VAMPYR VS. EHM… VAMPYRER!

Sitter her og nå og koker meg grøt, risengrynsgrøt 🙂 Så når grøten blir ferdig har jeg tenkt å gå løs på flere episoer av “The vampire diaries”, sesong 2 på Blu Ray. Tror jeg har igjen så mye som cirka 11 episoder jeg ikke har sett enda. Helt hekta. Så sikkert 12 episoder i går, nesten uten stopp!

Vel, tenkte å ha en liten avstemning her. Jeg liker vampyrer generelt, til og med den tragiske filmserien “Twillight” går greit innimellom hos meg. Selv om jeg helst styrerer unna det! Det jeg tenkte å spørre om, er hva dere foretrekker, True Blood eller The Vampire Diaries? Som dere kan se under har jeg begge seriene på Blu Ray, og er fantastisk å se på min 42 tommer store tv i full HD-kvalitet!


Som dere kan se liker jeg vampyrer godt selv om jeg er gutt, har til og med nesten bare vampyraktige puter og kopper 🙂 I tillegg til en sort paraply hvor det står “Vampire” <3


Slik så grøten ut for litt siden, ser mer tykk ut nå, snart klar!

True Blood eller Vampire Diaries? Er vampyrer helst en jentegreie? Hva syns dere om Twillight, hot or just tragisk?
Og helt random, er det flere enn meg som virkelig HATER Jusin Bieber og Anna Anka?

Vi blogges! 🙂

10 kommentarer
    1. Jeg synes det er veldig interessant at du tar opp det her, jeg har nemlig verdens sterkeste meninger om alt, haha. Men ja, jeg vet ikke om du har sett den orginale Dracula filmen? (Bram Stoker’s Dracula fra 1992, basert på boka til Bram Stoker) Hvertfall så er dette filmen alle andre vampyrer kommer fra i filmverden.
      I denne filmen er vampyrer heeeelt annerledes enn det de er i dag og det irriterer meg at per dags dato er den stereotypiske vampyren glitrende og “snill” om man kan si det sånn. Jeg synes ikke vampyrfilmer/serier er jentete, men Vampire Diaries, True Blood og Twilight har gjort vampyrer til klisjéer og rett og slett bare ødelagt den orginale vampyren.

    2. Jeg har (dessverre) ikke sett True Blood, men skal kjøpe meg serien” Jeg er veldig fascinert av vampyrer, så kommer helt sikkert til å like den også.
      Er derimot STOR Vampire Diaries fan, og synes Damon har en HERLIG humor! Så sarkastisk, ironisk – MORSOM!
      Twilight går bra, jeg liker filmene – men de er jo ikke VAMPYR-vampyrer 😉 Jeg likte det ei bloggvenninne omtalte Edward som “en misforstått fe!” Hahahaha! Er litt enig jeg 🙂
      Hater Bieber og Anka? Jeg er helt likegyldig til begge 🙂 Jeg hater generelt ikke, og særlig ikke mennesker jeg ikke kjenner!

    3. Elsker begge seriene og tror ikke man kan sammenligne dem i det hele tatt. Har sett ferdig sesong 4 av True Blood og synes det pinefult å måtte vente til sommeren før sesong 5 kommer. Skal straks ta fatt på sesong 3 av TVD, du har noe å glede deg til. De tøffere der også føler jeg.
      Jeg er nå en stor Twilight elsker også, men ser at det ikke er en klassisk vampyrserie i det hele tatt. Men *sukk* Edward da.

    4. Det Oda sa. Hele vampyrgreia nå om dagen er bare helt flau. Det finnes en million gode vampyrfilmer men alt ble ødelagt når det ble tatt opp igjen nå for noen år siden.. Se nosferatu, Dracula eller Dracula fra hammer serien isteden. Vampyrer er ikke for jenter, det er noe som har skjedd nå de siste åra. Noen som gjerne ødelegger en hel sjanger for å tjene noen ekstra kroner på mainstreamen!

    5. Vampire Diaries har jeg ikke sett stort av, så jeg skal ikke ytre noen meninger om det ;)True Blood er den beste serien ever, jeg virkelig eeelsker det. Ikke bare fordi vampyrer fascinerer meg utrolig mye, men også fordi det er utrolig bra musikk i serien, skuespillerne er usannsynlig flotte å se på og det er sykt spennende! Gleder meg utrolig mye til sessong 5 ^^
      Twilight .. Jeg har jo lest bøkene da, og de er utrolig spennende. Da jeg så den første filmen ble jeg skuffet, når jeg så de to neste ble jeg enda mer skuffet. De er vel greie nok, men bøkene er så ufattelig mye bedre! Men jeg liker nok de råe dødssexy vampyrene fra True Blood, bedre enn glitrende Edward Cullen .. lolz.
      Btw: siden du liker både vampyrer, blod, rock ‘n roll og Alice Cooper anbefaler jeg deg å se filmen; “Suck”. Den inneholder begge deler ;D Pluss Iggy Pop!
      Jeg hater hverken Justin eller Anna. Jeg bare liker dem ikke spessiellt godt 😉
      Klem fra meg ^^

    6. Haha så motsetningene dine i vampyrland er Vampire Diarrhea og True Blood?! Det er jo to sider av samme ulla. True Blood er riktignok litt mer tro til sjangeren men den er fortsatt sikta inn på det kvinneliget markedet. Så eneste forskjellen på disse seriene er vel at Diaries er for fjortiser og True Blood for de som har bikka 16.
      Nei ta heller å gå tilbake til 1922 som Oda sier og start der.. Den nye generasjonen vampyrfilm/serier er bare flau!

    7. Jeg har ikke sett vampire diaries…Jeg liker ikke true blood, jeg synes det bare var teit, men ikke på langt nær så teit som Twilight! Jeg skjønner IKKE at folk kan like Twilight!….-.-
      Vampyrer er egentlig IKKE jentegreie i det hele tatt, men Twilight har ødelagt det!
      …..Og du er ikke den eneste som hater Justin Bieber og Anne Anka! xP

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg