5 skuespillere jeg vil se i Hotel Cæsar

Selv om ikke Hotel Cæsar er det man tenker på først når man ser meg, så har jeg hatt et viss engasjemang til den såpa for noen år tilbake.
Faktisk er det kanskje bare rundt 10 episoder jeg har gått glipp av, av rundt 2500 episoder!

Satt på dass for noen minutter tilbake. Ja, toalettet er det stedet som får meg til å tenke på Cæsar.
Så begynte jeg å tenke på litt norske skuespillere. Hvem som ikke har vært med i Cæsar, enda.
De fleste kjente skuespillerne i Norge er alerede brukt, og vel så det.

Men det finnes fortsatt noen som ikke har tittet huet innom hotellet, forså å skli ut et vindu på det såpeglatte gulvet og ende opp som en av de døende eller komaliggende gjestene.


Her er en liten topp 5-ønskeliste over norske skuespillere jeg gjerne skulle likt å sett i Hotel Cæsar.

1. Aksel Hennie
Aksel Hennie er nok en av de skuespillerne vi bare kan drømme om å se i serien.
Han er en svært etterspurt skuespiller, som ble spessielt stor også internasjonalt etter Max Manus.
Nå er han blant annet med i den nyeste Die Hard-filmen med Bruce Willis i hovedrollen, som har premiere i 2013.

2. Otto Jespersen
For de fleste er Jespersen mest kjent som en hard komiker som snakker rett fra levra, og som har blitt politianmeldt for blant annet å brenne det amerikanske flagget og bibelen. Han ble også politianmeldt for “jødehets” under Torsdagsklubben med Thomas Giertsen og Silje Stang.

Før Torsdagsklubben hadde han også egne show på Nrk der hele Norge kunne se han spille de litt stakkarslige karakterene Birger, Nazi-Per og min satanistiske favoritt, Barron Blod.

Han har også medvirket som en av de største rollene i den store, norske filmen Trolljegeren, og er også stemmen til en av mammutene i Istid-filmene.

3. Finn Schau
Finn Schau er for mange kjent som sjefen i Ica-reklamene som gikk for en stund siden. Han har for det meste jobbet på scenen på Nationaltheateret, men har også vært medvirket i film og tv-serier, som blant annet den kontroversielle action-filmen Izzat. Schau er også far til den kjente sjokkrockeren og morromannen Kristopher Schau.

4. Hege Schøyen
Mange husker kanskje Hege Schøyen i Midt I Smørøyet på Nrk1, der hun har vært programleder. Hege er en utrolig spessiel kvinne, med noe for seg selv. Komiker, skuespiller og masekråke langt etter hælene. Hun er 55 år, og likevel en kvinne jeg kunne tenkt meg å ligge med, da hun virkelig fremdeles har en slags sexappeal. På tv har hun blant annet spilt i Hos Martin, og Hege & Holmen. Hun har også sammarbeidet med Vazelina Bilopphøggers en del ganger, for ikke å snakke om Dizzie Tunes eller Øyvind Blunck.

5. Øyvind Blunck
Øyvind Blunck er en gal, gal morroman. Også kjent under aliaset Fridjof. Karakteren Fridjof har blitt så populær i Norge at han også har fått egen film. På 70-tallet kunne hele landets barn le og forundre seg med han i Klabb og Babb. Han har også levert en del på det musikalske, for det meste under andre karakterer som “Reidar”. Øyvind Bluncks eks-kone har forresten vært med i Hotel Cæsar, da han frem til 2008 var sammen med Guri Schanke, som altså spilte i de første årene i Cæsar.

Åja, så har han også spilt en litt forunderlig politimann i seks av de gamle Olsenbanden-filmene!


Hva synes dere om lista mi?
Vi reblogges!

11 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Er ikke akkurat storfan av Cæsar jeg heller. Men var det før. Det mest irriterende med Cæsar i dag er fansen deres, ikke alle, men noen av de som innimellom bare må bombadere meg med spørsmål om hva jeg mener og synes om ditten og datten.

      Funker godt å se på Cæsar enda, men jeg gidder ikke sitte å chatte eller snakke om det liksom.

    2. Likte lista godt. Er litt i tvil med Aksel, ettersom jeg liker han best som dubber. otto er jeg enda mer i tvil om, siden jeg ikke er noe særlig fan av han. Det er faktisk enda flere jeg kommer på som kunne vært spennende å ha i Hotel Cæsar. Jeg skulle ønske Håvard bakke kunne komme tilbake, men det er vel mer eller mindre umulig uannsett.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg