Anytime when you….. – …… So…

Har du tenkt på at hver eneste gang du vinner litt i Lotto, er det alltid noen som går konkurs et sted i verden?
Har du noen gang tenkt på at hver gang du tenner en sigarett, er det en hel familie som sørger over et forsvunnet liv?

Tenker du noen gang på at hver gang du klager over maten du spiser så dør noen av sult ett sted, og noen andre av hjertestopp på grunn av for mye fett et annet sted?


For hver gang du leker at seigmenn har homsesex er det noen som lider av alvorlig form for diabetes?

Eller hva med at hver gang du ler av noe, er det noen som gråter av noe helt annet?
For ikke å snakke om, hver gang du stifter et nytt bekjentskap, så er det noen som skiller lag?
For hver gang noen fødes til denne verden, er det noen andre som forlater oss?

Har du tenkt på at hver gang du drikker deg full, er det noen ensomme barn i verden, også i Norge som forhater alkohol mens foreldrene deres banker og voldtar hverandre?

Og til sist, for hver gang noen rakker ned på meg her på bloggen, så går jeg egentlig bare mer opp i status?
For hver sure mine du får av meg, desto større glede får jeg av deg?
For hvert menneske som dør, blir det mer mat og drikke til alle andre?

Og at desto mer du spiser sur sitron, slikker jeg min søte, røde saft?

Og at for hver gang noe avsluttes så er det noe som nettopp har startet?
Ok, nå er jeg seriøs. Dette er slutten:
For hver eneste gang du gir dine venner klemmer og kjærlighet, så gjør du verden et hakke bedre sted? 🙂
And then: For hver gang noe ondt skjer, skjer det også noe godt! Ok, t-skja mi sier stopp!

Sjablais folkens!
Vi reblogges!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg