“SELVSKADING “MOT DEPRESJON””

Var nettopp innom min gode venn “Happypain” sin blogg, noe jeg som regel er, så ofte jeg kan.
Hun har nettopp publisert en veldig oppsiktsvekkende, tankevekkende og sann video, som jeg syns at dere alle skal se.

Håper at flest mulig som tenker på å kutte seg, skade seg selv, får andre tanker ved å se denne, ops: kan virke triggende!:

Vil ikke at noen skal lide eller ha det vondt på noen måte!
Jeg har selv nærmest torturert meg selv under depresjonsproblemer, og der og da så har det føltes rett, fordi jeg selv under de situasjonene har tenkt at det var det jeg fortjente, å lide for min egen lidelse. At jeg fortjente å lide, at jeg er helt ensom i verden, forhatt og at jeg fortjente å lide enda mer på grunn av det.

Så feil! Ingen fortjener å lide, og ingen det å skade seg selv under vanskelige situasjoner løser ingen problemer! Absolutt ingenting, jeg kunne før finne på å stramme et belte stramt rundt halsen på meg selv, forså å stramme det så hardt som mulig til det føltes ut som om hodet mitt skulle sprenges, for ikke å snakke om andre gangene jeg har slått meg selv mot hode, som regel med knyttet knyttneve…

Det har bare gjort ting verre, og når man først begynner med disse vanene, er det som regel vanskelig å stoppe!

Så hver så snill, tenk dere godt sammen alle sammen! Ikke skad dere selv på noen måte! Det finnes folk rundt dere som er glad i dere, hver eneste menneske har noen som bryr seg masse! Så både for deg selv og de som elsker deg høyt, ikke skad dere selv! Det fører bare til at alt blir verre, for dere og også for deres nærmeste!

Sender alle varme tanker og gode ønsker til alle sammen!
Ingen fortjener å være ensom, ingen fortjener å ha det vondt, eller vanskelig, trist, eller å være redd!

Stor klem til alle som trenger det. Og en ting til; jeg vet mange hater å snakke om problemer, men det å snakke med noen, det hjelper så mye mer enn dere tror, igjen prater denne karen av ren og kjær erfaring!

God natt alle sammen! <3
VI BLOGGES!

9 kommentarer
    1. Du har helt rett ! Ingen “fortjener” å lide, selv om det kanskje føles som om man gjør det akkurat der og da.. Jeg er selv selvskader, og jeg kan si så mye som at jeg angrer på at jeg startet når jeg har de “gode” dagene mine. De dagene da jeg vil gå i singletter, de dagene jeg vil sole meg, uten armbånd osv.
      Ikke start med selvskading! Det er ikke lett å slutte og det finnes bedre måter å takle vanskelige ting på !
      Bra innlegg om et viktig tema <3

    2. Unskyld meg, men det er ikke så svart hvitt. Forstår at videoen der er ment godt, for og advare folk, men er ganske provoserende måten de skriver ting på. Jeg har vært selvskader i mange år, og jeg kjenner meg ikke igjen i den videoen der på noen måte. Jeg er ikke avhengig av det, jeg drømmer ikke om det, tenker ikke på det 24/7, klarer meg helt fint lengre perioder uten og gjøre noe. Jeg har aldri tilbaketrukket meg eller “levd i skam”, eller jumpa unna når folk har tatt på henda mine. Har ikke lygd til noen om det. Uansett, poenget mitt er at det er forskjellig for alle. Selv om den personen der opplevde sitt forhold til selvskading sånn, vil det ikke si at alle gjør det. Og igjen, forstår at du og den som laga videoen der mener bare godt med det, men er fortsatt provoserende for meg som er og har vært i samme situasjon og se hvordan personen labler det og får det til og virke så yævla svart hvitt. Nuff said.

    3. forsent for meg ^^ men enig med ronja, det er virkelig ikke alltid sånn. Jeg er ikke avhengi, har klart å slutte over lengre perioder, snart gått 1 år uten , så stolt av det. Og sant, kutting eller “selvskading” løser absolutt ingenting, det er riktig der å da men etterpå kan man angre som søren. men det er ikke så svart hvitt : )

    4. Flott innlegg om viktig tema synes jeg. Jeg tror dette hjelper meg, for jeg har ikke gjort noe… hva skal jeg kalle det, for selvskading er jo alvorlig uansett… Men jeg har ikke gjort noe så det synes etterpå heldigvis. Jeg er vel også heldig som ikke har så mange sånne øyeblikk hvor det føles rett å gjøre noe mot meg selv…
      Bra skrevet, hilsen leser som leser hvert innlegg! <3 😀

    5. Jeg har selv drevet med selvskading, og jeg må si at denne videoen ikke er helt sand. Kanskje det har vært sånn for denne personen, men det er vel forskjellig fra person til person. Jeg prøvde å gjemme de, og jeg angrer fremdeles nå som det har gått 1/2 måneder siden jeg gjorde det sist og arrene fremdeles synes. Jeg blir ikke brun der uannsett hvor mye jeg soler meg. Jeg har ikke lenger noe behov for å skjule de. Når folk stirrer bryr jeg meg ikke lenger. Heller spør en å se rart på meg hele tiden. Selv om jeg kanskje får en klump i halsen så føles det mye bedre for begge parter. Det gjorde ikke noe vondt når folk kom borti sårene. Det var både deilig og befriende å gjøre det, men jeg angrer utrolig mye nå.
      Kjempe fin sak å ta opp! Det er mange flere en vi tror som lider i det stille!

    6. Så på videoen og den er helt sann.. Vurderer og dele den jeg også, men det blir nok ikke noe av… Kan ikke si den hjalp da men, for har du startet så har du startet på en måte.. jaja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg