VASSER I FORTAPELSENS HÅND

I fortapelsens hånd
Jeg sitter ved vinduet og kjenner pulsen slå.

Ikke sikker på hvordan de neste dagene vil bli.
Jeg vet bare at jeg må være sterk, spessielt nå.
Juletiden er her, og jeg vil helst bare svulmes opp.

Ingen tårer får jeg tømt fra min redselsfulle kropp.
Men likevel vokser depresjonen og ensomheten kollosalt.
Og vet dere hva? Selvtilliten har stevnemøte med nedoverpila.
Å til syvende og sist vet jeg at jeg burde vært luft.

Drømmer om en varm klem, et “glad i deg” er hverdagen.
Savnet etter de store varme, er smertelig enorme.
Jeg er er sjalusipreget menneske, og smått egoistisk.
Men jeg vet likevel, jeg klarer ikke forandre meg.

Intet vill jeg forandre meg, jeg vil dø som jeg ble født.
Kommer aldri til å bli mer voksen, alltid et barn.
De trangsynte og voksne kan bare svulme opp.
Trenger ikke bedrevitere og kristenmannsblod i livet.

Å klemme mine puter og bamser funker ikke lenger.
Jeg vil føle menneskelig puls og hjertens varme.
Et annet menneskes kinn mot mitt kinn.
Og et aldri så lite; jeg er glad i deg…
(Aylar Von Kuklinski, 17 desember 2011)

7 kommentarer
    1. Kom deg ned fra det forædiske tre.
      Det hvisker deg løgner, for det kan jeg se.
      Det forteller deg ting som ikke er sant!
      For jeg vet at du er en diamant<3

    2. Du har mange som er glad i deg.
      Alt vil sikkert løse seg.
      Jeg liker deg, du er min venn.
      Men jeg må heller ty til penn.
      For vi bor langt fra hverandre.
      Og jeg kan til deg ikke vandre.
      Til slutt vil jeg gjerne si disse ord:
      Du skremmer meg ikke det spor.

    3. Ja, jeg skrev selv.. skrev mer om en hånd og holde i osv.. ble så teit liksom. Har ikke skrevet dikt før så jeg slettet det igjen.. Jeg ville bare si jeg bryr meg=) <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg