Bikkja & Katten nedlegges – Nye fôringstips søkes umiddelbart

Søker i skrivende stund tips til fôr for min chilean rose hair tarantella.
Saken er at dyrebutikken i Oppdal (Bikkja & Katten) nå legges ned. Jeg får dermed ikke kjøpt sirisser lenger i bygda, og trenger øyeblikkelig råd for hva jeg skal gjøre nå.
Jeg skrev et innlegg på forumet til reptilfreaks.no i natt, og har blant annet fått i svar at det kan bestilles kakerlakker fra en dansk nettside som heter www.creeps4you.dk, har fått anbefalt å bestille kakerlakker over nettet fremfor sirisser, siden dubiakakelakker overlever bedre i posten… Med en frakt på rundt 60-80 kroner…

Et annet tips jeg har fått er å kutte opp rått kjøtt i terninger og binde de i en tråd, i håp om at min Belle da skal fange dem når de rører litt på seg, eller vaier litt frem og tilbake.

Så lenge det er sommer eller høst så skal jeg alltid klare å finne insekter som mark og lignende i naturen her, men om vinteren kan det bare gies opp med en gang.
Ber sårt om at de rådene jeg kan få blir skrevet ned nå. Og hvis du kjenner noen som kan dette bedre enn deg selv, så setter jeg STOR PRIS på at du sender link til dette innlegget.
All hjelp fakkes med stor takk!

Har egentlig ikke veldig lyst til å bestille fra andre steder enn Norge, av diversje grunner. Har blant annet vansker med å vite hva danske kroner er i forhold til norske kroner, ja, mye som er blitt en utfordring.

Vi reblogges!

12 kommentarer
    1. Hmmm vi skal ha en dyrebutikk her i Sunndal. Men jeg vet ikke om den er åpen enda, men jeg kjenner hun som holder på med den. Så jeg kan høre med henne.
      Om vintern, du kan jo alltids la mat rotne, da blir det masse krypdyr :3 Nei, jeg hadde værtfall ei venninne som fanget en frosk og tok vare på den, hun foret den med edderkopper og slikt hun fant inne og i kjelleren på vinterstid. Men med edderkopp vet ikke jeg åsså.

    2. Sv: Herregud for en tulling egentlig. Han sier så jævlig i mot seg selv. Han prøver å være politisk korrekt ved å si at: “Jeg har ingenting i mot homofile”, men så spyr han ut masse crap om hvordan djevelen ditt og datt… Ikke bare er han en ekstrem kristen, men en jævla hykler også jo 😛

    3. (jeg hater forkynneren, den gamle dritten gidder jo ikke å svare på kommentarer som ikke sleiker Jesus så hardt i ræva slik at han kjenner det kiler i drøvelen).
      Hvor vanskelig er det å avle på sirisser? :p Det burde uansett være mulig å kunne bestille fra andre butikker i Norge forhåpentligvis.

    4. Tror du skal unngå å kjøpe noe over posten, ettersom det går innenfor dyreplageri. Du kan få en kraftig bot av å importere dyr som egentlig ikke skal være her gjennom post.

    5. Er vel heller tollvesenet man må kontakte om slik import… Dessuten, danske kroner og norske kroner er og har alltid vært omtrent lik i kurs, ikke mange ører i forskjell. Regner uansett med problemet er løst nå…?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg