Lyset som slukket i sola

Igjen har mørket tatt sitt grep.
Depressiviteten har igjen grodd opp fra havet.
En bekmørk verden full av ondskap og hat.
I det jeg så lyset, var det for å se det slukke.
Sulten på å leve, mett på å visne.

Jeg er stengt inne på et lite sted.
Jerngrepet holdet meg fast her.
Jeg misstrives i mitt eget sinn.
Bryt meg ut, jeg får ikke puste!
For hver pust jeg tar, fører meg nærmere døden.
For hvert steg jeg tar, jeg kommer nærmere stupet.

Det brenner, det brenner!
Vil ikke høre disse ordene i mitt hode,
men jeg får de ikke ut!

Tanker av ord, støpt som fjell på jord!
Tyngen er ikke til å overleve i lengden.
Kvaler er et faktum jeg ikke kommer ut fra.
Føler meg ensom, som i en kald, mørk grotte.
Ensom, helt alene – Alene med mine bekymringer.
Alene med mine depressive fiender,
min lyst til å bare gi opp – Igjen!

5 kommentarer
    1. Nemi Rebella: Gjett hvem som foreksempel bor i ei bygd hvor dyrebutikken nå skal legges ned, sånn at det blir klin umulig å finne mat til tarantellaen sin om vinteren? Siden det bare er dyrebutikken som selger levende insekter så blir vinteren jævlig vanskelig å få Belle til å overleve på, slik jeg ser det nå… Det er en av tingene som plager meg, og så er det en del andre ting jeg ikke tar her… 😛

    2. Faan, skal de legge ned??? Du kkan ikke få levert innsekter med buss eller noe da? Fra et sted i nærheten, der de selger sånne kakkerlakker eller noe? Sirisser var det vel… 😛 Kanskje du kunne fått for 14 dager i slengen eller pr mnd?
      Jeg vet det kjære… blir langt unna… aff hvorfor skal alt være så fåkkings vanskelig???

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg