IF I WAS I/YOUR WOMAN

Kjære alle folk og mennesker, fredsmeklere og sadister, kveldsrunkere og rundbrennere, cd-brennere og pyromaner, jenter og gutter, kvinnfolk og karer, emoer og ikke-emoer, Ali Baba og alle røverne!

Jeg har lyst til å skrive noe for dere, og det er faktisk det jeg gjør nå om det ikke er merket enda.
Jeg er en alenevandrer, en fotsråner, ja, jeg går mye rundt i Oppdal sentrum, hører på musikk og enten tenker jeg, eller tenker jeg ikke.

I dag tenkte jeg: Hva om jeg var født som en jente?


(ta meg gjerne hardt og lenge for å være useriøst og random, men jeg søkte på google under “menstrasjon” og blant et av bildene fant jeg rødvin 😛 Mange som fikk lyst på RØD vin nå ja! 🙂 )

Da ville jeg blant annet hatt menstrasjon innimellom, gammelt blod! 😀
Trust me, jeg er en forvirret stakkars jævel i en liten sauebygd, og jeg får tid til å tenke på mye rart!

Men nok om det, tilbake til temaet.
Ja, jeg ville blant annet hatt mensen om jeg var jente og IKKE gutt. Jeg liker blod, jeg blør neseblod veldig random 2 ganger i året, og da blør jeg mye, men dessverre ser det alt for sjelden, for jeg liker blod, så lenge det ikke er snakk om at jeg har slått meg eller kuttet meg eller noe på den måten.

Men mensblod, tilfeldigneseblod og syns jeg bare er en utrolig vakke og SKJØNN TING!

Og når vi er inne i underlivet til kvinnen (perverse jævel, jeg mente ikke sånn, mer metaforisk…), så syns jeg vi kan nevne fødsel også. Ok, nå så vil ikke jeg ha barn, men om jeg hadde hatt lyst på barn ville jeg helt klart vært kvinnen fremfor mannen.

Ok, en mann skyter spermen sin inn i underlivet på kvinnen, *aplaus*!
Men det er jo bare som å bestille en vase som noen skal lage for deg, gjelder å skrive riktig kontonummer også videre.

Mens kvinnen gjør så mye mer enn mannen i den prosessen, hun bærer på barnen, kroppen hennes tar i mot sædcellen fra mannen og på 8-9 måneder klarer kvinnens kropp å skape et helt menneske.
Det eneste mannen har gjort er å produsere sæd forså å gi det til en kvinne som 9 måneder senere skyter ut et levende individ som kommer “tiit teii” ut gjennom moren.


(og dette fant jeg blant mange andre kjedeligere bilder under “fødsel” på google… :-P)

Ok, to ting hittil som kvinner gjør som menn ikke gjør. Ha mensen, og lage barn. Respekt begge delene på hver sin sære måte.

Fantastisk, jeg kom nettopp på enda en ting. Ikke nok med superevnene som å lage et levende individ på kort tid, men jeg kunne også hatt superevnen “fjærnstyring”!
Kom gjerne med noen fancy håndjern, og arrester meg nå, men er det ikke nesten alltid slik at dere jenter som regel får meningene deres til slutt (overse ordene “nesten” og som regel”!)

Oh, kjære Gud, så fantastisk. Jeg begynner faktisk å forelske meg i dere kvinner GENERELT!
Jepp, det finnes mange fæle kvinnfolk, som menn! Men Gud så færre kriger det hadde vært!
“Jeg heter George W. Bush, jeg er mann og….”greit, Bush er kanskje litt usakelig å nevne.
Men poenget skal jeg få frem.
Gutter i barnehagen og på skolene: Slåss, og blir venner igjen etter nok vold.
Mens jentene: Baksnakker, og slåss psykisk mot hverandre! Riktignok er jentenes type konflikter mer smertefyllende og laaaaaangdryg enn guttenes form for konflikter, i lengden.

Gutter slåss, og blir venner igjen fort.
Jenter slåss psykisk, rakker ned på hverandre, baksnakker og tråkker ned hverandres selvbilder, noe som kan føre til, i hverste fall, selvmord….

Men poenget mitt er.
Gutt vs. jente SOM PRESIDENT foreksempel – Hvor hærligere hadde det ikke vært om presidenter og psykopater flest i verden heller var jenter, for da hadde det vel i hvertfall vært mindre bombing, drap og sånt?
Ser heller for meg at to presidentkvinner fra to forskjellige land hadde valgt å ta tak i den terroren som å spre mest mulig dårlig rykter og lignende om hverandres land, FREMFOR å sende soldater til hverandre, forså å lemleste, bombe, massakrere og drepe fysisk!

Skjønner dere tankegangen, joda, vet den er litt på kanten, men det er jo meg selv i et speilbilde, ehm, nøtteskall var det jeg mente!

Så du store Satan dere kvinner kan ødelegge mye mer følsesmessig enn vi gutter, men fy faen så likere det likevel kunne vært I EKSTREME situasjoner som feks landskonflikter?

Jo, den jenteløsingen er med på å skape flere fordommer og råtne menneskelige hat-ting i verden.
Men tro meg, to land som kriger mot hverandre får også fordommer, av den fysiske krigen!

Men det er… For å løse litt på stemningen etter et litt mørkt kapittell… Det er en ting dere kvinner tror dere har som vi menn ikke har! PUPPER! For det har i hvertfall jeg! 😀 SÅ DET SÅÅÅÅÅ! 😀

Har til syvende å sist, en ting å innrømme. Jeg har noe dere kvinner har. Kvinnelige hormoner, på den måten at jeg har VELDIG ubalansert humør til tider!

VI blogges!

PS: Dette innlegget er ment for å være noe satire-aktig, og håper ikke noen her er skrevet for å såre eller støte noen. Meningene er mine, men jeg har med vilje dratt noen av poengene litt på kanten (av stupen) for å gjøre det mer levende!

So please dont shot me (with your hearspray).

7 kommentarer
    1. Haha for et innlegg…du får jammen uttrykt deg skikkelig:):)
      Jeg ler meg skakk og vet det er satirisk ment:):)
      Men du gir meg noe å glede meg til å lese..:)
      Tusen takk kjære Andreas min beste bloggvenn:):)

    2. Mira`s Gotiske Verden: Tusen takk for oppmuntringen og kommentaren Mira 🙂 Setter så stor pris på å ha deg også som min beste blogg venn, for det er du virkelig. En kjempestøtte og god å ha er inne er du virkelig 🙂

    3. Jeg må bare le litt for meg selv når jeg leser innleggene dine:)Du er så utrolig kreativ og måten du skriver på nesten avhengighetsskapende:)Takk for at du gjorde min morgen bra!
      stooor klem til deg

    4. haha, for et fantastisk innlegg! og det er jo mye sant i det!
      Det er rart det der, men jeg har alltid ønsket at jeg var gutt. Jeg innbiller meg at ting hadde vært lettere i livet mitt. Ikke misforstå, gutter kan slite like mye som jenter. Men jeg liker å tro at ting jeg har opplevd tidligere i livet ikke hadde skjedd. Tenker alltid; hadde ting vært annerledes vist jeg var gutt?
      Men nok om det. Jeg skjønner veldig godt hva du mener. For. eks det du sier om fødsel, det er jo jenta som gjør mesteparten av jobben, ihvertfall i lengden. Men faktisk syntes jeg stakkars på gutta i den settingen og! når jenta ligger og har skikkelig smerter, og de ikke aner hva de skal gjøra :p dama blir gjerne litt sur og da er det jammen ikke lett å væra mann. Hmm, det er ihvertfall noe jeg ser for meg da. Nå skal ikke jeg si at jeg vet hvor vondt det er å føde, for det vet jeg jo ikke. Men har vært borti temaet, uten at jeg trenger å spamme kommentarfeltet ditt med det 🙂 ; http://happypain.blogg.no/1301428292_jeg_var_14_usikker_us.html
      Stå på andreas, du skriver så bra! 🙂 gleder meg alltid til nye innlegg fra deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg