Evakuere facebook-kontoen din? SLETTE noen “venner”?

Facebook, facebook, facebook.. Hva skal jeg gjøre med deg facebook?
Du suger ut så mye tid av livet mitt! All den tiden jeg har brukt på deg sammenlagt kunne jeg brukt foreksempel til å heller løpe rundt en iskiosk 10 000 ganger, med et videokamera på ryggen!
Helt idiotisk forsåvidt akkurat det, men det var bare et eksempel.

Av all den tiden facebook har brukt av meg kunne jeg også kanskje gått helt til Trondheim. Men det har jeg jo ikke fått gjort enda?

Delvis har jeg nå sporet av den originalideen jeg hadde bak dette innlegget. Facebook er helt riktig start, men det var egentlig ikke tiden i seg selv jeg tenkte å knytte sammen til facebook i kveld.

Det var heller kombinasjonen facebook + venner/”venner” jeg tenkte å kjøre en liten spørrerunde på i kveld.
For en god del mennesker i dag har langt flere kontakter på facebook enn de har venner, sånn sett i det hvite øyet!

Plutselig en dag blir det grunnlaget for at noen av oss velger å “rydde” litt på facebook-siden sin, slette alle de kontaktene de har lagt til på facebook som de ærlig talt ikke kjenner eller i verste fall ikke en gang vet av. Men, det kan også være andre grunner til at folk sletter “venner” fra facebook. Merk dere, man sletter ALDRI venner fra facebook! Man sletter “venner”, og det er en vesentlig forskjell!

Selv har jeg slettet noen venner oppover tidene, men jeg har aldri slettet folk av det grunnlaget at jeg ikke kjente dem. For egoistisk som jeg er så liker jeg å få venneforespørsler. Trenger det egentlig være egoistisk, må det være det? Hm, det får bli en debatt til senere. Når jeg har slettet “venner” fra facebook har det vært av følgende årsaker:
– Vedkommende har etter en viss tid visst seg å være en drittsekk
– Enkelte ting som vedkommende har skrevet eller lagt ut har irritert meg, ikke nødvendigvis på chat eller privat melding, men det kan også være at h*n har veldig irriterende bedrevitermeninger som jeg har lest på veggen hans/hennes.
– Vedkommende har spammet meg, eller vært noe masete/innpåsliten enten på chat/melding eller angående veggen min eller bildene mine.

Det er også kun de eneste kriteriene som jeg har hatt de sjeldne gangene jeg har brydd meg om å fjerne noen som helst fra vennelista på facebook! Jeg gidder aldri å slette folk selv om jeg ikke kjenner dem. For meg kan hvem som helst legge til meg, så lenge de ikke nedspammer, er ekkel eller frekk eller truende mot meg, eller at vedkommende har en over gjennomsnittet irriterende profil 😛 Det siste skal MYE til for at jeg syns!

Til sammen kan jeg ha totalt blokkert eller slettet rundt 10-15 stykker i løpet av de årene jeg har hatt facebook.
Hvor mange “venner” har du fjernet fra facebook? Har du blokkert noen totalt? Hva har vært grunnlagene når du enten har slettet, rappotert eller blokkert noen på facebook?

14 kommentarer
    1. Jeg rydder noen ganger i vennelisten min jeg og, og ja. Jeg har slettet “venner.” Noen har jeg der fordi jeg holder et øye med dem også. liker ikke tanken på at de skla kunne publisere noe om meg uten at ejg vet det, så… ja. Jeg har slettet en.. 7 – 8 “venner” tror jeg.
      Noen som var mobbere, og noen som jeg ikke kunne huske hvem var.
      Bra innlegg forresten 😉

    2. Nea Milly Ging: Forståelige og akseptable årsaker med andre ord, kall meg gjerne fjern, apropo “fjerning”, men er du en av de som ligger på vennelista mi? 🙂 For jeg har jo fulgt bloggen din litt der og da, og selv om vi ikke er nære venner eller kjenner hverandre sånn sett kunne faktisk du vært en av de jeg kunne tenkt meg å hatt der. Har det på msn, og vi har snakket litt der, men er nesten aldri på msn lenger.

      Takk.

    3. Jeg har sikkert slettet rundt 50-80 stykker jeg! Men en periode spilte jeg veldig mye frontier ville eller hva det het, og da la man til flere folk som spilte det spillet så man kunne komme seg fortere opp i level, men når jeg sluttet og spille det, så slettet jeg jo alle de folkene jeg spilte sammen med.. Det var jo alt fra Norske til Tyske mennesker.. Ellers har jeg slettet folk jeg ikke har kontakt med lengre osv. Slettet de som skriver stygt og irriterer meg som du forteller..
      Jeg for min del kan jo til tider blir irritert på eksn min, og da raser det gjerne masse dritt om han på Faceboook, og det er jo veldig mange jeg ikke vil skal se det, av våre fellese venner for eksempel ( Skjønner? 😛 )
      Man deler jo og skriver mye på Facebook så…
      Har blokkert noen personer fra Facebook ja 😀
      Men deg sletter jeg aldri <3
      LOVE ;¤

    4. Hanne Lisa: Frontier er noe jeg aldri har vært borti, men har fiklet litt på Farm Town 😛 For a very long time ago.
      Hehe, tyskere på facebook lyder skummelt! De som skriver stygt eller irriterende er med andre ord noe vi er to om, som vi begge har skrevet og fått frem til hverandre nå!

      Høres nesten ut som om du bør utrydde eksen din fra jordens indre snart! Hehe. Og ja, jeg skjønner deg.

      Godt å høre at du ikke har planer om å slette meg! Da er jeg i alle fall alltid sikret å ha èn venn på facebook for bestandig <3 Hihi.

      Klem! 🙂

    5. Jeg har slettet fordi folk har vært for innpåslitne,har kommet med slibrige og perverse anmerkninger,noen har man kranglet med foreksempel,exer forsvinner ganske fort (man vil jo helt komme helt over dem 😉 ), og om jeg har godtatt for mange forespørsler fra folk jeg ikke kjenner 😉 Det er derfor lista mi har krympet fra litt over 900 til ca 500 og noe folk 😉

    6. Jeg sletter folk fortløpende, jeg. Får noen raptuser der jeg bare sletter i vei. Veldig behagelig å rydde opp, ikke fordi man ikke liker folk lenger, men fordi man ofte føler man “må” adde en eller annen kontakt. Enten det er kollega eller venners venns venn og slikt… 🙂

    7. Jeg sletter egentlig ikke venner, jeg kjenner 90% av dem og har ingen problemer med de, og de jeg ikke kjenner virker ganske kule hvis ikke hadde jeg ikke godtatt dem. Har kansje slettet 2 so far,husker ikke hvorfor. Men vet at jeg har blitt slettet fra andres lister, minst 10 ganger

    8. Jeg sluttet 150 venner før jul av den grunn at vi overhodet ikke hadde hatt noe som helst kontakt siden vi hadde lagt hverandre til som venner og jeg synes listen min var full av folk jeg overhodet ikke hadde noe med å gjøre. Jeg har skjønt i ettertid at jeg fornærmet noen,men i mine øyne var det overhodet ikke slikt ment.

    9. Tror faktisk at jeg aldri har slettet noen venner, eller blokkert. Kjenner alle sammen så da er det ikke noe vits til å fjerne de når de ikke irriterer meg 🙂

    10. Så lenge de er norske så kan jeg være venn me de uansett 😉 Men sletter folk som skriver til meg selvom jeg ber dem slutte å kontake meg..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg