Et sted for alle

 

Et sted for alle
Et sted for alle
Et sted for deg, et sted for meg

Når vi på jorden vandrer rått
Kjenner vi sjelden til våre verdier
Og hjertets handlinger forfaller brått

Penger, jobb, forpliktelser og avtaler
Så mye vi skal rekke før dagen tar slutt
Vi gifter oss med jobben, statusen og ryktet
og skiller oss stadig mer fra det som betyr noe

Kanskje 50 timer hver uke til vår jobb,
kanskje bare 4 til våre venner og familie.
Ja, enten du er en vaskefille eller en snobb,
det er ikke til å unngå, livets korte tid blender oss fra å leve.

Så mange vi fryser ut på vår vei, noen vi velger, noen vi glemmer,
men på et sted er likevel alle samlet til syvende og sist.
Under jorden vi føler oss ikke lenger trist.

For under jorden skal vi alle en gang samles igjen
Når vi engang gror inn i hverandre igjen som jord,
Ja, først da er verdens ensomhet igjen ikke stor
(Aylar Von Kuklinski, 18. september 2011)

Vi blogges!

4 kommentarer
    1. Virkelig flott skrevet var det:):)
      Og så sant…jeg vet nå hva jeg skal prioritere heretter, man får en vekker når det skjer store omveltninger, livet blir et kaos, først da tenker man på hva som egentlig betyr noe i livet ditt… og hvorfor man ikke tok mer vare på familie og venner..mer sammen med dem, jeg skal iallefall slutte med å ha det så travelt når jeg blir frisk, penger er ikke alt her i verden.
      Masse gode klemmer kjære vennen min, fra Mira vennen din:)

    2. Mira`s Gotiske Verden: Tusen takk bestevennen min <3 Du aner ikke hvor mye du betyr for meg Mira, håper så inderlig at du blir bra igjen, og det snart. Er så trist at du er blitt syk, kan ikke få sagt det rett og slett...

      Er så og si en veldig trist verden vi lever i, blir så nedslått av å tenke på hvordan så utrolig mange rundt meg lever livene sine. Jeg burde slettes ikke tenke så mye på det, men og med at de fleste nærmeste vennene mine dessverre er blant veldig mange som jeg synes "lever livene sine feil", så er det veldig vanskelig å la være.

      Forstår ikke hvorfor folk må leve så mange timer med skole og jobb, forpliktelser, strenge krav og at de kan leve med så stor avstand fra sine nærmeste i så lang tid... Sikkert veldig egoistisk å si, men jeg synes det er tragisk. Stort bedre blir det ikke av at jeg stadig mer mindre og mindre a4 for hver dag, og dermed blir mer og mer ulik folk flest, og igjen mer ensom for hver dag.

      Men samtidlig; skulle jeg leve med å gjøre flere a4-ting jeg ikke tåler tanken på en gang, så blir det i hvertfall ikke bedre. Jeg får bare fortsatte å leve som den jeg er, noe annet er bare feigt. Vil heller være han tøffe, og dønn ensomme fyren som var den han var, og ble ensom for det... Fremfor han feige som egentlig gjorde ting han ikke hadde så mye til felles for, og faktisk fant ut da at han følte seg enda mer ensom av det, enn da han faktisk var ensom, men da likevel veldig sær og original.

      Blir så utrolig godt å ha deg på besøk en gang i fremtiden, tenker mye på det hver dag jeg nå. Ser mye mer fram til å møte deg, enn noe annet. Gleder meg mer til å møte deg enn Halloween, bursdagen min, til jeg får ferdiggjort det hemmelige prosjektet mitt som du vet om (kan jo tjene en del penger på det, hvis jeg er heldig), og MYE MYE mer enn julaften og nyttårsaften som alltid pleier å være de to vondeste og verste dagene i mitt liv. Vil ikke si hvorfor her..

      Stor klem fra meg til deg <3 Kjempe glad i deg bestevenn og storesøster! <3

    3. Hei igjen min beste venn:)
      Jeg forstår alt og har faktisk tenkt på å legge ut et innlegg om akuratt dette. Jeg leste det i et blad på jobben en gang om at vi faktisk ikke er frie men slaver under et system vi blir tvunget inn i.
      Det går ikke an å leve som man vil, det er derfor mange havner på stoff og alle ugreier fordi de ikke orker presset i samfunnet.
      Man skal være vellykket her i verdens rikeste land, og samtidig topper vi lista over psykiske problemer!!
      Det sier seg selv at noe er alvorlig galt.
      Jeg gleder meg også masse til å møte min lillebror det skal bli så gøy:):) Og jeg håper inderlig at
      prosjektet slår an til tusen!!:):):)
      Masse masse glad i deg og gode klemmer fra Mirasøstervennen din:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg