HALLOWEEN VS. JUL

Da har jeg omsider klekket ut et nytt “??? Vs. ???”-innlegg. Denne gangen skal jeg ikke sette to personer av kjøtt og flytendes blod opp mot hverandre. Nå skal jeg falleri fallera sette to høytider opp mot hverandre. Den ene elsker jeg like mye som min beste venn, rent bortsett fra at jeg elsker min beste venn enda bedre, og den andre høytiden missliker jeg like sterkt som jeg missliker mobbing og fordommer.

Kjære grottenisser, hageslanger og lodottkaniner;
Hva foretrekker dere kjære søttiser av disse to alternativene?:


(bilde tatt fra: stampartic.blogspot.com)
A. JULETIDEN


(bilde hentet fra:shoebar.no)
B. HALLOWEEN

Personlig liker jeg Halloween best, mens jeg kan ikke fordra jula i det hele tatt. Jula er jeg alltid ensom, i jula er det bare stress, og det er den høytiden som alle liksom skal være sammen, noe som gjør meg enda mer ekstremt ensomt. Og jeg sier det igjen, ja jeg har familie, men føler meg mer ensom i nærheten av familie enn om jeg hadde vært helt alene… Generelt liker jeg ikke ting som er bare mas, stress, og jeg er heller ikke glad i noe spessielt som har med jula. Og dessuten Jesus-mongoen ble ikke født i Desember en gang! 😛

Nei, seriøst, jeg liker Halloween mye bedre. Da går det greit å være alene. Kommer mest sannsynlig til å være oppe hele natta da og se 5 skrekkfilmer jeg har bestilt fra cdon denne uken som mest sannsynlig kommer i morgen. Ikke gidd å spørr hvilke filmer, legger heller ut innlegg i morgen eller lørdag om det. Og dessuten er Halloween, godteri, godteri, godteri, spøkelser, gjenferd, død, Marilyn Manson, Tim Burton, overvoksne mennesker som lar seg irritere over ungdom, godteri, brus, godteri, film, film og rett og slett KOS! 🙂 Så nå vet dere altså at jeg hater jula og elsker Halloween.

Men hva med dere? Kjære mine småtroll i min lille eske, hva liker dere best? Og hvorfor i heiteste Thailand gjør dere det? BEGRUNN, OR DIE!

Vi blogges!

Ok, et positivt ord om jula, men bare ETT! Og det er denne låten, ikke originalversionen, men COVER-versionen med deilige Cooper-mannen:

Men når jeg først har lagt ut denne må jeg legge ut noe Halloween-aktig innen for musikkens verden også.

HAPPY HALLOWEEN MOTHERFUCKERS! 🙂
Sånn, da prøver jeg å skrive det igjen:
Ønsker alle sammen en god kveld videre. Håper at alle sammen har det bra, og at dere tar godt vare på dere selv og deres venner. Ønsker alle alt godt.
Vi blogges!

Og ikke noe PS, nå! Hehe…

18 kommentarer
    1. Jeg liker nok Halloween MYE bedre enn Jula 😉 En gang må vi feire Halloween sammen vel? Jeg skal i så fall være heks, det er liksom noe jeg kler 😉 he he

    2. liker begge to så godt, på Halloween har jeg “lov” til å kle meg ut. Men julaften er jo så koselig =0… i dont know. begge?

    3. Jeg liker begge deler, å kle seg ut på halloween er jo kjempegøy. Men tror nok jula vinner. Elsker å gjøre andre glade og at andre gjør meg glad. Også blir jeg vanligvis i så godt humør i jula. Også all den gode maten og godteriet og kakene. Også blir det alltid mye ekstra kake, siden lillebroren min har bursdag første juledag ^^

    4. Julen! Julen er den tiden du skal legge fra deg alle fordommer og bare være snill med dine medmennesker. Bruke tid på å være snill med de rundt deg og tilbringe tid med de du er glad i. Pluss jeg får spise pinnekjøtt. Mmm pinnekjøtt. Halloween er bare masse kjøpepress, unødvendig høytid vi ikke engang feiret for 7 år siden.

    5. Jeg elsker Halloween, der man for en kveld kan vere akkurat den man vil og spise masse snop, men må nok inrømme at jeg liker jula bedre. For det første varer den lenger, noe som er viktig, siden jeg elsker å ha fri ^^ Man får gaver og gleder andre ved i gi dem noe de ønsker seg. Jeg liker juletrær, pepperkaker, innpakningspapir og så klart snøen! (dersom det er snø da ..) Det er mye dritt som følger med jula også, men det er ingen vits i å skrive ned. Anyways: jula får min stemme 🙂

    6. Jula 🙂 Jeg er ikke kristen, men husk at vikingene feiret jól! At sola snudde 😉 Jeg er sykt lettskremt, så skrekkfilmer er jeg ikke veeldig glad i haha:) Selv om jeg ser de med andre og klamrer meg fast i sidemannen. Har faktisk aldri sett en alene 😮 Har du sett “May”? Herregud klarte ikke slappe av ordentlig etterpå før det hadde gått en uke… Og den er visst ikke spesielt skummel i forhold til masse annet. Jul er nok mer meg 😀 kos med peis, kakao, pynting rundt i huset og julesanger! Chille i pysj første juledag, spise deilig mat og spille tv-spill med andre, beste dagen i året<3

    7. Liker jul! Siden det er den tiden jeg faktisk kan endelig slappe av og for en gang skyld oppføre meg som en dritt unge! Spise masse godteri om morgenen mens man ser masse barne tv. Spise den beste maten jeg veit om: pinnekjøtt!! Jeg bare elsker pinnekjøtt. Så er det å sitte å spise hau med goddis nok en gang mens man åpner pakker.
      Er glad for at jeg er ganske nær familien min. Snakker mest om moren min, stefaren min og søsteren min^^, Så kommer bestekompisen min hit i 2 uker, og skal feire jul med oss. Som er vel det jeg ser mest frem til.
      Eller er Halloween gøy, hvis jeg hadde hatt noen å være med da.

    8. *~ Sarah Elenem ~*: oi, nå ble jeg faktisk litt overrasket. hadde alltid trodd du heller var sånn Halloween-jente fremfor julejente. Man lærer noe nyttig hver dag. 🙂 Kan legge til en ting jeg liker med jula da; Jule-Sara. Hehe 🙂

    9. Jeg er en svææært gammeldags mamma som elsker å gjøre ting for familien min og sammen med dem. Derfor liker jeg både jula og Halloween. Jeg baker og pynter og koser meg masse sammen med de av familien som er hjemme. Halloween ser jeg EN skrekkfilm, for det er den eneste i den kategorien jeg liker… I jula er det masse som foregår, men da jobber jeg desverre endel også. Når vi er hjemme alle fire i familien ser vi film, spiller brettspill eller noe annet koselig sammen innimellom. og det er en tradisjon vi har hatt så lenge jeg kan huske… Så hos meg blir det “Jatakk, begge deler”

    10. hm.. Vanskeligt. Liker egentligt ikke så godt julen lengre. Alt for mye mas og press om å kjøpe julegaver til alle 😛 Før når jeg var mindre elsket jeg Halloween, men mor og far nektet meg å gjør noe halloween-ish :S Så når har jeg bare vendt meg til at halloween er en helt anminnelig dag, akkurat sånn som de har prøvd å lært meg opp. Teit. Stemmer heller for sommerferie jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg