Lykke, lys eller begge deler?

Man kan tenne et lys og få lykke. Man kan spre lykke hos noen og dermed lyse opp en tilværelse. Lykke er noe som alle burde få gratis, uavhengig av hvor mye lysbrytere, pærer, og annet lys de eier på husholdningen. Klikker man seg inn på et lite, koselig sted kalt blogg.no så kan man få lykke og lys i bøtter og spann, spessielt hvis man finner Merethe, bloggerinna bak lykkelys.blogg.no.

Jeg lovet fredag at denne påsken skulle jeg by på en del mørke temaer som foreksempel tomme begravelser som jeg skrev om i dag. Men litt lys og lykke unner jeg selv leserne mine, denne påsken. Jeg har tatt og intervjuet lykkelys-skriventen Merethe, og her får dere det!


Du får ikke bekrive deg selv. Beskriv heller hvordan de som står deg aller nærmest ville gjort, om jeg hadde spurt de!
Aaaha…Skal vi se ; Snill, trofast, ærlig, søt, ryddig, teit, Gudfryktig, spessiel på en god måte, sta, selvstendig, hmmm.. Vimsete, kan være stressende, dyrevennlig, har sterke meninger om enkelte ting, hater å tape i spill, og å generelt ta feil i diskusjoner!

Det var en liten liste fra min mann som sitter ved siden av meg.

© Bilde: Merethe/lykkelys.blogg.no

Påska har nettopp tredd seg inn over dørstokken til det norske folket. Hva er påskeplanene til Merethe dette året?
Hjemmekos, spill på xboken , venner og sosialisering tenker jeg er en god plan.

Fobier og frykter er noe de fleste normale mennesker har. Hva er de største fobiene, redslene og bekymringene dine?
EDDERKOPPER !! Fobi fro muggen mat.
Redsler: Hmmm, bortsett fra at jeg mister noen som står meg nær av mennesker og kjæledyrne mine, vanskelig å komme på sånn her og nå, men er grådig redd for å forbli barnløs.

Bekymringer: Hoy MANGE!! Bland annet som nevnt over; å ikke få barn.

Hva er ditt forhold til religion?
Er kristen og er åpen om det, ellers syns jeg religion er spennende. Respekterer alle tro’s samfunn, men støtter ikke ekstremister på noen retning. Alt med fornuft og kjærlighet. Det er godt å tro på noe tenker jeg.

Hvem er dine største kjendis-forbilder, har du møtt noen av dem?
Jeg er jo evigfan av Johnny Depp da, desverre ikke møtt ham.. Ellers tror jeg at jeg er litt forelsket i Viggo Mortensen (Aragorn i Ringenes Herre ), Sean Connery og Clint Eastwood er awsome. Favorittbandet mitt Sonata Arctica sin vokalist – Tony Kakko- *Sikle*.. Har sett ham live på scenen, thats it. Skulle gitt mye for en klem av ham…

Jo, av musikkens verden ser jeg veldig opp til vokalisten i Within Tempation, og Celine Dion (faktisk, hun har en fantastisk stemme).

Og Merlin i ”Merlin”-serien som går nå, han er min helt.

Rusmidler og alkohol-missbruk er noe som kan virke økes i påska. Hvordan er du på foreksempel alkohol og eventuelt andre rusmidler?
Drikker sjelden. Kan ta en Cider eller to innimellom med gode venner, går gjerne ut, men drikker meg aldri full, har hatt min periode, og savner den ikke.

Annen form for rusmidler bruker jeg ikke, verken tobakk, snus eller annet narkotikum.
Fortiden går jeg på tablett-kur, så alkoholinNtak er ikke annbefalt, så jeg skal nok holde meg100% edru uten problemer inntil videre.

Har hatt 3 års periode som avholds, for å komme meg ut av en kjip livstil.. Fra 20-23 år… It was good.

Vi sier at du skal ta fly i sommer. Du skal nemlig på en sommerferie. Noe galt skjer, og du styrter og ender opp på en øde øy. Hvilke tre ting skulle du ønske at du hadde der og da? Kun tre ting!
Gjelder min mann som en ”ting ”?

Men en fulladet mobiltelefon med dekning hadde vært ett must, så jeg kunne komme hjem igjen..
Klær, så jeg ikke fryser ihjel, og kanskje noe mat… Så mobiltelefon, mat og klær.

Du er utentvil et dyremenneske med en veldig flott hund. Hvis du ikke skulle hatt hund overhode; hva skulle du byttet ut hund med?
Oj, hjelpes… Jeg er allergisk mot katter, så det går ikke… Har allerede sju degusrotter som vi fikk før Kera, så… Det hadde nok blitt gnagere i massevis. Kanskje en fugl også.

© Bilde: Merethe/lykkelys.blogg.no

La oss ta et titt på landet vi lever i og har levd i en stund. Norge, hva er du mest fornøyd med, og hva missliker du mest?
Er mest fornøyd med naturen, fjell og grønne skoger, fredfullt land dersom èn ser vekk ifra 22. juli. Minst fornøyd med FORBASKA norsk kultur – nordmenn er frekke, fæle folk…Generellt!.. Grrr! Liker ikke politikken som syns det er HEEEELT greit med pelsærenæring.. Grrrr..

Du er en av de som blogger en del. Hva betyr bloggingen for deg, gir det deg noe?
Tillfeldigheter, jeg har aldri likt å dkrive så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder.. Men siden det finnes så utrolig mange hysteriske vittige og gode bloggvenner jeg har fått, må jeg jo bare fortsette.

Det er leserne som får meg til å gidde. Men stort sett blogger jeg bare i ukedagene på jobb, fordi jeg trenger tidsfordiv. Men det føles faktisk bra å snakke ut om ting som plager meg innmellom. Å få støtte og nettklemmer gjør noe med èn. Men det gir meg også noe, liker å dele erfaringer, råd og tips, kanskje jeg kan hjelpe noen på ett eller annet vis.

Mat og drikke er viktig for å holde hverdagshelter og andre helter på banen. Er du noe matmoms, lager du mye mat selv?
JA, elsker mat og eter MYE og FORT! Jepp, lager middag ofte og annser meg selv som kreativ på kjøkkenet og til tider sunn.

Er du noen lesehest, eventuelt løve? Og hva går det i såfall i? Både blader og bøker, samt ting du leser på nett er lov å ta med.
Ja, jeg liker å lese gode bøker men leser ikke ofte. Men har en kiostbokserie jeg følger nå for tiden, “Sagaen om Sunniva” heter den. Ellers elsker jeg tegneserier som Pondus, Nemi, Billy, Rutetid og Donald. Stor fan av forfatteren Francine Rivers som skriver kristne romaner, knakende gode.

Om nøyaktig 15 år fra og med skrivende stund. Hvor er du da, og hva har forandret seg i livet ditt?
Da er jeg 40 år..
Jeg har trolig en enebolig med hage, hund, samme mann, forhåpentligvis en unge, samme vennene vil jeg ha, og vil ikke at noe skal endre seg! Alle er sikkert 15 år eldre, men likevell… Jeg er nok ganske sikker på at jeg ikke blogger om 15 år, vet ikke hvorfor, men.

Fra fremtid til fortid. Hva drømte Merethe om for 10 år siden, generelt? Ikke nødvendigvis bare innen yrkesfronten.
Når jeg var 15 drømte jeg om å gifte meg, bli annleggsgartner.. Få meg kjæreste, bli respektert, bli god i svømming, få ”cred” fra svømmetreneren om at jeg var flink… Drømte om Aragorn og Legolas, alver. Drømte om gutten jeg aldri fikk, typisk jenter.

© Bilde: Merethe/lykkelys.blogg.no

Finalespørsmålet! Leser du fullstendigkaos.blogg.no, og hva er dine meninger på godt og eventuelt vondt om den?
Ja, det er klart jeg leser bloggen din – Mine meninger er, en blogg som en ikke finner maken til noen steder! Full av blod og gørr, men også sarkasme og humor, interesange innlegg om seriemordere og annet. Fine koselige innlegg om venner, nestenvenner, bloggvenner og nestenbloggvenner. Det er så mye godt på bloggen din, hvis èn bare tørr å se nærmere på den.



Og dette innlegget er altså ikke no aprilsnarr! Merete og bloggen hennes eksisterer fullstendig, og det kan dere få bekrefte om dere trykker innom lykkelys.blogg.no
Håper at dere alle får en god, lystig og lykkelig søndag!

Vi reblogges

13 kommentarer

Siste innlegg