TLF +46927651399 = telefonterror!

Ble for litt siden forsøkt oppringt av et telefonnummer jeg ikke kjente igjen. Ikke et skjult nummer, men i og med at telefonumret var lengre enn 8 siffer, så vet jeg at det er fra utlandet. Og spessielt under slike hendelser tar jeg ikke telefonen. Er fort gjort at det er en svindel foreksempel.

Har googlet telefonnumret som forsøkte å ringe meg opp: +46927651399
Og det jeg har funnet ut i følge www.telefonterror.no er at telefonnummeret blir advart mot på den nettsiden, og at det visstnok er et svensk nummer som først og fremst spørr om veldig personlige opplysninger som de ikke har noe med, samtidlig som de forsøker så godt de kan til å manipulere og svindle deg til å kjøpe det ene og det andre.

Flere enn meg som har blitt oppringt av det numret?
Skal sies at jeg aldri tar telefonen så lenge jeg ikke har vedkommende i telefonlista mi. Uansett om det er et norsk nummer eller ikke, jeg tar ALDRI telefonen så lenge det ikke er noen jeg har lagret i lista mi som ringer. Og det er av sikkerhetsskyldte årsaker! Tar noen forhåndsregler jeg også i livet, selv om det ikke virker sånn.

Så til alle som ringer med skjult nummer, utenlandsk nummer eller et annet nummer jeg ikke har lagret: Haha, du har større sjanse til å få napp sexuelt hos den store nabobikkja, en sjansen er for at jeg tar telefonen når du ringer!

Vi blogges!

14 kommentarer
    1. jeg tar ofte telefonen halvt i søvne uten a ane hvem som ringer, men min totale nei til telefonsalg uansett beskytter meg mot slikt.
      hadde en for noen dager siden som prøvde seg, og bare for å meg til å si ja til noe spurte han om jeg ville ha sagt ja til en million, jeg sa nei og da han lurte på hvorfor sa jeg at ting som høres for godt ut til å være sant var det lo han og innrømmet at det ikke var en million han ville gi meg, men sende meg omega 3 kapsler.
      etter ca 30 nei la han på og jeg fikk sove videre….

    2. ikke akkurat det nr der, men ørtentusen av andre nr som jeg har søkt opp som ender opp i thailand eller kina eller et annet forbannende land x| tar heldigvis ikke nr som er lengre enn 8 siffer..og som regel så skriver folk som kjenner meg en melding om at det er de som ringer hvis de ringer fra et nr jeg ikke har lagret 🙂 men hvis de ikke gjør det..så synd for dem 😛

    3. ja, faktisk
      han ga ikke inntrykk på meg i det hele tatt, eneste grunnen til at jeg husker det var det med millionen.
      var som en liten flue som summet

    4. Dumt du ikke tar fra folk i tlf lista, kan være noen som har mistet mobilen og prøver å få tak i deg, eller glemt den. Eller den har gått tom for strøm og de heller har brukt en slik man putter penger på.
      Jeg sier bare til telefonselgere at de har ringt feil..XD Eller nei takk, jeg er på jobb og kan ikke snakke i tlf og legger på..

    5. Dette nummeret ringte meg her om dagen også… men jeg har også en fobi mot nr jeg ikke kjenner, og spesielt når de virker utenlandske…
      Svarer heller aldri på skjult nr. Skeptisk.

    6. Jeg er fæl til å sile tlf selv. Er faktisk ikke flink til å ta vanlige tlf heller ettersom jeg pleier ha mobilen på lydløs. Jeg er nemlig ikke særlig glad i mobillyder… Akkurat det siste der skal sies at til tider gjør meg litt upopulær hos kjæresten. Og venner. Og familie. (og sikkert selgere & svindlere!)
      whatwouldnemido.blogg.no

    7. whatwouldnemido: Hehe, enda en ting vi har til felles. TO fellesting på en dag! Altså det med telefonen og det med å finne ut av ting selv uten å høre for mye på andre.

      Også er vi begge i Norge og har blogg? Right? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg