APPEL TIL SVISKENES TVILLINGER (GAMLE FOLK)


– I enden av tunnelen skulle det i dette tilfelle vært et tog

Kjære alle eldre mennekser i dette land! Dette er til alle dere gamliser som enda ikke har funnet enden av tunnelet som alltid har et tog.
Først og fremst vil jeg si at jeg syns det er synd at mange av dere som enda ikke er på pleiehjem, mest sannsynlig veldig snart har en fremtid i vente som jeg bare unner èn eneste nordmann i dette landet; Breivik!
Jeg syns det er leit at mange av dere har en fremtid som består av leggetid før barne-tv, og vekking før God Morgen Norge. Jeg syns opprinnelig synd på dere for at mange av dere i deres siste år skal leve på rød saft, varmt vann, kjøttboller, litt gulrøtter og ris.. Samt en pille eller ti til vannet.

Og den eneste musikken dere får hørt er trekkspill, piano og Erik By.
For ikke alle dere gamliser er like heller. Jeg vet det finnes noen mennesker over 70 som er foretrekker heller Alice Cooper og Marilyn Monroe. Men når dere nå snart skal hjelpes inn på eldresenteret, bare fordi de andre i familien ikke gidder å passe på deg lenger, fordi de har sitt eget liv, ja da må du leve på Erik By, Nidarosdommens guttekor og trekkspillhelvete fra Odd Nordstoga til du skal dumpes som den døde kjøteren du er, ned i jordens grunn.

Det jeg bare ikke forstår… Kjære alle gamliser… Det jeg ikke forstår er, når dere først skulle sette opp dette landet som deres etterkommere mer eller mindre er i jævlig god ferd med å rassere igjen… Hvorfor tenkte dere på nesten alt da dere bygget Norge, men bare ikke eldrehjem eller pleiehjem? Hadde dere så liten tro på dere selv under krigen at dere ikke trodde dere skulle oppleve å fylle 60? Eller hadde dere så god tro på at dere skulle forbli frisk og rask, absolutt alle sammen og at gamlehjem aldri skulle ramme deres liv?
Jaja, dere gamle, inngrodde rosinmennesker er mennesker dere også, og det er så menneskelig som det kan gå ann å feilberegne! Gjort er gjort, og spist er spist, sa Reven. Og gjort er gjort i buksa, sa sykepleieren! (som mest sannsynlig slutter i jobben om 2-3 år, med god grunn)

Det er viktig at dere gamlinger nyter den siste tiden dere har. Hver gæern, men ikke plag andre! Dere er flinke på det første, men så jævlig elendige på det siste! Når dere står i butikken foreksempel og teller de jævla småkronene deres, bak dere står det yngre mennesker som på det tidspunktet (beklager å si det) er mer verdifulle enn dere. Der står de og har dårlig tid, fordi det er ting de faktisk skal rekke, mens dere står der, og roter og roter! Når mennesket når det bunnpunktet der, syns jeg det er lov med en debatt om avlivning av mennesker også!
For dere er så grusomt i veien, mange av dere, der dere blokkerer veien med rulatorene deres! “SE på meg, nå skal jeg bare vise ett par hundre irriterte mennesker til den nye rulatoren før det kommer en trailer og sender meg til Jesus Kristus”…


 
Dessverre er det ikke lov å kjøre over dere eldre som sinker trafikken heller. Når dere skal krysse veien, og lyset har blitt rødt, så har lyset vært rødt minst 13 ganger FØR dere er på den andre siden! Og folk lurer fortsatt på hvordan rushtrafikk oppstår… Det er ett par ting dere kunne gjort for å øke sjansen for at dere ikke skulle få den helsa dere har endt opp med… Dere kunne blant annet gitt faen i å kjøpe den støvete sofaen med masse fjær og faenskap i som dere kjøpte på en Ikea-lignendes butikk en gang på 50-tallet, og dere kunne i hvertfall gitt faen i å produsere etterkommerne deres i den sofaen som nå er en av flere ting som gjør at det høres ut som dere har fått kols!

Og forresten, dere peker på yngre mennesker som har tatovert seg her og der, og sier “Tenk på hvordan det der vil se ut når du er på min alder”… Kjære søte deg, hvis meg EN ting på kroppen din som i hele tatt ser pent ut! Rosiner er det ikke mange som onanerer til, og det er ikke helt uten grunn at mange av dere blir “glemt igjen” i skap og den slags! Vi er rett og slett bare glad for å bli kvitt dere! Og ikke kom å si at dere ikke har tatoveringer dere heller, jeg har nok sett de tallene og bokstavene som dere fikk under KRIGEN! HA!

Men for all del, forsøpl gata med brødsmuler som har gått ut på dato som dere lurer fuglene våre til å spise, forurens lufta vår enda mer med kroppslukta deres og for Guds skyld: Fortell oss hvor mye bedre det var før i tiden! Den tiden da Hitler herjet! Den tiden da tven var i sorthvitt og Nrk hadde monopol, den tiden hvor stuene deres så ut som de hadde blitt voldtatt av en fargeblind designer, den tiden hvor jødemannen ble gasset ihjel til stor lættis for tyskerne og den tiden folk var enda mer kvinne og rasefiendtlige enn vi er i dag! Jeg ønsker dere et godt nytt år, og håper at når dere spiller bingo på nyåret, at dere vinner en så stor sum som får hjertene deres til å si stopp! For den gleden unner jeg dere virkelig, er ikke bare kaldhjertet heller <3

Nei, seriøst, gjør det dere er god til; bingo, kryssord, strikking og kaffeslurping! Og lev til dere dør! Som alle andre mennesker, forsåvidt.


Foto: Knut O.

Vennlig hilsen den aldri satiriske, alltid veldig hyggelige og ikke minst forpult ærlige
Aylar Von Kuklinski!

Vi blogges!

9 kommentarer
    1. SV; Det hadde vært kjempekoselig!!!! Jeg liker å shoppe med folk som VET hva de skal ha oppi hodet og kan derfor bare buse gjennom. For mange timer blir for tung for meg, haha.

    2. hmmm skal si du kjører hardt ut på slutten av året – eller rettelse, du har vel gjort det året igjennom og det virker ikke som du vil slutte med det i 2012 heller. Sant skal sies så er du skammelig ærlig og det er faktisk artigt å lese måten du beskriver tankene dine. Synes det er flott å ha en bloggvenn som skiller seg så mye ut – Når sant skal sies så skal man være litt forsiktig med å ta alle under en kam, men slik du beskriver er vel slik vi oppfatter flertallet. Jeg er så heldig og få oppleve en litt mindre A4 alderdom rundt meg, så bildet du beskriver stemmer ikke overalt. Stå på, ytr dine meninger og tanker – Jeg leser så sant jeg fatter interessen 😉

    3. morline: I tankene mine drar jeg aldri ALLE under en kam, selv om det kan se slik ut på bloggen:-) Syns det er flott å ha deg som bloggvenn også jeg Morline, er ikke mange venner jeg har som er rundt 45:-) For ikke å snakke om 45 åringer som ser så godt ut som du gjør! 🙂

      Nei, bildet jeg beskriver stemmer ikke overalt, men må skrive det på spissen og gjøre det litt “stereotypisk”, det er liksom meg det! 🙂

      Tusen takk 🙂

    4. Har forstått det – og liker faktisk mye av det du skriver og måten du skriver – begynte og lese og måtte lese hele – ikke nok med det, men leste får min 22 års gamle datter også – slik at hun ser mangfoldet i bloggvennene mine – Hun lo godt av skriveriet ditt hehe

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg