HYBELEN MIN! :-)

Onsdag, 3. august, altså onsdagen for tre dager siden, flyttet jeg omsider hjemmefra, og bor nå på min egen hybel helt alene.

Bor fremdeles i samme bygd, Oppdal.
Hybelen jeg bor på er ikke den største, men stor nok for meg likevel. Det er kun et rom i den, i tillegg til badet selvfølgelig. Litt stusselig sikkert for noen, men for meg er det akkurat nok 🙂

I hybelen så er det blant annet et sovesofa, som er sofa pådagtid, også på kveldstid så tar jeg ned ryggen på den og da har jeg en seng, eller faktisk, EN DOBBELTSENG, stor nok til at to kan ligge der, så er mer enn nok plass i den 🙂 Sovesofaen er med blant noen av de møblene som er med i hybelen.

Kjøleskap, ovn, lamper, kleskap og støvsuger var også alerede med i selve hybelen da jeg flyttet inn, i tillegg til glass, kopper talelkner, og andre slike kjøkkenutstyr. Som dere skjønner – kjøkken, stue, soverom er på et og samme rom, hehe 🙂

Første dag på nettet i dag. I går var jeg forresten og kjøpte meg tråløst tastatur og datamus, samtidilig som jeg har bestemt meg å bruke 42 tommer tv-skjermen min som dataskjerm, så med andre ord; det gamle tastaturen og den gamle musa med ledning blir kastet, samt som dataskjermen min sikkert blir solgt eller noe. Trenger å spare mest mulig plass! 🙂

HYBELEN MIN I BILDER:


Bordet og tv-hylla er med i hybelen, og er noe jeg leier, og ikke eier. Men alle filmene samt alt som ligger på og under bordet er mine egne ting, tven og ps3-maskinen er også selvfølgelig min.
Var en annen tv som var med i hybelen, men den har jeg fått eieren av hybelen til å ta ut siden den er mindre enn min egen 😉 Gardinene er heller ikke mine, men hybeleieren sine, det samme gjelder lampene.




BADET:

Vaskemaskinen min, som jeg enda ikke har brukt, siden jeg har asperger syndrom og trenger litt mer hjelp enn “vanlige” mennesker, så har jeg folk som er innom meg noen ganger i uken til å hjelpe meg med ting jeg trenger som foreksempel vasking av klær. Jeg gjør ting selv, bare at jeg trenger noen som kan vise og fortelle hvordan, dette er folk som kan være med og hjelpe meg med alt, vasking av klær, innkjøp av mat, det økonoiske, ta kontakt med lege…. Og mye mer, kort sagt alt det jeg føler behov for.

Forresten speilet, over vasken er også et skap, så bak speilet finner vi blant annet såpe, axe-spray, neglekakkfjerner og andre ting 😉 Selve neglelakkflaskene har jeg plassert i kjøleskapet.


Dusjen min og dassen min, samt en kurv med klær som skal vaskes 🙂


Nettet koblet jeg meg alså på i dag ja, og startet med å lese e-postene mine.
Da fikk jeg så og si litt panikk, fikk en mail fra tv2. Min konto på Tv2 web-tv ble fornyet klokken 10.00 i dag, det vil si at de også trakk meg for 899 kroner i dag, skulle ha stoppet dette løpende abonomanget for en stund siden, for jeg har ikke råd til dette nå. Etter at disse kronene ble trekt fra i dag har jeg såvidt litt over 400 kroner igjen, og jeg får ikke lønn igjen for mandag 15. august, altså mer enn en uke til. Og 400 kroner på mat til da er ikke nok. Sendte derfor en mail til tv2 i 11-tiden i dag, hvor jeg ber om å få pengene tilbake snartest, og at abonomanget mitt der blir stoppet. Ellers er det krise! :-O

Men tilbake til hybelen; trives veldig, veldig godt her. Selv om det er litt lite, og litt innestengt luft til tross for at jeg har opp vinduene hele døgnet og at ingen ovn står på, så trives jeg likevel veldig bra.
Er også en tv-boks her fra Canal Digital som også er med i leieprisen på hybelen, med HDMI-kabel og hele pakka, så har en god del tv-kanaler som jeg ikke betaler et eneste øre ekstra for, i tillegg så er også strøm og trådløs internettt inkluderti leieprisen! 🙂

I det siste så er det bare to ting som tynger meg, det første er ensomheten, har ikke veldig mange nære venner i Oppdal, savner å ha noen på besøk, av de beste vennene jeg har. De fleste bor jo ikke i Oppdal av de jeg trives best i lag med.
Det andre er tanker som at jeg skal ha nok penger til neste lønning med tanke på mat og sånn.
Selve leieprisen er delt opp, slik at jeg betaler 2 ganger i uken, og da blir det alltid det som betales med en gang jeg får pengene, så akkurat det tenker jeg ikke mye på. Bare jeg får tilbake til 900-kronene fra tv2 nå, som jeg virkelig håper skjer fort, så klarer jeg å leve til neste lønning for å si det sånn.

Nå som jeg bor alene bestemmer jeg alt selv, jeg bestemmer når jeg skal ha besøk, hvem jeg skal ha til besøk, når jeg skal legge meg, kan være ute og inne når jeg vil, rydde og vaske når og som jeg vil, ja alt. Eneste regelen er at det skal være noenlunde stille etter klokken 23, det står i kontrakten, også får jeg ikke ha dyr eller røyke, men det er helt greit 😉

Kan hende jeg legger ut videoblogg om hybelen senere, men nå må jeg ha tak i frokost.

10 kommentarer

Siste innlegg