreften, og alle de andre sykdommene som ødelegger mennesker fra 0-100 i prosentøkning, på få sekunder. Avisene kan fort gjøre oss generellt paranoide, og jeg innser at i den store helheten er min største fobi rettet mot nyhetene generellt! Morgendagen er skremmende, neste uke blir et mareritt, og jeg vil ikke tenke på hva neste år bringer!


© Bildet tatt fra greekshares.com

Hva gjør deg redd?

8 kommentarer
    1. Er faktisk ingenting som gjør meg redd lenger, utenom å miste mine kjære og datter spesielt, jeg husker jeg var redd som liten, at jeg kunne miste mamma og pappa.. og i tenårene da jeg hadde masse hjertebank og trodde jeg skulle dø, det er vel det jeg har vært redd for i mitt liv.
      Nå er det ingenting utenom det første jeg nevnte, kansje det er slik når man blir eldre, så mister man endel frykt for ting.. jeg er ikke redd døden lenger og ikke alt som kommer i media, men det er forferdelig alt som skjer… dette må ta slutt engang..

    2. Mira`s Gotiske Verden: Med andre ord er det faktisk veldig mye du er redd for. For dine nærmeste som spesielt din datter som du nevner, er for deg veldig mye.

      Med andre ord bekrefter det igjen min påstand om at ingen er helt uten frykt for noe <3

    3. Det stemmer, jeg har jo frykt for å miste dem… Det jeg sikkert tenkte på er at jeg ikke frykter hva som enn skjer med meg..det har blitt borte. Rett og slett opplevd for mye og tenker at man har blitt såpass gammel at skitt au..samme kan det være..
      Men når du skrev det så fikk jeg egentlig en tanke angående at jeg driter i hva som hender meg og det var at de som blir igjen vil vel sørge.. det er jo vondt å tenke på..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg