A part of me – Metalljenta! (gjesteinnlegg)

A part of me
Helt siden jeg ble født har jeg likt musikk. Når jeg lå i magen til mamma var jeg egentlig veldig rolig men så fort musikk ble spilt så rørte jeg på meg og mamma kunne kjenne sparkene kraftigere enn vanlig. Som liten sang jeg og var opptatt av musikk. Det får jeg stadig høre fra min barndommen. Jeg har også alltid vært en jente som har blitt veldig glad av musikk.

I dag elsker jeg fortsatt musikk og det går ikke en dag uten. Musikksmaken min er jeg veldig stolt av og den har jeg hatt siden barneskolen. Jeg er ei Metal jente. Alt i fra rock – death metal der har du meg. Et av de aller første bandene jeg falt for var Rammstein. Onkelen min lagde en cd til meg med forskjellige Rammstein låter på husker jeg og den funker så vidt den dag i dag. Godt brukt for å si det mildt. Disse tyskerne ledet meg til denne musikken som jeg ikke klarer meg en dag uten. Jeg fikk etterhvert sansen for veldig mange andre band blandt annet Iron Maiden, Nightwish, Metallica og Dimmu Borgir. Musikk er en av de viktigste tingene i mitt liv og det gir meg så mye at det ikke kan beskrives. Det er godt for sjelen. It saves me. Det gir energi som ikke kan sammenlignes  med noe annet.Det vekker også følelser og minner. Musikk kan jo også gjøre meg trist. Musikk høres på når jeg er både glad å trist og på dårlig dager kan det hjelpe. Som sagt det gir meg mye. Alle opplever musikk forskjellig. 


På ungdomskolen var jeg på min første konsert og det var virkelig stort. Jeg er et konsertmenneske som vil si at jeg elsker å være på konsert og festivaler. Jeg får et kick og det gir meg masse masse energi. Jeg lever lenge på en god konsert. Det er noe man aldri glemmer. Spesielt morro er det å reise på konsert sammen med venner eller kjæresten min eller andre kjentsfolk. Jeg tørr ikke reise alene men det blir ikke samme uansett jeg liker å oppleve noe bra sammen med andre. Jeg er ikke den som står rolig på en konsert og jeg nyter hvert sekund og jeg kan snakke om det i timesvis etterpå. Headbanging er min form for dansing 😉 på en konsert får jeg virkelig vært meg selv den virkelige meg;) jeg glemmer alt annet i den stunden og bare nyter og lever meg inn og sjela mi blir så glad:) 
Jeg samler på konsertbillettene mine og jeg er veldig glad i å kjøpe band t – skjorter og forskjellig merch. Jeg er en jente du sjelden ser uten en band t- skjorte/genser. 

Nå i dag er Metallica favorittbandet og det har det vært i mange mange år. Metallica 4 ever. Det er noe med dem som ingen andre band i hele verden har. Jeg er stolt medlem av Met club (Metallica sin fanklubb). Siden musikken til Metallica og dem betyr så mye for meg har jeg tatovert to Metallica tatoveringer på kroppen. De er jeg meget stolt av. Elsker dem. Tatoveringer er noe som betyr veldig mye for meg og sier noe om hvem jeg er. Metallica make you more strong!

Jeg har vært på utellelige mange konserter og jeg gir meg ikke med konserter føre jeg sitter på gamlehjem 😉 Jeg er på så mange konserter som pengene strekker til å etter hva jeg vil reise på. I år har jeg så langt vært på en konsert, nemelig Rammstein og har 3 til i planene så langt. Metallica i Mai, Sabaton i Oktober og Rise Against i Mars  Maybe I see you there. 

Jeg har også fått gleden av å møtt en awesome herlig fyr fra bandet Sabaton. Daniel som spiller Keyboard. Han er en av de godeste jeg har møtt. Han tok så godt vare på meg og ville så gjerne at jeg også skulle få ta bilde med han. Jeg er nemelig litt sjenert så bestevennina mi tok først og det var en full fyr som dreiv å blokkerte meg litt men Daniel han ville ta bilde med meg han 🙂 levde jeg så lenge på og det møte glemmes aldri. <3

Jeg prøver også å få tak i autografer og forskjellige ting selv om jeg ikke har så mange enda og når band kaster ut ting pleier jeg som regel aldri å få tak i noe. Men jeg gir aldri opp;) Jeg drømmer om å få en stor cd/dvd hylle samling som er proppfull av godsaker. Har en del cder og musikkdvd nå også men ikke på langt nær så mange som ønskes. 

Mange ganger har jeg fått høre, musikksmaken din suger… musikken din er jo bare bråk… det der er ikke musikk… etc… Jeg har bare en ting å si til det der nå Stakkars deg som ikke skjønner bedre. All musikk er jo musikk. Det kommer bare ann på hva du liker. Alle kan ikke like samme musikk. Jeg syns det er viktig å respektere hverandres musikksmak og om du vil dele med andre bør man prøve å vise interesse og ikke være negativ og hakke på andres positive ting. 
Vær deg selv og drit i andres meninger 😉
Jeg må nevne en spesiell person som jeg ser opp til og er veldig glad i som har visst meg mye av den musikken jeg hører på i dag. Nemelig onkelen min. Vi er ganske like. Gud vet hvor mange ganger jeg har vært der å lånt musikkdvder og hvor mye cder han har laget til meg og sånne ting. Har også vært på konsert med han og tante en gang. Kjempeopplevelse. De to er to av de jeg ser mest opp til her i verden.
Har også mange venner jeg deler musikk og konserter med og også kjæresten min liker mye samme musikk som meg. Dette er bare herlig og jeg får aldri nok av det. Jeg er også veldig flink til å dele musikk med andre og etter det får jeg høre å hvofor har jeg ikke hørt dem før eller oi de var jo bra 😉

Music saves my soul <3
Metal up your ass people m/
Rock on m/
– noen flere musikk elskere der ute?
– hva slags musikk hører du på?

10 kommentarer
    1. Jeg har samme musikksmak som deg, jeg! 😀
      Klem fra Lizbethosnes.com – Behind the scenes.. Her skriver jeg mange innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com!

    2. takk for innlegg-metal girlfriend :))Håper du fortsetter med den gode musikk smaken du allerede har-å så ønsker jeg at du kommer på alle de konsertene du måtte ønske:))

    3. Mira`s Forunderlige Verden: Jeg har “selvsensurert” meg selv! 🙂 Vet ikke om du har sett nakeninnlegget mitt enda, men på mandag eller søndag la jeg ut et innlegg som handler om nakenhet, og der la jeg ut et helt dønn ærlig og usensurert bilde av meg selv fra topp til tå hvor man kan se alt. Noen har selvsagt furtet og kommet med bedrevitende råd til meg på grunn av det, og enkelte syntes at jeg i alle fall kunne advart folk litt mer på forhånd først.

      Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, men jeg har i hvertfall selv tatt å sendt en mail til de som jobber i support-avdelingen på blogg.no, hvor jeg skrev at jeg ønsket meg en slik advarselboks på begynnelsen av bloggen, samtidlig som jeg selv linket til det innlegget og visste litt hvorfor. 🙂

      Og siden det er du som skriver Mira så KAN du få kalle meg Andreas om du vil 🙂 Men det kan du få bestemme helt selv min venn 🙂

    4. Ja haha tenkte meg det:)) For her kan man jo legge ut hva man vil har jeg skjønt så lenge man ikke kritiserer blogg.no selv, da får man høre det!! Det tåler de ikke…
      Det var en utenksom refleks i hjernen som gjorde at jeg skrev Aylar, herremin.. jeg skal jo skrive Andreas da, men kålhodet mitt fungerer når det selv vil hehe:))

    5. Mira`s Forunderlige Verden: Du kan ikke stikke en kniv forså å skjære bort noe av kålhodet ditt? Begynner å få litt lite kål igjen i kjøleskapet! 🙂

      Hehe, bare litt sort humor! Du får IKKE lov til å skjære i det hodet du tenkte på. For jeg er fortsatt veldig glad i deg Mira <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg