FØDENDE KVINNER MÅ TA SEG MER SAMMEN!

Kvinner syter, kvinner maser og vil gjerne ha oppmerksomhet.
Det er noe jeg er hakkende lei av, og det er foreksempel å høre kjærringer som klager over hvor smertefull en fødsel har vært. Seriøst, liksom.. De eneste jeg tror på og har respekt for er de som lar det ble med en gang!
Men når man da fiser ut en eller flere jævla barn ETTER førstefødsel som du i ukesvis har klaget over, fortalt hvor smertefull den var, og attpå til klaget på legene rundt deg!

Hvorfor i helvete har du da latt en eller annen kuk få befrukte deg igjen? Hvis den fødselen var så smertefull, hvorfor gadd du ikke å ta angrepilla eller i bestefall beskytte deg der og da?
Sterilisering, er det noe du har hørt om?

Ok, nå skal det sies, at jeg kan forstå at fødselen nok er svært ubehagelig og også vond. Med tanke på at vaginaen fort revner hos enkelte, mens andre ikke.
Og nå skal jeg slutte å skrive så generelt, for det er slettes ikke så mange som jeg skriver til nå som jeg med vilje har fått det til å virke som. Jeg forstår faktisk at fødselen kan være jævlig smertefull for mange. Og det er helt greit at man snakker om det til folk etterpå!

Men de jeg sikter til er de som gidder å nesten bare syte om det konstant i ukesvis, og si gang på gang, på gang på gang at de ALDRI skal gjøre det igjen! Vi mennesker sier gjerne “aldri” og glemmer det senere, men det er heller ikke hovedpoenget i budskapet!

Budskapet er; det er lov å syte, men ikke la det bli for ekstremt heller!
Jeg har aldri fødd, og nå vet jeg sikkert mange gaper sjokkert, men jeg har ikke fødd. Gud vil visst ikke jeg skal føde, og har derfor gjort meg til en slags mannefigur, jeg har i hvertfall en penis i boxeren som er svært ubrukt av andre enn meg selv.

Så nå ønsker jeg alle fødende og ikke-fødende fødte mennesker en god kveld videre! 🙂
Ikke tenn på pluggene nå da, slik som enkelte har gjort på facebook. Det eneste jeg har født, og det eneste jeg kommer en slags fødsel er når jeg en sjelden gang har født en litt for hard og stor mokkamann, som jeg har adobtert bort til undergrunnens rotter rett etterpå. Hakke økonomi til å ta vare på sånne jeg!

Vi reblogges!

Ps: Bildene er 2-3 år gamle, og har IKKE fått skjegg siden i går eller noe nei:P
Bare gadd ikke ta nye bilder nå, og gidder ikke ta andres bilder fra google..

18 kommentarer
    1. Mira`s Forunderlige Verden: Først av alt.. Egentlig burde jeg starte denne kommentaren med helt andre ord, men så så jeg hvem den kom fra nå!

      Først av alt: TUSEN TAKK FOR KOMMENTAREN MIRA! 🙂 Kjempekoselig å høre fra deg igjen:-) Jeg var litt dust sist gang, og jeg er så glad for å høre fra deg igjen.

      Så til saken: Stor respekt for det, og jeg håper at du var en av de som skjønte at dette innlegget først og fremst ikke var ment så bedrevitende og krasst som det virker som? 🙂 Du kjenner meg? 🙂 Sender deg en stor fredagsklem jeg. 🙂

    2. Selvsagt er det vondt å fø, det er akkurat som om noen skulle stappa en vannmelon ned halsen din. Så hvis det hadde hendt med deg, hadde du faen meg kommet til å klage du også. All respekt, men i det innlegget der virker du som en bedreviter, og du vet ingenting om hvor vondt det er å fø, siden du “er en slags mannsfigur”. (som du skriver selv)
      Jeg vet du liker å provosere Andreas, men det finns grenser. Provoser med ting du kan noe om isteden.

    3. Jeg hadde omtrent en liknende kommentar a la den Mira kom med på lur, men hun kom meg i forkjøpet. Som hun sa: De fleste kvinner glemmer fort smerten. Men det er jo alltids noen som skal komme med skrekkhistorier og fortelle alle hvor vondt og jævlig det var. Særlig vordende førstegangsmødre får høre denne regla. Ellers er en fødsel mange kvinners argument når de påstår at andre ikke vet hva smerte er.

    4. Hylja: Ja, og det argumentet er forståelig, spessielt med tanke på at en kvinnes smertetersken er 10 ganger lavere enn en mann, og at mange menn ville dødd av en vanlig fødsel!

      Hehe, ser ut som at hun kom det i forkjøpet ja! 🙂

    5. Fødsel er rangert på lik linje med hjerteinfarkt i forhold til smerteintensitet. Vi snakkes når du har hatt ditt første hjerteinfarkt Andreas, hehe. Alternativt kan du svelge en basketball hel og deretter ” føde den ” hehe. Min førstefødte var en kjempe, noe som medførte ganske store komplikasjoner for meg – derfor ble det keisersnitt på de to neste. Men det skal jeg ha for, jeg syter og klager ikke av den grunn. Og ikke var jeg redd for å føde heller, jeg synes det var en fantastisk opplevelse jeg. Urkrefter i bevegelse!!!!
      Mohaha, me superwoman!! 😛

    6. lenamon: Hehe, men hvis det er så jævlig for enkelte første gangen så skjønner jeg ikke de som absolutt skal klekke ut enda en, det er DET som er poenget.

      Hvis du sammenligner det med hjerteinfarkt og basketbal helt hel, så forstår jeg virkelig ikke de som på død og liv skal ha flere barn etter første fødsel, HVIS den fødselen var så grotesk at de måtte plage alle med det i måneder etterpå.

      Det er ikke alle fødende kvinner som klager jeg sikter til, jeg sikter til de som klager voldsomt, og som senere gjør det igjen, selv etter de har sagt “aldri mer”! Og da spessieltspessielt de som ikke tar keisersnitt i stede andre og tredje og fjerde gang.

    7. Vel, du skjønner – det man får igjen for det…. gjør at det er verdt det! Da kan du tenke deg selv hva for en premie man får… 😛

    8. lenamon: Men det gjelder bare unger. Hva får jeg av å stappe en basketball gjennom halsen? Ingen unge som kommer ut daaaa!

      Haha, jeg skjønte poenget ditt. Men er bare ikke spessielt glad i barn selv, så forstår ikke at folk gidder å utsette seg selv for dødssmerte som enkelte kaller det, for å få flere enn eventuelt ett barn!

    9. Prøv og press ut en sovesofa fra ræva, så skal me snakkast!
      Smerten er glemt så fort ungen er kommet ut.
      Du husker det var jævla vondt, men du husker ikke hvordan den var!
      Og JA, man tåler den smerten i noen timer for og få noe så fantastisk!

    10. Jeg har vært med på tre fødsler faktisk.. To av dem gikk veldig bra.. vondt og alt det der selvfølgelig, men den tredje. Oiioi.. Tilogmed jeg fikk vondt.. Samt at ting holdt på å gå veldig galt.. Greit å ta i betrakning at alle har ikke en og samme fødsel, ting er ikke likt hos alle.. Når det var så ille som den tredje fødselen jeg var med på, så skal de få klage så mye de vil etterpå, spesielt når det holdt på å gå dårlig med barnet..
      Men klart, hadde jeg hatt ei venninne som ikke gadd å spørre hvordan ting går med meg en gangi blant og kun snakker om seg selv og fødselen i et halvt å etterpå hadde jeg nok fått gnagsår på sjela..
      Og jo, det er veldig lov å klage på leger forresten.. Eller jordmødre.. Etter å ha selv jobbet på barsel vet jeg det ikke er alle som burde jobbe der!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg