6 BANANER PÅ 3 MINUTTER OG 50 SEKUNDER

I går forsøkte jeg å finne ut hvor kort tid jeg kunne kjøre i meg seks vanlige bananer på. Årsaken til at videoklippet ikke er lagt ut på bloggen før nå er at det oppsto noen problemer de to første gangene jeg prøvde å legge ut videoen, men nå er den endelig allemannseie!

Må forresten fortelle om noe annet som skjedde i natt… Og det var en stund etter at jeg forsøkte å fullføre dette prosjektet. Begynte å blø veldig neseblod, som jeg ikke fikk stoppet. Det rant lenge og det rant mye. Først forsøkte jeg å ligge med ansiktet bøyd bakover i sofaen, altså helt ned mot gulvet mens jeg holdt papir mot nesen. Det gjorde jeg i cirka 10-15 minutter, og det hjalp ikke.

Det står forresten også på diverse helsesider på nettet at du IKKE skal ligge ved neseblod. Litt senere prøvde jeg å sette meg med hodet bøyd helt ned mot gulvet, altså hodet fremover. Det hjalp heller ikke, enda jeg satt slik i jævlig lang stund. Når jeg fjernet papiret fra nesen så jeg bare en stor tykk klatt med blod, og deretter fosset det på med mye mer, fra et og samme nesebor.

Eneste som hjalp var å sitte helt vanlig, med hodet forsiktig bøyd fremover. Man skal forresten IKKE ha hodet bøyd bakover, aldri, aldri bakover. Det kan faktisk være farlig, på grunn av tyngdekraften. Man skal alltid enten stå eller sitte, med hodet forsiktig bøyd fremover, mens man prøver å stoppe neseblodet. Skal mildt sagt innrømme at jeg ble urolig… Og har et spørsmål å komme med, kan faktumet at jeg spiste så mange bananer på kort tid være utløseren til nesebloddramatikken som oppsto senere samme dag, altså i går? Skal sies at jeg brukte over 2 timer på å få vekk neseblodet… Spiste veldig mye usunt i går… Spiste 6 pølser med brød og ketsjup til frokost, kastet i meg 6 bananer på 3 minutter og 50 sekunder som dere så, og spiste en hel grandiosa Pizza for meg selv mens jeg så “Nytt på Nytt” på “Nrk1HD”.

Kort omgjort spørsmål: Kan spessielt uvant matinntak utløse neseblodfoss?

Var mildt sagt nokså urolig de 2-3 timene i går. Tenkte på hjernehinneblødning og det som kunne vært verre. Fikk plutselig en viss dødsangst. Kjenner nå at jeg har mistet en del blod i går. For det er mye blod som dere ikke har sett, blod som fylte doen, som jeg tappet ned minst 8 ganger… Og da var doen mye mer full av blod enn jeg tok bilde av på slutten her… Hele vannet i doen var blod… Også videre… Er nokså kvalm og svimmel i dag nå kjenner jeg ja. Veldig selvforskyldt…

Da skal jeg jammen meg innpå nav.no og sende inn meldekort slik at jeg får noen kroner å rutte med de nesten 14 dagene. Ønsker alle sammen en god helg, og håper alle sammen har det bra. Ta vare på dere selv og deres venner, og ja seff… Også familien for dere som vil gjøre det å.

Vi blogges!


Reklame: Ta turen innom Kiddys fantastiske blogg. En 21 år ung jente som med en designer i maven! 🙂
kiddys.blogg.no

20 kommentarer
    1. Ganske så fin blogg du har! Den er nice 😉 Ha håper du får en lørdag videre!!! :D…….. Du vil vel ikke legge meg til venn? Det hadde vært kult 😉

    2. God morgen & what the hell,,,(det så nesten ut som du hadde kutt oppå neseryggen)
      -min likestilte_ halvdel tok operasjon pgav mye neseblod å det funka bra..En såkalt enkel prosedyre hvor de ”svidde ” av et eller annet..#han sover så jeg får ikke spurt enda,men det går kanskje sjekke det på nett og..#

    3. ..nå har jeg forhørt meg litt:dette er dagkirurgi og du er ferdig etter ca 30 min-å er ikke vondt..(å han har egentlig lav smerteterskel når det kommer til slike ting;)
      De bruker en form for syre,som da svir av de ytterste blodårene inni neseveggen-du får bedøvelse i neseborene via en bomullsdott.
      (men anbefaler at du slutter å pelle buser,hehe;))
      Hørtes ikke detta greit ut da??
      Kontakte fastlegenannen lege-tenker det ville vært bedre for deg:))

    4. -Han herre andre halvdelen min har en mor som jobber på avdelingen,så det var jo gratis,men tror egentlig ikke det koster særlig mye ,å om du må betale noe burde du kanskje få igjen fra trygdekontoret (selv om det nesten er verdt å betale selv,enn å gå igjen den papirmølla;)
      Det er jo en nødvendig operasjon!!

    5. Jeg var mye plaget med neseblod da jeg var i tenårene, sammen med ene sønn min. Jeg satt litt fremoverbøyd og klemte over nesebeinet til det stoppet. på vinteren brukte jeg snø for å stoppe blødningen.

    6. SV:ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh JA;HAHA,nå skjønte jeg det..Shame on me;))
      ..men jeg mente alt jeg sa..)
      I feel ya..kjenner den i margen jeg og, å spess de som i tillegg henger seg i kroker og diverse…

    7. Du burde få i deg noe jern når du har blødd mye neseblod. Akkurat som oss jenter, vi burde få i oss ekstra jern når vi har vår spesielle uke i måneden. Hehe.
      Jeg har faktisk aldri blødd neseblod før. Uansett hvor mange ganger nesa mi har blitt skadet, slått eller jeg har pelt i den. Haha XD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg