_- fjorårets vennskap som fløy med vinden – og ble borte… -_

fjorårets vennskap
så sitter jeg her igjen da, med denne følelsen
hvor ble det egentlig av vårt vennskap?
det bare forsvant ved høsten som kom, og gikk.
jeg elsket deg den gang, jeg savner deg nå
vi lo sammen, lo av andre og hverandre
du tilkalte meg etter du var ferdig på jobb,
vi skulle møtes igjen noen minutter

nå er du bare her, uten å svare meg mer
jeg var dum og sa ting jeg ikke burde
jeg angrer bittert på ting jeg sa da
forelskelsen blendet meg, og jeg ble redd
alderen oss i mellom gjorde meg så usikker
hvorfor skulle alt bli sånn det ble?

ingen kunne klemme meg som du
ingen kunne oppmuntre meg sånn
plutselig skulle jeg bare ikke høre mer
verken av din stemme eller sjarm
vet du har dine forpliktelser
jobb og familie som ikke jeg har
hadde likevel håpet på et svar

om jeg bare fikk vite om det fortsatt er håp
hva du tenker om vårt vennskap i dag
vi hadde noe helt magisk vi to
er all sanden bare glidd bort med vinden?

kjære venn,
kan du hver så snill,
hvis meg litt nåde..
jeg angrer,
og har savnet deg
et veldig langt år nå….

16 kommentarer
    1. Lykkelys: jeg forstår i såfall veldig godt om den helt fantastiske kvinnen jeg tenker på nå ikke syns jeg er verdt et svar… vi var bestevenner en stund, så kom forelskelsen min og jeg gjorde en egoistisk beslutning om å kutte all kontakt en ukes tid fordi jeg trodde det ville være best for oss begge da min forelskelse kom… jeg tror det var det som var det verste for henne, at jeg bare trakk meg unna den uken i fjorhøst… og at jeg også klarte å klemme ut meg en del sorte og sjalusifylte setninger i en periode… Gud skal virkelig vite at jeg angrer på den siste perioden nå, får det ble helt “bortevekk”… et år har gått, og jeg har angrett en del der og da… spessielt om nettene..

    2. Uff ! Det er en pyon følelse, og en vanskelig følelse ..Kjærlighet og forelskelse er vanskelige ting ,og det er ikke alltid så lett å kontrollere hva en sier og gjør i de tider .
      Jeg håper det roer seg med tiden at dere ivertfall får snakket ut om ikke annet, for det kan gi mange tomme rom svar og ikke minst ro i sjelen for begge parter.
      Jeg håper inderlig det .

    3. Forelskelser kan ødelegge de flotteste vennskap 🙁 – nettopp fordi vi forsvarer oss mot den og gjør ting som kan virke motsatt av å være forelska – som å kutte kontakten for å beskytte seg selv eller den andre – eller hva man tror man gjør 🙁
      Vet du – jeg lurer på om det værste man kan gjøre mot andre (det er iallefall det værste man kan gjøre mot meg 😉 – er cold escape.. at noen ikke svarer meg.. Hvis du tror alt dette vonde begynte der, så ville jeg prøvd å forklare det jeg?
      Kjærlighetens erfaringer – synd det skal være så mange vonde!! MEN – det kommer gode også! Bare vent 🙂

    4. V: Og forelskelse har i mitt nærvær ødelagt litt for mange.. Ikke rart jeg har vært suicidal til tider, hehe… Men seriøst, slike ting er og blir vanskelig. The Cold Escape er nok noe av det verste man kan gjøre mot seg selv, og andre ja, kanskje ikke det verste, men definitivt noe av det. Mener jeg i alle fall.

    5. Exactly.. forelskelse er en av de sterkeste følelsene vi har, og dårlig kommunikasjon eller ennå værre – avvisning ..kan få hvem som helst til å gå opp i limingen! 😮

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg