Til dere outsidere som er hatet i samfunnet!

Kjære vakre eller ikke fult så vakre menneske som leser dette innlegget.
Enten du leser dette innlegget, fordi du leser bloggen min regelmessig, eller fordi du kanskje følte at overskriften traff deg på en eller annen måte, så skal dere vite en ting; Dette er et innlegg som først og fremst laget til dere som har en del haters der ute.

Jeg vet at dere fleste som leser dette, er unge mennesker.
Ja, jeg har lesere som er over 50 år, men dere fleste som følger meg vet jeg er fra 12-25 år, sånn cirka.

Jeg er 21, og har hatt en del personer som har hatet meg oppover årene.
Men nå skal jeg ikke skrive et innlegg som handler om det, for meg selv har jeg skrevet en del om før.

Jeg har en beskjed til alle som sliter med at dere føler dere misslikt av folk rundt dere. En melding til dere som blir plaget av andre, en melding til alle som ikke blir godkjent i samfunnet! Først av alt, du er IKKE alene.
Ja, tenkte meg at du hadde lest eller hørt det før. Og du er kanskje til og med lei av å høre at du ikke er alene?
For hva hjelper det at folk sier det til deg, når du føler deg helt alene? Jeg vet det, det hjelper lite.

Enten om du føler deg stygg, misslykket, ensom, ustrekkelig eller dum, merk deg mine ord nå.
Jeg er en gutt som helt siden barnehagen har gått alene, jeg var en outsider! Ble fysisk slått til tider, og psykisk rakket ned på.
Har hatt suicidale tanker, og ja, jeg har også forsøkt å gjort alvor ut av det, men ble stoppet, og fy faen som jeg hatet å leve videre, da jeg ikke klarte å dø!

Å føle seg tilside satt er noe av det verste man kan føle på. Å ville være noe man føler man ikke får lov av andre, det er tortur! Å være redd for å gjøre det man vil, fordi andre skal le, peke på deg og si stygge ting til deg, eller bak ryggen på deg, det er ikke til å holde ut.

Ja, jeg trenger ikke beskrive dette mer nå, for jeg er veldig sikker at vi forstår hverandre? Ikke sant?
Kjære menneske som leser dette! Du er ikke et verdiløst menneske, alle mennesker har flere verdier! Selv om du ikke funker i fotball, matematikk, ikke kan synge, ikke kan snakke mens mange hører på samtidlig, eller noe andre som “alle andre kan”, så betyr ikke det at du er verdiløs! Slett disse tankene fra hodet ditt med en gang!
Og igjen, ja det er så lett å skrive, så lett å si. Da jeg var 15 år, så HATET jeg hvis folk sa at jeg bare kunne glemme å tenke sånne negative tanker. Fordi det var jo det jeg følte selv, ikke sant?

Det viktigste er ikke hva man kan eller ikke kan. Det viktigste er å vite hva man liker å gjøre. Om man er flink til det eller ikke er ikke så viktig, det som betyr noe er at man trives i det man gjør. Omså man er verdens jævligste trommeslager, så får det så være om man elsker å spille på trommer! Mener jeg.

Det finnes ingen fasit på hva som egentlig er rett eller galt her i verden! Hvis du virkelig bestemmer deg for at noe funker, så funker det! Hvis du bestemmer deg for at det ikke er noe galt i å kle deg slik DU VIL, og hvis du klarer å få deg til å virkelig mene og tro på det selv, så betyr det lite hva andre sier!
For du er ikke stygg, de som sier det om deg er styggere enn deg, på innsiden! De som sier at du er en dust, er den verste dusten!

Tenk litt på en ting til. Hvem vil bli best husket om 10 år?
Deg, eller de som plager deg nå?

Du!
For det er de som blir plaget som folk husker. De som plager noen blir glemt! Ting som blir glemt er de minst viktige tingene i verden, det som blir husket er det viktigste! Min teori, DU er viktigere enn de som plager deg! Og de plager deg fordi du av en eller annen grunn har noe som de ikke har!

Uansett grunn til at du er hatet av noen! La de bare få hate deg!
For det å være hatet er også en form for oppmerksomhet! Og de som blir hatet vil med tiden bli sterkere enn de som hater!
Om kanskje 5 år vil du være et menneske som er sterkere enn de! Og da kan du ta igjen, ikke ved å plage de tilbake, men ved å vise hvem som er sterkest! Se sånn på det; Du er den populære, selv om du ikke ønsker den type oppmerksomheten du får nå selv!

Hold ut, aldri gi opp!
Og igjen, du er aldri alene der ute! Jeg har selv vært en totall outsider.
Uansett hvilken outsider vi er, så har alle outsidere noe felles! Vi har hverandre!

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Enig med deg 100 %. Var veldig bra skevet, selv om det ikke er bestandig lett å tenke positiv eller huske alt du sa når man føle at man ikke passer inne. Gode og sanne ord liker jeg;) forferdelig at du måtte gå gjennom så mye dritt i en ung alder, men jeg tror ikke at de som plaga deg har det så mye bra med seg selv. Skjønner virkelig ikke hva som feiler enkelte rundt i vårt samfunn. Håper du har det mye bedre i dag:) Det er sant at man blir mye sterkere ja.
      Stillig bildet og god helg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg