DET TRISTE, MERKELIGE OG DET ONDE!

Nettopp våknet, i natt har jeg faktisk drømt tre drømmer, som jeg husker, noe som faktisk er veldig normalt for meg.
Det som derimot ikke er helt normalt enda er at jeg blogger om drømmene jeg har drømt etterpå, men tenkte jeg skulle gjøre det i dag, siden i natt har jeg faktisk drømt noe som går ann å dele med dere.


Første drøm (mareritt!!!!!!):
Første drøm gikk ut på at jeg endelig fikk møte igjen min beste venn som jeg har savnet noe helt utrolig en hel måned nå, det møtet ble i drømmen min av det triste slaget da h*n fortalte at h*n er lei av meg og noe i den duren og av vi ikke kan være venner lenger, husker ikke stort av hva h*n sa til meg i den drømmen i natt, men det jeg husker var at vennskapet med min absolutt beste venn noen gang tok slutt og jeg fant meg et sted hvor jeg gråt og gråt og gråt lenge etterpå…

(et random bilde jeg fant på google for noen dager siden, ikke lenge siden jeg brukte dette bildet i et annet blogginnlegg…)

Andre drøm:
Jeg drømte at jeg nettopp hadde stått opp, kledd på meg og skulle til å åpne døren til rommet mitt for å gå ned. Før jeg åpnet døren hørte jeg min søster rope at jeg skulle vente litt med å åpne døren, noe jeg ikke gjorde. Da jeg åpnet døren kom kattungen Johannes til min overaskende løpende inn i rommet, (kattungen som jeg vi i virkeligheten hadde for en stund siden, men har gitt tilbake til eieren), og i den drømmen var kattungen virkelig hyper denne gangen, løp rundt rommet mitt frem og tilbake, opp og ned i utrolig fart. Årsaken til at jeg sikkert drømte at min søster ropte det hun gjorde var at Johannes egentlig ikke skulle være på soverommene våre…

(Bildet er tatt av meg en eller annen gang i vår, da vi fremdeles hadde kattungen Johannes)

Tredje drøm:
En mindreårig mørkhudet gutt unge som var veldig fjasete og forsåvidt veldig livsglad, var i nærheten av meg. Jeg var ute sammen med en bekjent eller noe. Og det var vel strengt talt flere småbarn i nærheten. Det var forresten vinter, og veldig mye snø, noe som ikke stemmer med virkeligheten i Oppdal lenger…. I den drømmen kjente jeg ikke helt igjen meg selv, den versionen av meg i denne drømmen var heller en utgave av hvordan jeg innimellom drømmer om å være, hehe…. Men tilbake til drømmen… Spessielt den ene gutten mener jeg å huske at han startet veldig uskyldig med å såvidt kaste noe løssnø i retning mot meg.

(et helt random bilde jeg tok av bussholdeplassen ved ungdomskolen i vinter/vår, tror faktisk at denne drømmen foregkk her i nærheten i natt)

Da ropte jeg veldig høyt og tydelig at vist han gjorde noe slik igjen så kom han til å angre og at han var en jævla skitunge… Hehe, husker ikke helt ordrett hva jeg sa, jeg sa egentlig mer tror jeg og jeg var nok mye mer hissig og sa styggere ting, men husker ikke hva… Etter jeg var ferdig med å kjefte på den veldig unge og livsglade gutten så fortsatte jeg å snakke med en eller annen venninne eller bekjent før jeg omsider fikk en snøball eller noe på meg. Snudde meg og så den lille, uskyldige, uerfarne og livsglade guttungen stå og le helt uskyldig akkurat som om alt var bare en lek for meg også. Da gjorde jeg noe jeg ikke ville gjort i virkeligheten jeg tok hardt, hardt tak i gutten og holdt han langt under en dunge med mye snø i mange sekunder. Da jeg omsider bestemte meg for å slippe guttungen, og rive han opp igjen fra snøen gråt han som en foss og løp avgårde…. Og jeg er igjen heller IKKE rasist, det var bare tilfeldig at det gutten i drømmen var mørkhudet.


De to siste drømmene jeg beskrev nå har jeg ikke helt peiling på hvorfor jeg drømte… Kattungen foreksempel er noe jeg ikke har tenkt på på lenge, den bare dukket opp i en drøm i natt igjen… Og det med den ungen som jeg sikkert gjorde om til en depressiv, paranoid og sengeveter for resten av livet, aner jeg ikke hvorfor jeg drømte. Jeg hater jo ikke akkurat unger, og jeg har aldri vært spessielt “plaget” av barn heller… Jaja, jeg har vel en mørk side i underbevistheten, kanskje greit å sterilisere meg nå, mens jeg enda kan da, hehe.

Men den første drømmen, ja den vet jeg veldig godt hvorfor jeg drømte, jeg har jo ikke gjort stort annet enn å virkelig savne bestevennen min i HELE juli nå, og savner h*n virkelig veldig mye, var til og med det eneste jeg klarte å tenke på før jeg la meg i natt, prøvde å få tankene på andre ting ved å lese Nemi, men klarte ikke konsentrere meg, savner bestevennen min alt for mye. Og jo lenger tid deg går, jo reddere er jeg for å aldri se vedkommende igjen, noe som hadde vært utrolig trist siden denne personen er noe av det få som betyr noe for meg nå i livet.


Det sies at vi mennekser kan forske på drømmene våre, og at drømmene som regel sier noe om oss selv, eller hva vi tenker på, eller ting som vi har tenkt på, opplever eller har opplevd? Har dere drømt noe spessielt i det siste som dere oppfatter som enten helt naturlig, mer skremmende, mystisk, eller helt vanvittig? 🙂

Men da skal jeg spise opp de brødskivene jeg har smurt nugatti på, og drikke den mørke t`en min. Ønsker alle en god helg!

VI BLOGGES!

9 kommentarer
    1. Jeg tror drømmer er underbevisstheten som jobber med inntrykk og følelser. Noen ganger blander dette seg på helt merkelige måter 😉 Drømmer er også sære fordi, som du sier, så kan også ting man ikke har tenkt på på lenge bli med i en drøm som ellers er full av nye inntrykk…

    2. neamillyging: Mhm, akkurat det samme tror jeg, selv om jeg ikke forstår hva spessielt den sistre drømmen hadde å gjøre med følser eller inntrykk så er jeg sikker på at du har rett i det. Hjernen kan jo ikke “bare” finne på ting heeelt av seg selv.

    3. Jeg hater å drømme, jeg husker aldri drømmene mine. Men når jeg først gjør det er de helt forferdelig.. Jeg hadde en helt SYK og JÆVLIG drømm engang.. jeg våknet opp med et bankene hjerte og tårene trillet, hadde ikke helt gått opp at drømmen var over. Det var liksom slik at i drømmen, så drømte jeg at jeg søvnet å hadde mareitt, så når jeg våknet da ( i drømmen liksom) trudde jo jeg at jeg var våken.. å opplevde helt SYKE jævlige ting.. får å så våkne opp til virkeligheten.. .___. men drømmer er mystiske ja, rart egentlig..

    4. Her har nok underbevistheten din jobbet ja 🙂 Man kan tyde drømmer,..er mange plasser på nettet,..som du kan lese om det,..masse spennende lesing,..og du vil bli overrasket over hvor godt det stemmer ,..med de følelsene du har og omgivelsene irundt deg 🙂
      Mange tror også at drømmer,..kan være opplevelser fra tidligere liv,..med innblandinger fra ditt nåværende liv 🙂
      Koselig blogg du 🙂
      Stikk innom bloggen min også hvis du har lyst 🙂
      Ha en flott natt videre,
      klem Maylen 🙂

    5. maylen74: Takk for kommentaren, sendte deg nettopp venneforespørsel jeg 🙂
      Vet det finnes en del info på nett, i bøker og blader også videre, men sliter veldig med konsentrasjon for lesing til tider. Hehe, har ikke tålmodighet nok til å lese lange dype artikler på nett og slik.

      Klem fra meg 🙂 Forresten, var innom bloggen din, er du virkelig 37? ser mer ut som du er 24!

    6. Tok imot venneforespørselen 🙂
      Har lest endel på nett om det jeg da,..synes det er veldig spennende lesing 🙂
      Ja jeg er 37,,..holder meg godt 🙂 Er vel lik min mor der,..som er 60 og har ikke nesten rynker 🙂
      Takk takk..24 å ja,..du tok ikke vel til nå..he he 🙂
      Tenkte jeg skulle stikke innom bloggen din imårra å lese mer 🙂
      Ønsker deg en god natt videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg