Kleint situasjonsdilemma – Hva hadde du gjort?

Svakheter finnes det i alle mennesker. Mange av individene på jordkloden sliter med et stygt utbredt virus. Dumsnillheten!
Jeg hater, hater, hater en viss uvane som bare har blitt mer og mer irritabel de siste årene. Nemlig ordet ovenfor etterfulgt av utropstegn.

Men nok om meg og mitt. Jeg vil stille dere et litt snodig spørsmål. Et situasjonsspørsmål. Dog ikke en situasjon jeg har vært borti selv, men en situasjon jeg klarte å fantasere meg til nå nylig.

Situasjonen er som følger:
Din beste venn(inne) spør om du kan sette kondom på partneren hans/hennes før de to alene skal ha sex, uten deg. Altså ingen trekant. Bare din beste venn(inne) og hans/hennes mannlige partner. Hadde du kunnet satt kondom på vedkommende, bare fordi de to ikke gidder, eller bare helt random har funnet på å spørre deg likevel? Og merk dere, de har egentlig ingen god grunn for å spørre deg. Hva gjør du, ville du gjort det? Ville du gjort det for noen prinsipper?

Gleder meg til å lese svarene! ^^

17 kommentarer
    1. haha. Det var jo litt av et dilemma. Jeg tror jeg først hadde spurt om ingen av dem kan sette på kondom 😛 Men av ren nysgjerrighet, så hadde jeg kanskje blandet meg inn i det og sagt at jeg kunne det. Jeg er rar sånn 😛 Men i utgangspunktet ville det vært et veldig sært spørsmål å få. Spesielt med tanke på hvor opplyst det er å sette på et kondom 😀

    2. Jeg ville satt meg ned sammen med min beste venn og forklart hvordan kondomen vil ødelegge sex`en. Man spiser ikke sjokolade med papiret på, gjør man?

    3. Hvis de ikke klarer det selv, kunne de jo heller droppe det, og heller bruke annen prevensjon mens de trente på å sette på kondomer – for hvorfor i all verden skal jeg se snoppen til typen til venninna mi liksom? Og hvorfor skulle hun ønske at jeg både så den og tok på den? Jeg hadde i alle fall ikke latt min venninne gjøre det med min type…

    4. ideatroll: Helt ærlig tror jeg de aller færreste av “normale” mennesker ville gjort det. Jeg hadde i alle fall stilt kraftig spørsmålstegn, og mest sannsynlig hadde hatt litt utfordringer med å vite hvordan jeg skulle oppføre meg i nærheten av de det gjelder i en god stund etterpå ^^

    5. Haha, hadde sakt at jeg kunne vise dem hvordan de gjorde det, hvis ingen av de visste! 😛 Men hvis de bare ville ha meg til å gjøre det fordi de var late eller noe, hadde jeg ikke gjort det, da hadde jeg følt meg som en tjener eller noe xD

    6. jeg også kunne vist dem på eksempel en flaske, gulerot whatever men hadde aldri gjort det på bestevennen min sin parner HALLO….. klarer dem det ikke selv kan dem la være å ha seg..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg