NÅR JEG DØR – MIN FARVEL MED VERDEN

Tanker om døden og livet

Døden er noe absolutt ingen har sluppet unna, du skal dø, alle vennene dine skal dø, kjæledyrene dine skal dø, sjefen din skal dø, naboen din skal dø, svigermora di skal dø, søsknene dine skal dø, barna dine skal dø. Alle skal dø.

Alle du er så ufattelig glad i, elsker så høyt, og prissetter skal en dag i fremtiden forlate denne verden, så også jeg.
For jeg er et menneske jeg også, selv om det kanskje ikke virker slik, hehe.

Det kan være mange, mange år til, det kan skje i kveld, det kan skje i morgen, om noen dager, om en uke, om noen måneder, ingen vet helt sikkert når man skal dø, med mindre man har bestemt seg selv, og jeg vet heller ikke når min tid kommer, noe jeg virkelig håper er lenge til.

Selv om jeg går rundt å føler meg veldig ensom og litt deprimert og slik nå, så vil jeg IKKE dø, jeg er for ung, jeg har så mye liv og gode opplevelser fremfor meg, sammen med flere depresjonstider, nedturer, sviktelser og vonde tider.

Jeg gleder meg jeg, til alt jeg har igjen å oppleve av vondt og godt! Jeg gleder meg ikke til de vonde tingene i livet for de vonde tingenes skyld, men hvordan kan vi mennesker virkelig sette pris på de gode tingene hadde det ikke vært for alt det vonde?

Når jeg dør – Så har jeg noen ønsker

Men nok om livet, dette innlegget skal være noe av det svarteste jeg har skrevet hittil, jeg skal blogge om noe ikke alt for mange snakker og skriver om, jeg skal skrive om døden, min død!

Når jeg en gang ikke har et hjerte som banker, puls som slår, flere tårer å felle, flere gleder å gi, så vil jeg først og fremst ikke ha en kristen begravelse, som folk flest.
Jeg har ikke noe i mot kristendommen, men jeg har ikke min tro på Gud, jeg er ikke enig i alt kristendommen står for, og jeg er ikke en kristen person, jeg er medlem av kirken perr dags dato fordi jeg er døpt, men om ikke så lenge kommer jeg nok til å melde meg ut av kirken.

Jeg innser at mine ønsker for min død nok ikke blir gjort noe med, på grunn av regler og sånne ting jeg vet lite om, men dette innlegget handler likevel om mine ønsker, VIST de hadde latt seg gjennomføre.

Først og fremst ville jeg gjort noe jeg vet er lovlig, nemlig å gi bort diversje kroppsdeler til folk som eventuelt måtte trenge de mer enn meg når jeg faller fra. Om det på den tiden finnes noe igjen av meg som jeg ikke har ødelagt eller råtnet ihjel så ønsker jeg at mest mulig av min kropp skal gis bort til syke og andre mennesker som trenger en kroppsdel eller flere som jeg eventuelt da kan få gitt.

Det som eventuelt måtte bli igjen av meg etter at diversje kroppsdeler, mengder blod og lignende er fjernet, ønsker jeg skal legges i en kiste eller boks eller noe, forså å graves langt ned under jorden så jeg kan gi noe tilbake til naturen, for alt det naturen har gitt meg!

Av musikk under min begravele ønsker jeg som mange sikkert er inneforstått med, ingen vanlige kristne sanger.
Hadde gjerne ønsket at en kvinnelig artist med virkelig spessielt sangstemme kunne fremføre en Ozzy Osbourne-låta “Goodbye to romance” blant annet.

Og sist men ikke minst hadde jeg ønsket at mine absolutt nærmeste bestevenner hadde tatt seg bryet å dukke opp, noe jeg aldri vil forlange, fordi jeg forstår godt om ikke. Noe som hadde vært veldig fint. Trenger ikke for mange av familien, men hadde vært veldig fint om mine venner, de menneskene jeg generelt har mest med å gjøre perr dags dato foreksempel, om de hadde ville vært der.

Jeg ønsker heller ingen form for prest eller noe til å tale, om noen ønsker å tale så er det kun de få som jeg har en del med å gjøre i dag, noen av de få som virkelig forstår meg, og aksepterer meg for alt jeg står for og er, både med og uten sminke, hehe 😛



Nå så er jeg jo dø når jeg først er dø, så da er de jo egentlig ett fett uansett hva mine etterkommere måtte finne på å gjøre, men dette er likevel noen tanker og drømmer jeg har.

Håper ingen tenker noen bekymringsfylte tanker på grunn av dette, jeg vil ikke dø, er utrolig glad i de få, nærme vennene jeg har på jorden, og selv om jeg er inne i en litt mørk periode nå så håper jeg at også det vil ordne seg. <3 🙂

Lov meg å ta godt vare på dere selv, og kos dere masse, ta godt vare på deres egne og det som er ditt og deres! Dere er alle utrolig spessielle, og jeg er glad for at dere som leser bloggen min, gjør det, alle mine faste lesere, og nye lesere betyr mye for meg!

Til slutt;
Lisa Loeb fremføre Ozzy Osbournes låt “Goodbye to romance”:

VI BLOGGES! 🙂 <3

11 kommentarer
    1. jeg må jo få si selv om du sier man ikke skal bekymre seg over dette innlegget klarer jeg desvverre ikke la være.Jeg syntes det er helt forferdelig at du alt har tenkt ut hva du vil når du en dag forhåpentligvis når du er langt over 100 en dag skal dø..jeg har vært igjennom den tanken jeg også allerede og for noen år siden skrev jeg hva jeg ønsket i mitt testamente som jeg har laget..jeg var ikke på noe god plass på den tiden..jeg har selv vært utrolig depresiv og har gjennomgått ting med meg selv du ikke engang kan begynne og tenke deg!så bruk tid,gode venner og hjelp till og komme til et bedre sted,har jeg kommet meg vekk fra det klarer du det og!Håper ikke du føler jeg bryr meg for mye..
      klem

    2. Bra du har egne meninger og ikke er redd for å stå frem og si hvem du er og hva du mener. Skulle vært mer av det i resten av befolkningen på kloden. at alle var seg selv, og ikek hadde høye mål om å bli som alle andre.

    3. Når jeg dør skal jeg kremeres, etter at organene mine som er brukelige er gitt til noen som trenger de! Jeg skal aldri puttes ned i jorden, ei heller bli spredt utover havet!! Jeg skal bare bli stående et eller annet sted, sammen med de kremerte hundene mine 😉 Og fargen på urnene skal være BLÅ!

    4. Jeg har faktisk tenkt tanker rundt min død selv, hva jeg ønsker at skal skje og sånn. Jeg vil virkelig ikke ha noen tradisjonell begravelse, dead to the world av nightwish under begravelsen hadde ikke vært å forakte! Men vi er vel alle innom sånne tider hvor vi tenker mer på døden enn andre selv om vi ikke vil dø 🙂 I livet så er det både gode og vonde stunder, som du selv skriver. Man kan ikke få det ene uten det andre. Så da handler det å ta imot med åpne armer og komme seg igjennom det 🙂
      Må foressten si at du skriver veldig bra, og ikke minst enkelt. Jeg liker det 🙂

    5. Syns det er veldig bra at man ikke vet når man skal dø! Man må ta alt det vonde som det gode, og som du sier, så setter vi nok mer pris på gode tider når man har opplevd de mindre gode. Ta hver dag som den kommer, og ikke tenk altfor mye. Det tror jeg er bra 🙂

    6. Kjempebra skrevet og rett fra levra, jeg har faktisk tenkt det selv og du vet hvorfor… så jeg har noen brev liggende til hver og en jeg er så glad i…
      Noen ganger tenker jeg “Jeg vil ikke dø, men orker ikke leve”…
      Jeg prøver å være positiv men det er ikke lett…
      Jeg har skrevet hvordan jeg vil ha min begravelse og det er rart på en måte.
      Men når man har gått igjennom livet med alle erfaringer på godt og vondt og alle opplevelser så syns jeg det var rett av meg å skrive det.

    7. Mira`s Gotiske Verden: 🙁 Vil minne deg sterkt og hellig på at du er så absolutt ikke alene Mira! Har nettopp sendt deg en privat melding på facebook, mitt vennskap til deg har begynt å bety mye for meg, og jeg er så ufattelig stolt av deg, den du er og alt du står for!

      Stor klem fra meg <3
      Hver så snill, ikke gi opp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg