Camilla Vestbø Losvik: Blodig, men humoristisk!

Grus og jord er slettes ikke samme ulla. En skrekkfilm fra en annen skrekkfilm er heller ikke det samme. Den som sier at man har sett alle skrekkfilmer etter 2-3 stk har en lang vei å gå på det sosiale planet. Å få leve ut drømmen som skuespiller er noe som flere deler i samfunnet, men de færreste av oss får oppnådd den. Det har derimot Camilla Vestbø Losvik fått, som blir å se i den nye, norske skrekkfilmen The Thrill Of A Kill, som kommer på dvd den 30. mai 2012. Jeg har tatt kontakt med henne, i håp om å få et bredere bilde av hvem vi har med å gjøre når vi selvfølgelig skal booke oss foran tv-skjermen i sommer og se denne skjønnheten på blodrennende dvd-format!



© Fotograf: Lars-Erik Lie.

Først av alt, hvordan fikk du rollen du har fått i The Thrill Of A Kill, og hva er de største forskjellene og likhetene mellom deg personlig og rollen?
Kirsten Jakobsen, venninnen min fortalte meg om at hun hadde fått kontakt med amatørskrekkfilm-produsent Lars Erik Lie via facebook og at hun var tilbudt en rolle i filmen “The thrill of a kill”.
Hun spurte meg om ikke jeg også var interessert i en rolle. Synes dette var veldig spennende og ble selvfølgelig med på dette.

Rollen som gother i filmen var ganske lett å spille siden jeg allerede hadde omtrent den samme stilen som i filmen, bare at den er mer overdrevet i filmen, særlig med tanke på sminken.. Går ikke med svart lebestift hver dag, men klærne som jeg brukte i filmen var mine egne som jeg brukte til vanlig.
Var noen av rollene som var ganske vanskelig å spille, som da jeg skulle være rosenborg-fan som jeg virkelig ikke er.. Finnes ikke fotballinteresert og var derfor vanskelig å sette seg inn i rollen, kunne ikke rosenborg-sangene og sang helt forferdelig :S.

Var også vanskelig å skulle spille sjokket/overrasket i klippet da jeg så moren min død og i klippene der jeg skulle virke redd, dum og forsvarsløs. Følte det var veldig stor kontrast til hvordan jeg er i virkeligheten og måtte på en måte finne opp en ny personlighet som passet inn i handlingen.
Syntes selv jeg virket som en dum, pinglete liten jente, som gjorde mange dumme ting som jeg ikke ville gjort i virkeligheten og ville heller ikke oppført meg på den måten.

Etter at den norske skrekkfilmen “Rovdyr” kom ut for noen år siden har det blitt fortalt at enkelte av skuespillerne har slitt med mareritter etter innspillingen. Har du vært plaget med noe sånt?
Nei, har ikke fått mareritt av filmen, hadde det veldig gøy under innspillingen, var mye å le av, synes filmen er blodig, men også humoristisk.

Men den var kanskje litt i overkant voldelig for ungene som var med i filmen.. Var en av de som hadde vært plaget av mareritt etter å ha spillt i filmen.

Har du gjort noe spessielt på skuespillerfronten før The Thrill Of A Kill?
Veldig lite, har vært med på et sportsteaterkurs.

Hva innebærer et sportsteaterkurs?
Fikk oppgaver som å finne på setninger fra tilfeldige lapper som vi trakk opp av en kurv samtidig som det skulle falle naturlig inn i en dialog. Spilte også en vulgær drama-dame


© Fotograf: Kirsten Jakobsen.

30. mai slippes altså The Thrill Of A Kill ut på blant annet platekompaniet, cdon samt andre velkjente butikker. Tror du at mange vil kjenne deg igjen etter filmen? Har du skrevet noen autograf hittil?
Hadde vært kult om det var noen som kjente meg igjen, men er ikke sikkert..har forandret en del på utseendet siden innspillingen, har farget håret nesten svart i tillegg til annen frisyre, har også litt annen klesstil nå.
Har signert noen ting ja, men det er kun til produsenten og ikke til privatpersoner.

Har du sett mange skrekkfilmer oppover åra? Og hva ser du mest av når du ser film, generelt?
Ja, elsket skrekkfilmer som liten og liker fortsatt skrekkfilmer.
Som liten likte jeg blant annet klovneskrekkfilmen “IT”, “Tales From The Krypt”, “bad taste”, “Braindead” og Fredy Kruger med “Nightmare On Elmstreet”. Liker fortsatt denne type film og masse annet som “The Ring” og” The Grudge”,” Ondskapens Hotell”, “Hell Raiser”…. Liker nesten all skrekkfilm, men synes nesten det var enda mer gøy som liten.

Utenom Kirsten som altså spiller hovedrollen, er det noen spesielle fra filminnspillingen du holder kontakt med i dag?
Ja, synes det var mange folk jeg fant tonen med og trivdes godt med, har fortsatt kontakt med Tangen, Lars Erik og mange og flere andre fra filmen.

Når filmen kommer ut på dvd, skal du da se filmen med noen spesielt utvalgte mennesker første gang du ser den?
Har allerede sett den mange ganger og liker egentlig ikke å se meg selv i filmen, er rart å se meg selv som spiller dum, hjelpeløs jente. Synes ikke jeg minner meg selv om sånn som jeg er i virkeligheten.
Synes også det er mange scener som jeg spiller dårlig i som jeg kunne spilt mye bedre, men tok mye av det helt på sparket uten flere forsøk. Hehe, og synger helt forferdelig. Men er glad for å være med i filmen.

Hvis vi skal se litt bort fra filmen en stund. Hvem er du på privaten? Hvordan vil du beskrive deg selv som person, og hva har du å henge fingrene i?
Er en ganske allsidig person, som er åpen for det meste. liker natur, friluft, ekstremsport, kampsport, trening, være med venner og kunst. Nå for tiden har jeg begynt med kjeramikk og lærer meg å lage vaser og krukker.

Fobier er et stort tema og virkemiddel innen skrekkfilm. Hva er det som skremmer deg mest på privaten?
Har litt edderkopp-fobi, gjør meg ikke noe særlig at de er i huset så lenge de er litt vekke fra meg, men freaker ganske ut hvis de kryper direkte på meg, ser helst at de er ute i naturen et stykke vekke fra meg.

Med andre ord; Hvordan hadde du taklet det dersom du skulle få en invitasjon fra meg om å besøke meg på min 1-roms-hybel, da jeg faktisk skal anskaffe meg en ekte tarantell som skal stå i bur på hybelen min fra og med neste uke?
Hehe, kult det, hadde ikke gjort meg noe så lenge jeg slipper å holde den eller være borti den.


© Fotograf: Lars-Erik Lie.

Helt til slutt vil jeg spørre deg om du har noen bloggforhold. Leser du noen blogger, eller har du blogget selv? Har du forresten rukket å titte innom fullstendigkaos.blogg.no?
Har vært litt innom Kirsten sin side, hun har noen kule tema å lese om.
Var også innom din side, fullstendigkaos.blogg.no, var kul side det. Skriver ikke blogg selv, men hvem vet, kanskje en dag.


Vil igjen minne om nettsiden til The Thrill Of A Kill-filmen, som kan besøkes her!
Der finner du alltid siste nytt om filmen som kommer ut på blant annet cdon og platekompaniet den 30. mai.
Hold deg oppdatert! Hvem vet, kanskje det vil komme flere intervjuer her inne innen 30. mai, knyttet til denne filmen? 🙂

Fra før er regissør Lars-Erik Lie og hovedrolle Kirsten Jakobsen intervjuet her på bloggen. Trykk på navnene deres for å lese!

Vi reblogges!

2 kommentarer
    1. Bra intervju^^ Interessant å lese.
      Eg og Milla hadde faktisk hvert sitt dyr med på filmen, husker ikkje om Milla brukte sitt på filmen, mn på den tiden digget vi de dyrene!=D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg