JEG HATER FESTIVALER, FULLE FOLK OG MASSE FOLK!

Da er klokken omsider blitt 01, det er natt og det er søndag. Jeg har vært ute i natten og gått siden litt ca. klokken 22.
I nesten tre timer har jeg gått rundt, som regel på diversje skoleveier, skoger og andre gågater, helst lengst unna sentrum, i natt er det nemlig festifal i Oppdal sentrum, og jeg må bare beklage for at jeg er så ærlig, men jeg må få det ut før jeg legger meg; jeg hater festivaler!

Først og fremst, hva i helvete er vitsen med å spille musikken så jævla høyt? Jeg var som regel et godt stykke unna der festivalen er i natt, og det høres veldig langt unna. Utrolig dumt å spille så høyt, vil folk virkelig bli døve? Akkurat det driter jeg i, hvis folk er så tragiske så greit!


(bilde tatt fra: twww.folkefestivalen.no)

Jeg var ikke spessielt mye i nærheten av sentrum i natt, trivdes mye bedre på en vei i et skogområde i Oppdal, hvor det forsåvidt er noe flaggermus i lufta, men det gjør ikke meg noe….

De virkelige ubehagelige følsene kom de to gangene jeg var dum nok til å gå gjennom sentrum… Vet ikke helt hvorfor, det er ingen som har gjort meg noe, sagt noe eller noe.. Men når jeg går i nærheten av foreksempel Oppdal sentrum på nattetid, så starter det smått med at jeg blir noe usikker, redd, smådeprimert, engstelig, forså klarer jeg meg å hisse meg opp over tanken på at så mange absolutt må drikke i helgene, og hvor teit jeg syns det er at folk spiller så alt for høy musikk, drikker alkohol, hoyer og bråker. Idioti. Dette hater jeg virkelig, og det verste er, at det angår ikke meg, hvis folk absolutt skal drikke, røyke og spille høy musikk, så har jeg jo egentlig ikke med det, men likevel, jeg klarer å provosere meg sterkt over det, og bare jeg får med meg at det skal være festival, eller lignende så klarer jeg faen meg ikke å tenke snile tanker.

Hva meningen med dette innlegget er, har jeg ikke mer svar på enn at jeg må få ut mitt sinne og hat, altså det får jeg ikke, for bare jeg leser at noen koser hjemme med en liten øl foreksempel så kjenner jeg at jeg blir frustrert og nedtrykt uten å vite hvorfor.

I sikkert to timer nå har jeg gått som regel på forskjellige gåveier lengst unna sentrum og tenkt på festival, masse folk, at folk koser seg og har det bra med eller uten alkohol, og at det er så jævlig høy musikk som spilles på den festivalen som egentlig ikke er såååååå stor, så jeg fatter ikke det ekstremt overdrevne lydnivået.

Jeg fatter IKKE at folk må drikke og kose seg med alkohol, som med tiden bare er med på å sløve og rive ned kroppen, for å sette det på spissen, at folk sliter ut hørselen sin på sååå unødvendig høy musikk som Postgirobygget, Plumbo, Texum, To Far Gone, også videre… Jeg har ikke noe imot de artistene og bandene, Postgirobygget har jeg faktisk liggende på Ipoden min selv.

Igjen, jeg fatter ikke hvorfor folk må være på steder der det spilles så høyt, koster faen med 350 kroner for å være der en kveld. Forbanna suppeidioti-land :p Hehe, sorry.


(bilde tatt fra:cosybbdtc.blogspot.com)

Generelt vet jeg at jeg ikke liker for tanken på at for mange folk og slik, og at jeg med tanke på min diagnose nok er noe andereldes enn “folk flest”, spessielt med tanke på depresjoner og tanker angående øl, alkohol generelt, mange folk og slik..

Håper ingen gidder å hate meg for dette innlegget, jeg hater ikke noen av de enkeltmenneskene som gidder å betale 350 kroner eller 550 kroner på festival(er), pluss enda mer penger på alkhol og annet faenskap… Jeg bare forstår det ikke og jeg blir dessverre lei meg av dette. Og skulle ønske jeg ikke var født til tider, spessielt i helger hvor jeg på facebook leser om ting som har med at folk tar seg en øl, skal ut og treffe mange andre, drikke, spille høy musikk også videre…

Jeg innser at jeg nok er et ondt menneske som skriver slik, og det er ikke rart at jeg nesten alltid er så ensom som jeg er, beklager dette. Vil understreke at jeg ikke hater noen av enkeltpersonene som har disse vanene. Heller tvert i mot med tanke på enkelte, og det er kanskje en av grunnene til at jeg lar meg slite i stykker som jeg føler at jeg kan fint gjøre i kveld. Unnskyld.


(bilde tatt fra: adressa. no)

Jeg innrømmer det; jeg har nesten ingen venner, og føler meg veldig ofte ensom. Og med tanke på så sær jeg er så er det ikke rart jeg har store problemer med å finne roen med å finne noen likesinnede venner, noe jeg sikkert aldri helt vil klare. Jeg er sliter også med sjalusi, og tanker på at andre heller vil være på festival og ødelegge hørselen og helsa si på å drikke og eller røyke ogsåvidere, i stede for å være på besøk hos meg i min lille hule. Unnskyld for at jeg er så dårlig menneske. Det beste hadde vært om jeg hadde bodd langt oppå fjellet, langt fra folk, da hadde folk slippet å late som de brydde seg om meg, og jeg hadde sluppet å kjenne noen som jeg hadde vært så redd for…

For utenom frykten og ubehaget og redselen med å være i nærheten av så mange mennesker, og være redd for å bli utsatt for erting eller noe av fulle folk, så er jeg veldig plaget av å være veldig redd for de vennene jeg vet om som er på festival. Blir veldig trist og lei meg av å tenke på at mine venner drikker og sakte, men sikkert ødelegger helsen sin på det. Snart har jeg vel ingen igjen….

God natt.
Vi blogges.

12 kommentarer
    1. Bra lyd er et stort pluss på konsert, da må man gjerne ha litt volum. Men kan være enig at volumet blir irriterende høyt noen ganger, spesielt på slike arrangementer hvor man gjerne bare har musikken som bakgrunnsstøy mens man går rundt å prater med folk. er ikke noe kult når man må skrike hele tiden.

    2. Jeg synes ofte at å gå tur alene i natten, kan være mye bedre enn å gå på konserter. Jeg er så glad i stillheten, og den friske natteluften! 🙂 ikke den ekle, klamme, stinkende luften som ofte er på konserter 😉 Håper du får en fin kveld! 🙂

    3. Sorry for å si det, men du har ingen rett til å gå så hardt ut om mennesker som drikker! Har det noen gang slått deg at folk drar på festival å kun tar en pils fordi de syns det er godt eller kun for å høre musikken de liker? Og hvorfor kritisere folk som drar på fest? Det er sosialt og man har det gøy med venner og man blir kjent med nye! Du sier på slutten at du ikke hater disse menneskene, mens du i over halvparten av innlegget skriver om at du hater fulle folk og du hater oppførselen deres osv.. Da betyr det faktisk at du hater alle mennesker som drikker alkohol regelmessig og da vil det si at du hater relativt mange! Hat er et sterkt ord!! Alkohol er kommet for å bli og det er vanlig å ta seg en øl eller to! Ikke rart du føler deg ensom når det eneste du fokuserer på er å slenge dritt om andre som faktisk lever livet, har det gøy å nyter litt alkohol i ny og ne!

    4. Malin: Jeg har en følse av at jeg vet hvem både du og Anita er. Men skal ikke si noe helt sikkert. Jeg hater ikke de folkene som drikker, og det er igjen noe av det som gjør alt så vanskelig. Flere av mine få nærmeste er der, og det gjør at jeg sliter, og er veldig redd for dem oppi alt bråket, folkemengden og alkoholen.

      Men du har rett i alt det andre… Dessverre. Det har jeg jo skrevet selv å…

    5. Må nesten si at jeg er enig med deg når det kommer til drikkingen, men jeg elsker likevel å dra for å se mine favorittband. Jeg drar på festival/konsert kun for musikken og jeg drar alltid alene fordi jeg ikke har venner som er like interessert i den musikken jeg er interessert i. Synes dog det er veldig slitsomt psykisk siden det er så mange mennesker på ET sted (har sosial angst). Føler meg beglodd og vil egentlig synke ned i jorda.
      Var senest på Kaizers-konserten under Moldejazz og jeg la merke til folk som som snakket om at de ikke likte musikken, men de var der fordi det var sosialt og for drikkingen. Under selve konserten, var det nesten ingen som kunne sangstekstene osv og mange virket fulle. Synes at det er synd at folk vil bruke mange hundre på en konserbillett for så og bare drikke seg dritings og ikke bry seg om selve musikken. Er ikke det festivaler/konserter er til etter min mening :p

    6. tullegutt:P …………………..
      ……………………KØDDA!! HAHAHAAHAHAHHA du er ikke så tullete da… -.-

    7. syns det er kjempe gøy med festivaler og sånt, ha det gøy med venner og morsomt bare å se andre fulle folk ! haha de prøver å få min oppmerksomhet også Xd haha vittig !

    8. For det første : å gå på konserter med band/artister du liker gir deg gode opplevelser og fine minner. Og du har det hyggelig med venner. Alkohol er gjerne en stor del av festivaler,ja,men man trenger ikke drikke seg drita full,men f.eks komme i god stemningen og faktisk få med seg det man kom dit for,å oppleve konserten (en)
      Hvorfor kontakter du ikke noen av de vennen du har,og drar på konsert selv? Da slipper du hvertfall å gå rundt og irritere deg over støy og fulle mennesker,men heller ha det kjekt.

    9. husk at hat er et sterkt ord! og hvis du har så mye i mot bråk og festivaler som er om natten, hvorfor i allverden er du ut å går da? du kan jo heller sette deg i stua og spille spill eller se tv!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg