NAV undring + BLOGG.NO-trøbbel


(Bilde: nav.no)

Er noe jeg vil finne ut av, slik at jeg helst skal slippe å tenke på det i resten av jula..
Som normalt pleier jeg å få utbetalt av Nav hver 14 dag, hver 14 mandag. Sist mandag var denne uken. Går det som vanlig blir neste gang den 2. januar. Men så lurer jeg på, er det større sannsynligheter for at utbetalingen vil skje den 3. eller verste fall 4. januar i stede på grunn av andre og tredje nyttårsdag eller noe slik? Vet ikke om det er noe som heter tredje nyttårsdag, men…

Noen som har logisk svar. Hva er oddsene for at arbeidsavklaringspengene IKKE kommer mandag den 2. januar, men eller den 3. januar, feks? 🙂
Vil bare ikke gå rundt å bekymre meg unødig, så leter etter noen som kan svare meg mer nøyaktig.

Takk på forhånd!



(bilde tatt fra: kvinesdal.no)

Og en annen ting! Ser at flere bloggere har manglet bilde når de har kommentert. Og at det også gjelder mange av mine faste lesere som vanligvis har bilde. Noe som betyr at mange kanskje ikke merker at jeg har svart dem, med mindre de er INNEPÅ BLOGGEN min igjen selv og sjekker om jeg svarer dem, fremfor å se under “Svar” hos dem selv.

Noen som vet mer om dette også?

13 kommentarer
    1. Jeg veit ikke med NAV, men som regel får man da pengene utbetalt den normale virkedagen føre- altså fredag 30, kanskje?
      Blogg er bare dritt i dag- ingenting virker jo nesten 😛

    2. Aner ikke med nav..lurte litt på det samme selv..Fint at man skal sende meldekort på julaften hvertfall, tilfelle man ikke har noe bedre å gjøre den dagen:)

    3. Jeg skal sende meldekort på julaften! ;p Har regnet meg frem til at utbetalingen (som pleier å komme mandagen etter lørdagen jeg sender) da vil komme 3 juledag som blir Tirsdag. Hvis du sender nyttårsaften så får du det nok som normal .. 2. Januar er ikke helligdag 🙂

    4. Tredje nyttårsdag er ingen helldigdag, det er vanlig virkedag. Jeg personlig får AAP mine èn gang i måneden, fordi jeg har litt for mange regninger som må betales. Men om du trives med hver 14’ende dag, så er det jo intet problem.
      Men du får pengene dine den tredje, i noen kommuner får du dem heller i romjulen, men det spørs helt på NAV i din kommune.

    5. Daeva Tollnes: Takk for svar! Har nettopp funnet ut noe om meg selv som jeg har funnet ut ti tusen ganger før. Har spamet bloggen min med et unødvendig spørsmål før jeg i hele tatt gidder å sjekke det ordentlig selv.

      Gikk nettopp inn på Nav sin hjemmeside, og der står det at jeg kan sende inn neste meldekort som normalt 31. januar. Og at jeg da vil få pengene som normalt til normal tid.

      Hehe.. Latskapen min har ikke bare en hovedrolle i livet mitt, men også på bloggen. 😛

    6. Om du ikke er innlogget kommer det ikke noe bilde.. Skriv kommentarer etter du har logget på, går du bare rett innpå bloggen kommer ikke bilde med..XD Er av og til jeg har kommentert når jeg har vært innlogget på andre bloggen min, den jeg tester ut design med, og da har ikke bildet kommet med;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg