LIKER, LIKER, LIKER!!!!! ^^

Nå vedder jeg på at noen av dere klikket dere innom for å se hva som har vekket min begeistring. Hva er det jeg liker så utrolig mye at jeg repeterer Liker-ordet tre ganger med fem utropstegn? Ikke en dritt!

På God Morgen Norge var det for kort stund siden en sak om at Liker-knappen er under granskning da den kanskje kan være ulovlig, merkelig nok.
Jeg har ikke tenkt å skrive en sak om akkurat det, spesielt da jeg neppe tror det vil få noe utfall uansett.

Derimot skal jeg skrive litt generelt om andre ting knyttet til verdens nye favorittknapp på nettet.
For hva er det vi egentlig trykker Liker på? Bruker vi knappen mer og mer uhemmet, eller er det noen som klarer å bruke den kun til de mest spesielle tilfellene hvor det virkelig er noe vi synes noe om?

La meg titte på facebooken min, brb…
Titter innpå en tilfeldig venn på facebook som jeg ofte forbinner med hverdagsstatuser. Saken er at vedkommende trenger på seg treningsdrakta og skal trene litt sånn at det med god samvittighet kan koses med sjokolade og film på kvelden. Joda, dette liker vi, liker 15 ganger faktisk!
Så spørr jeg, liker vi hele greia, eller er det at folk trener som vi liker? Eller sjokolade og film kanskje? Svaret er svært individuelt og forskjellig fra de 15 personene som liker dette, antar jeg.

Jeg klikker meg videre til en annen venn, og ser først at det er kopiert en vits om to trøndere i en badstu, to liker dette.
Scroller lengre ned og finner ut at tre personer liker at katten til den det gjelder er en klatrekrabat på klestativet.

Katter i klestativ er ikke like populært, gøy og positivt som at noen trenger på seg treningsklærne for å kunne ha god samvittighet for film og sjokkis?
Nå tenker du kanskje at det kommer ann på hvor mange venner de forskjellige har på facebook-lista også? Det er jeg klar over, og jeg har selvfølgelig tatt såpass takhøyde til det, til at jeg har tatt to tilfeldige personer med omtrent like mange venner hver.

Disse eksemplene og sammenlignelsene hadde jeg egentlig ikke store gleden av å finne ut, så jeg spørr heller mine godt over 200 faste lesere.
Hvor uhemmet er du på hva du liker av andres utlegginger på facebook?
Er du en person som foretrekker randomness og vitser fremfor hverdag, trening og katteliv?

Er du en av de som kun trykker liker dersom det er noe helt spesielt som ligger ditt hjerte nærmest, som foreksempel noe så sjeldent (eller alt for ofte) som bryllup, kanskje er du heller en som meg som er mest ivrig på Liker-knappen dersom noen har noe morbidt, småprovoserende med godt mulig et politisk budskap?
Jeg liker mindre og mindre at folk trener, at katta klatrer i klatrestativet eller at folk leser Verdens Gang på utedassen i Gokk.

Personlig prøver jeg å Like minst mulig, og det som det mest går i er de som dekker mine nærmeste interesser. Altså horror, film, morbidhet, satanisme, kort sagt ekstremhet innenfor den mørke verden! Men jo, jeg kan også få et infall og like at noen spiser soft is utenfor en Mix-butikk i november.

For å gjenta meg selv på tampen? Hva Liker du?

Trykk gjerne Liker på dette innlegget om du likte det 😛
Vi reblogges!

4 kommentarer
    1. Hehehehe, jeg har vært veldig reservert med å like ting tidligere, men så vet jeg også hvor godt det er når man har noe på hjertet at andre gir en tommel opp og sier seg dermed “enig!” i det som blir skrevet, som ofte er tilfellet. Jeg har færre venner på facebook enn du har fans på bloggen din, så jeg har god oversikt over hva som kommer opp på newsfeeden min og alt jeg liker det trykker jeg liker på. Har også samme mentalitet på face som på blogg. Hvis noen er ivrige til å kommentere/like så prøver jeg å være det tilbake. Men såklart, når det er noe jeg faktisk liker. Jeg er ikke fan av hverdagsstatuser, spesielt ikke av typen: Trener, Jobber, Er med jentene mine, eller diverse med navn på unger/gubber/damer og hjerte ved siden av. Eller andre barnestatuser der de skal fortelle hvor gammel ungen er hver måned. Jeg skal rope det ut når han har bursdag men det får klare seg 😛

    2. A little bit of all that’s swe: Som sagt er dette et like individuelt valg som hvilken side av toalettpapiret man vil tørke ræva med ^^

      Når det gjelder newsfeeden på min facebook har jeg fjernet abonomanget på de fleste vennene mine, altså at samtlige venner får jeg aldri opp på nyhetsiden min lenger, selv om jeg fortsatt er venner med de. Jeg har nå kun igjen de som legger ut om mine absolutt nærmeste interesser, med andre ord er det ingen i f.eks Oppdal som jeg får nyheter på hva de gjør. Går for det meste i satanister, hard rockere, morbide horrorfolk også videre av de få jeg ser statuser og bilder fra nå.

    3. A little bit of all that’s swe: Altså, mange av de jeg ikke abonnerer på er jo av nærmeste familie og til og med bestevenninna mi abonnerer jeg ikke på. Derimot har jeg de som venn for at vi kan holde kontakten likevel med f.eks chatten! ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg