FULLSTENDIGKAOS I “KEN OG MORTEN”-LAND!

Sitter og blar litt i bildearkiver her og der. Mest der, ikke her!
Har nå tenkt å legge ut noen bilder fra i fjor.’

Helt siden 17. juni 2006 (5 år siden) har jeg sammen med gode venner og bekjente laget filmer i en serien som jeg har kalt “Ken og Morten”. “Ken og Morten” er en film serie som det hittil er laget 57 filmer i, hvor den korteste filmen har endt på 28 minutter og den lengste filmen (jubileumsepisode 50) ble på 3 timer og 55 minutter!
De fleste filmene ligger normalt på cirka en time eller en og en halv time. Det er jeg fra starten av som har stått bak filmene, det er jeg som har regissert filmene, bestemt handlingen, hva folk sine rollefigurer skal hete, også videre.
I tillegg spiller jeg hovedpersonen Ken. Jeg står bak kamera og filmer de scenene jeg ikke spiller selv, det er jeg som redigerer alt og da mener jeg alt! Jeg som samler sammen folk og bestemmer hvor vi skal møtes, hvem som skal være med til den og den dagen, bestemmer handlingen som sagt og folk gjør hva jeg vil. Merkelig nok.

I løpet av de 57 filmene har jeg hatt med litt over 200 mennesker. Hvor de fleste har vært i 12-16 års alderen. Men har også hatt med noen over min alder også.

Tenkte å dele noen stillbilder jeg har tatt fra samtlige filmer som ble laget i fjor jeg altså i 2010.
Kan ikke legge ut så mye, fordi det er en god del av de som er med, og har vært med i filmene mine som ikke vil havne på nettet, også derfor jeg ikke legger ut enkeltscener en gang på youtube lenger. Men her har dere noen stillbilder jeg har tatt fra samtlige episoder som ble filmet i fjor!:


Ken Jimmy (spilt av meg) har en mildt sagt jævlig periode og vurderer å gjøre slutt på livet!


Min kjære rollefigur Ken Jimmy Krakk jakter på en fiende, og finner spor!


Ikke alt er fryd og gammen for Ken Jimmy i denne scenen!


Morten Svendsen Junior prøver å rette opp Ken Jimmy som har tidenes fylleangst!


Morten Svendsen har et noe depresivt og mørkt øyeblikk i livet sitt.


Oppdal Videregående skoles vaktmester Kurt Egil Stokke hører merkelige lyder utenfor kontoret og skal ut og sjekke, likefør han blir skutt og brutalt drept!


Ken Jimmy har gått amok på sine venner Ken Donald Ultra Toroyama og Morten Svendsen Junior og går her løs på sin bror Toerris Toe Leena med ishockey-kølle!


Radiokongen Bill Lie sitter sjokkert mens han prøver å lede en direktesending med en dritafull, og deprimert Morten Svendsen Junior som gjest i studio!


Morten Svendsen Junior er gjest i radioprogrammet til radiokongen Bill Lie, og er sørpa full! Skandalene står i kø!


Den levende, pedofile sjømannsdukken Sigvart klarer å rømme fra sin fæle eier som har sexuelt missbrukt han i en lengre tid. (Den slemme eieren er Ken Jimmy…)


Xenia er tatt i gissel av leiemorderen Mona Ravn, og dessverre for min rollefigur Ken Jimmy møter han de tilfeldig under denne scenen og Ravn har også noen fjær å plukke med han!


Ken er i en veldig lite hyggelig situasjon med leiemorderen Ravn!


Morten og Ken har en noe åpen samtale og avslører et par hemmeligheter for hverandre de har holdt på en stund.


Ken Jimmys lillesøster Helene Krakk merker at noe ikke er som det skal i nærområdet.
(Helene er forresten spilt av min ekte lillesøster, som også har blogg, sjekk den ut her!)


Torpedoen Razzy Snake har fått i oppdrag å starte en “liten” brann.


Krakk er igjen i dyp shit og får grisebank av den noe eldre og voksne leiemorderen Mona Ravn!


Ken Jimmys synske bestemor har sett fremtiden igjen, og melder dommedag!


Kebb Sprite og Minni Jønsson jakter på bjørner i skogen, men finner noe mye mer interesangt; dopdealere!


Avdøde Monica Pedersen går igjen!


Avdøde Monica Pedersen går igjen som gjenferd, 3 år etter sin død!
(Min venninne som spiller Monica har forresten blogg også, som kan sjekkes her)


Søsterparet Monica og Merete gjenforenes!


Leiemorderen Ravn før høre på radioen at det er en sak om henne og hennes inntil da, ukjente sønn, og er ikke glad for at intentiten og livet hennes er allemannsleie, og lurer på hvem som har sladret!


Det diskuteres om Ken Jimmys tvillingbror George Rune skal få være med på heroinjakt, og hvor stor andel av penger han i såfall skal få for å delta!


Under den nervepirrende heroinjakten blir Ken Jimmy skutt av en ukjent skyter som skyter fra avstand, og teamet må fortsette mens en såret Ken Jimmy ligger blødende på bakken.


Kebb, Mona, Merete og George Rune fortsetter heroinjakta uten Ken Jimmy og møter snart et par fiender som gjør alt for å stoppe dem!


Kebb, Mona, George Rune og Merete møter under sin heroinjakt på et par hevngjerrige fiender som litt senere stenger dem inn i en ukjent campingvogn.


George Rune, Mona og Kebb Sprite er blitt innestengt av sine rivaler i en ukjent campingvogn, i samme vogna finner de mer enn nok heroine å bli rike på. Nå gjelder det bare å komme seg ut!


Gjengen har nettopp kommet seg ut av campingvogna. Litt senere på kvelden klarer George Rune, Ken Jimmys tvillingbror å stikke av med vogna og tar all heroin selv og stikker tilbake til Oslo sammen dag som han kom til Oppdal, forså å aldri komme tilbake igjen.


Toerris og Mona avhører et par fulle ungdommer!

Dette var altså 1 prosent ikke det en gang, av hva jeg kunne lagt ut fra alle 57 filmene jeg har laget hittil i “Ken og Morten”-serien fra 2006-2011. Alle bildene her er kun fra 2-3 forskjellige filmer som jeg og noen venner laget i Oppdal i fjor (2010). Har ingen stillbilder liggende fra 2006, 2007, 2008, 2009 eller 2011. Bare 2010 bilder som jeg har på pcen nå, skulle jeg funnet flere, fra andre av årene jeg har filmet med venner så måtte jeg finne frem et par backup cder i såfall og det gidder jeg ikke nå… 😛

For den som måtte lure: Å se alle 57 filmene i denne sammenhengende dramaserien min, ville tatt over 3 dager og da har jeg ikke regnet med rulletekstene i filmene eller vignettenes tid.

Hva syns dere! Synd at jeg ikke kan legge ut videoklipp, men det er som sagt fordi det er en god del av gjengen som ikke vil jeg skal publisere dem på nettet.

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

11 kommentarer
    1. fikk lyst til å se den videoen..har sett på de to siste videoene dine..den om “anonyme” personen og den om fjernkontrollen..du er god =) ROCK ON! ;D

    2. hehehe..takker ^_^
      skriver man det, så har man på en måte sagt det ;P
      jauda…sitter å redigerer videoklipp som snart havner på bloggen min..men tror ikke det blir like bra som dine ^_^

    3. alexsandra: det er ikke meningen å plukke ned den gode stemningen du har klistret fast med gugggugg slim opp i taket, forså å legge den ned på gulvet; men den videoen som kommer om en halvtime cirka; er ikke akkurat store greiene.

      mer en slags uoppfinnsomt rosablogg-video om hva jeg har i skapet på badet, skapet bak speilene. og der er det ikke en safe med penger for å si det sånn.

    4. vaniljeogpepper: Mange som har lyst til å se de filmene der, og de enkelte stilbildene jeg la ut fra noen av fjorårets filmer gjorde sikkert ikke saken bedre, nei. Hehe. Men altså, hver forsiktig med å røpe den grisenysjerrigheten din, vil ikke at en av mine beste bloggvenner skal kidnappes av Gilde og ende opp på middagsbordet mitt på julaften.

      Du kunne godt ligget på middagsbordet mitt på julaften, men på en annen måte om du skjønner. Heldige mannen du har! 🙂 Småsjalu jeg, hihi.

    5. jamen, det er jo gøy det da ;P hehe..du greide ikke dempe stemningen du ;D
      tror fortsatt du er flinkere enn meg når det gjelder videoredigering 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg