Kommentar uten profilbildebilde – Hva du skal gjøre riktig!

Det å kommentere på en blogg er noe alle kan. Enten du har blogg eller ikke, så er de fleste bloggene svært lette å kommentere på.
Men ikke alle er derimot like flink til å få med f.eks profilbildet sitt når de legger igjen kommentarer.

Hvilket som i det store og hele betyr svært lite, men det er en liten oppskrift som KAN være lur å følge for at den som kommenterer skal få automatisk beskjed når kommentaren er besvart, og at profilbildet vil bli med i tillegg til det andre.


Ignorer det jeg har skrevet i kommentarfeltet! Dette er et illustrasjonsbilde som viser hvordan man skal gjøre det riktig DERSOM man er online!

Først og fremst, er du ikke pålogget så hjelper det ikke at du fyller inn bloggadressen din, navnet ditt og e-postadressen.
Det viktigste av alt for at du skal være sikker på at du får beskjed når en kommentar er besvart, er at du må kommentere som innlogget.
Noe som til tider kan være lettere sagt enn gjort. Noen har til uvane å glemme å logge seg på når de kommenterer, samtidlig som det også kan forekomme at du plutselig blir logget ut av blogg.no grunnet tekniske feil eller hacking, osv.

I tillegg til at du må være innlogget må du også være helt sikker på at du har bloggadressen din helt rett. At det ikke er skrevet med store bokstaver, og at du helst har med http:// på forhånd og hele pakka.

Når det kommer til navn er det også noe jeg tror må legges med. Dette er jeg ikke helt sikker på, kan hende at navnet blir med automatisk så lenge du er online og har skrevet inn rett bloggadresse (DIN EGEN).

Mulig en smule smålig, men jeg blir småirritert og tent av at folk med blogg ikke kommenterer ordentlig, altså at profilbildet deres ikke er med! Hehe.

Er det flere enn meg som lar seg tenne av dette?

Vi reblogges!

8 kommentarer
    1. Faktisk så har du gjort feil på illustrasjonsbildet ditt 😉 Du må h amed skråstreken etter bloggnavnet, altså slik:
      http://fullstendigkaos.blogg.no/
      Uten skråstreken, kommer ikke bilde/link opp, for uten den er ikke linken fullstendig – og det er faktisk en av de feilene som oftest blir gjort, og som vi stadig får inn på support 😉
      Det beste, er å rett og slett kopiere linken fra sin egen adresselinje (øverst i nettleseren) første gang man kommenterer, så er man sikker på at det blir riktig. Det ligger oppskrift i FAQ også 😉

    2. Nei, det stemmer at det kan funke noen ganger – eller for noen. Men ofte er det sånn at det funker en stund, og så plutselig slutter det å funke. Og da er det nesten uten unntak fordi slashen mangler 🙂

    3. Jeg liker også at det kommer bilde, men nå er det slik at dette har forsvunnet hos meg, jeg får ikke inn bilde på de som kommenterer lenger, har sikkert vært å rota med gluphuet mitt på html kodene. Vet du koden Andreas?
      Jo jeg tenkte, hvis du vil skrive gjesteinnlegg hos meg, kan du skrive om livet ditt og bloggen din?
      Men hvis du har en ide selv bare fortell:))
      Gøy med gjesteinnlegg, har aldri tenkt motsatt for jeg hadde jo hos deg…
      Rotehue det er meg:))
      Klem fra Mira storesøster:)

    4. Mira`s Gotiske Verden: Spør ideatroll som kommenterte litt før deg her, hun jobber i blogg.no og kan godt mulig hjelpe deg. Si fra om det ikke går, så skal jeg heller spørre om som har laget bloggdesignet mitt blant annet.

    5. Det som egentlig irriterer mest er at svar greien på blogg.no er alt for enkelt. Det skulle kunne vært mulig å ha tråder under innleggene slik at det hadde vært enklere å hatt diskusjoner. Isteden virker det i grunn som kommentarfeltet er lagd for “hei, fine bilder” uten noe videre. Men av den grunn blir jeg og noe irritert når folk svarer på min egen blogg, det blir jo bare rot!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg