Leselystens blomstereng – Vampyrer, Nemi og Jack The Ripper

Dette er en praktfull dag å spasere rundt på. Det er torsdag, ute i den store verden kryr det av andre småkryp kalt medmennesker som stort sett er veldig hyggelige å snakke med bare jeg prøver å snakke med andre innimellom og ikke lar den sosiale småangsten min trelle seg helt ned i hjernebarken.
Dagen min startet sånn egentlig i 04-tiden cirka i natt da min gode venn “Kiddy” (bak kiddys.blogg.no) ringte meg og sjekka om jeg var våken. Så det ble en og halv times tid samtale med henne, kjempetrivelige gojenta. Ja, mens vi snakket hørte jeg noe rare lyder. Det kunne vært telefonen, tenkte jeg.
Akk nei og niks, det var det ikke! Jeg reise meg fra senga, dro av meg dyna og gikk noen steg på gulvet. Den lyden, den kom fra Belle Virginia (som fortsatt er tarantellaen min). Det som var forvirrende var at den laget fuglelyder, veldig lav lyd, men nok til at jeg hørte det der jeg lå i senga 2 meter unna skjønnheten.
Så nå vet jeg litt mer om hvorfor taranteller også kalles fugleedderkopper. De lager fuglelyder, veldig sjeldent.

Før jeg legger meg sjekker jeg alltid temperaturen, foktigheten og drikkeskålen i buret. Og for å si det sånn, etter de to timene jeg hadde forsøkt å sove, var det minket fra drikkeskålen, så det virker som om Belle har vært tørst i nattens hete.

I ettermiddag dro jeg ut på biblioteket, etterlyste faktabøker om disse skjønne skapningene som jeg rett og slett, elsker, jeg gjentar meg selv; rett og slett ELSKER! De er så skjønne og gode, litt “voldelige” og irritable, men veldig harmløs innerst inn! På biblioteket var det ikke mye bøker som passet meg, verken på norsk eller andre språk. Det nærmeste de kom var en barnebok om insekter og småkryp generelt, og det var ikke helt det jeg var på jakt etter. Derimot fant jeg noe annet å låne i stede.
Nemlig en bok skrevet av David Abrahamsen, en bok om seriemorderen Jack The Ripper! Jeg lånte med meg boken, puttet den forsiktig i sekkeposen på ryggen min, og spasserte videre til bokhandelen Notabene.

Der hadde de heller ikke bøker om taranteller, og heller ikke “101 mennesker du ikke vil ha i bryllupet ditt”, som jeg fikk anmbefalt av en av dere leserne for noen dager siden.
Derimot kom jeg over to andre funn jeg plukket meg meg på kjøp. Nemlig en bok om vampyrer, og en ny minibok med Nemi om magi!

Så er det ikke til å skjule at jeg har bestemt helgas middag for denne uka:

Men da hiver jeg meg selv inn i dusjen jeg, pappa kommer om tre kvarters tid! 🙂
Såå, I guess that vi reblogges!
Again, and again, and again! 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg