WHO ARE THE BEAUTIFUL PEOPLE?

Jeg sitter på et gulv.
Forran meg står det to mennesker.

Kjære Miss Beauty.
Jeg ser ditt vakre ansikt, dine himmelblåe øyne.
Jeg ser din rynkefrie hud, dine kritthvite tenner.
Jeg ser din lekre kroppsfasong, perfekt som solnedgangen.
Jeg ser ditt vakre, gyldne, rene hår…
Du har en kropp og et ytre av ekte skjønnhet.

Du er populær nå, du gjør det stort.
Blant dine utellige venner er du den perfekte taler.
Du har 5000 venner på facebook som følger deg der og da.
Der og da sitter du på kaffe med dine venninner, baksnakker litt de andre, bare ikke deg selv!
Om ikke så lenge skal du gifte deg drømmeprinsen, han rike med smilet.

Det som egrer meg er at du enda mangler det som du burde hatt:
Frihet, forståelse for andre, og ikke minst toleranse for det ikke-perfekte.
Når var det sist gang du kontakten noen uten å få noe tilbake?
Når var det sist gang noen trøstet deg, fordi de brydde seg om deg, og ikke sin status, eller dine penger?


Kjære Miss Ugly.
Jeg ser ditt rynkete ansikt, alle dine kviser.
Jeg ser dine guletenner, de du har igjen.
Du har lenge vært lubben, og dine klær er full av full.
Håret ditt står til alle kanter, og er virkelig bustete og fælt!

På facebook har du bare 15 venner, men de følger deg alltid!
De få vennene du har elsker deg for det du er.
Hver dag lever du med de som betyr noe, som om det skulle vært den siste.
Du lever livet, drikker, røyker, spiller lotto og har det gøy.
Du er slettes ikke rik, du har en gjeld å betale.

Tross ditt utseende og din gjeld har du klart det.
Du smiler tross alt når du er blid, og lar være når du er deprimert.
Vi vet alle hvem du er, og du er ærligheten selv.
Der og da sitter du på pubb, drikker litt og forteller vulgære historier om deg selv med masse selvironi.
Et løfte er for deg et løfte, en venn er en venn og slettes ikke et dollartegn.

Tell me, who are the (real) beauty and (who are) the (real) beast?
(Skrevet av Aylar Von Kuklinski, 19. november 2011)



Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

5 kommentarer
    1. dype ord som stemmer virkelig med denne “dyreverdenen” vi lever i..janteloven kan gå og stappe seg langt oppi der sola aldri skinner..jeg vil heller ha indre skjønnhet enn falsk skjønnhet ^_^

    2. Nok en gang, genialt skrevet. Virkelig skjønnhet er den indre skjønnheten og de som har evne til å se den er også de virkelige venner. Ha en super lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg