MASKINRENS OG LØRDAGSKOS(T)!

I dag ble det en typisk b-menneske-dag, igjen!
Jeg fant det for godt å stå opp i 16-tiden, cirka en halvtime før faderen plinget på døra med sitt hellige verktøy i håp om å bringe lys og nytt liv i min gamle datamaskin.


Min skjønne hustrus innvoller kommer pent til syne etter å ha “bukspretta” henne… 😛


Teknisk drittsted! Heheehe.. <3

Nytt liv, og nytt liv. Han skulle i alle fall hjelpe meg med å rense pcen, på forskjellige måter. Først og fremst slette og massedrepe gamle, unyttige eller i verste fall truende filer. Deretter for å fysisk rense maskina litt mer. AVG-antivirus er avinstalert og byttet ut mot Microsoft Security Essentials, som han mente passet bedre. Noen virusscan-operasjoner er for morro skyld gjort. Og så har vi gått gjennom en mindre avansert operasjon der såkalte søppelfiler på pcen, som gamle loggfiler fra Gud vet når, samt en rekke andre type ufiler ble fjernet… Totalt har maskina mi nå blitt avlastet ganske bra. Rundt 5-6 gigabite mer plass har jeg fått på stasjon C! 😉 Med andre ord jeg har hatt minst 5-6 gigabite unødvendige filer, såkalt datasøppel!

Så denne lørdagen har blitt benyttet mer renslig og fornuftig. Var riktig nok ikke mye fysisk støv verken rundt eller inni selve pcen, som det det kunne vært, men det var da noe skitt og lort…

Etter at pappa og jeg fikk utført “Operasjon Makkverk”, så gikk jeg ned på Rema 1000 en tur.. Og det ser ut til at i kveld skal jeg kose meg med Blu Ray-utgaven av “Horrible Bosses”, et stykke ferskt marsipan-kake til dessert og et stykke talerken med spaggeti blandet med tomatsaus og litt ost! <3

Ja, da skal jeg sette igang med middagen, og jeg skal kutte fingrene av meg nå før dette blir alt for rosahverdags-bloggaktig innlegg!

Meeen;
Hva har dere gjort i dag? Hva skal dere i kveld? 😉
Og kanskje mer interesangt, hvor ofte rydder dere opp på pcen deres?

Vi reblogges!

3 kommentarer
    1. snill pappaen din er da som hjalp deg 🙂 kjæresten min jobber med pc så kan bare spørre han om det er noe jeg 😉 jeg rydder på pcen når det passer meg xD ikke lenge siden jeg gjorde det nå 😉 den ble like god som ny 😉 men har noen programmer jeg kjører ofte som rensker opp litt;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg