SELVMORDSPAKT (VIDEOBLOGG)

Kveldens tema er selvmordspakt.
Det at to eller flere bestemmer seg for at de andre skal dø dersom den ene dør, eller blir alvorlig syk.
At ingen av de som går inn i pakten, skal leve videre, uten den andre.

Selv mener jeg at dette er en veldig trist og meget alvorlig pakt å gå inn i.
Til tross for at alle helt sikkert har en helt spesiel person i livet som man ikke vil leve uten, så er ikke selvmord etter vedkommendes død, noe god løsning.

En ting er at man da slipper å leve med savnet etter den eller de spesille det gjaldt, men en annen ting er at når noen begår selvmord, vil det alltid bli en byrde for noen andre som må leve med spørsmål og sorg resten av livet.

Skal innrømme at jeg i de siste ukene har tenkt mørke tanker. At jeg innimellom tenker på at jeg vil dø, at jeg ikke lenger ser meningen med å leve. Blant annet fordi jeg føler meg veldig ensom i verden.
Likevel, jeg lever enda, og har ikke tenkt å skuffe de få som bryr seg om meg, ved å ta mitt eget liv.

Vet selv hvordan en slik belastning er, og det er ikke noe jeg vil belaste andre med!
Ingenting er så traumatisk som at noen i vennegjengen eller familien tar sitt eget liv…

Utenom at jeg skriver på bloggen innimellom, så skriver jeg også i en liten bok, ikke en dagbok, men en bok jeg skriver generelt i, hvis jeg har noen tanker å skrive ned. Boken er privat, men kan likevel vise den ene siden som jeg skrev i kveld:


(Andreas Flatås Storli er mitt virkelige navn…)


Grunnen til at jeg skriver i denne boken innimellom er at jeg vil ikke skrive om alle mine mørke tanker her offentlig, og vil heller ikke fortelle noen om alt, fordi jeg vil ikke at folk skal uroe seg for mye for meg. Det fortjener ingen… Spesielt ikke mine nærmeste. Derfor har jeg også en bok, som jeg i det siste har begynt å skrive ned de notisene og tankene jeg ikke vil at offentligheten og andre personer enn meg selv skal vite om.

Ønsker alle en god natt <3
Vi blogges!

9 kommentarer
    1. Du fokuserer på det riktige syns jeg! At du selv om du ikke har det så lett selv alltid klarer å tenke på de rundt deg og at de også trenger deg i sitt liv. Du ser ting utenfor din egen boble, og det er viktig. Man må aldri rote seg for mye inn i sine egne depressive tanker…

    2. Å tårene renner. Dette er jo ikke helt det samme, men ligner.
      En vennina og en kompis av meg var sammen. Så omkom vennina i en bilulykke. Dagen etterpå kjørte kompisen min inn i samme fjellvegg. Sånt er så trist… 🙁
      Utrolig godt å se deg andreas!! selv om dette er et dystert tema, er det et lite lyspunkt at jeg får se deg 🙂 Stoooor klem fra meg <3

    3. Happypain: Huff, beklager så mye for at jeg fikk deg til å tenke på det 🙁 Dette visste jeg ikke om.

      Skal prøve å veksle litt snart, slik at det ikke blir bare vanskelige temaer jeg snakker eller skriver om. Vil jo veldig gjerne oppmuntre og glede, i tillegg til at jeg forteller hva jeg mener om ting som folk flest ikke tørr eller vil snakke om.

      Tusen takk for enda en flott kommentar fra deg vennen, savner deg jævlig mye <3 Du betyr mye for meg, og du har en stor plass i hjertet mitt, og tankene mine. Meg mister du aldri. Takk igjen for kommentaren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg